سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش دوروزه دارالولایه سیستان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توصیف‌های بسیار خوبی از تاریخ تمدن‌ساز و گذشته سیستان مطرح شد، اینکه سیستان دارای تاریخی عمیق و کهن به شکلی که خواستگاه عمیق فرهنگ ایران زمین بوده است.

وی اضافه کرد: تعبیر منطقه سیستان به عنوان دارالولایه یک تعبیر بسیار زیبا برای این منطقه در وفای به امام علی (ع) و پذیرش شکنجه‌های سخت برای عدم بی‌حرمتی به ساحت امیرالمومنین است. جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: شاید یک زمانی سیستان با رستم به دنیا معرفی می‌شده، اما امروز سیستان هزاران رستم حقیقی دارد، رستم‌هایی که داستان‌هایشان افسانه‌ای سروده نمی‌شود.

سردار سلامی متذکر شد: مردم نمی‌خواهند در گذشته بمانند، امروز سیستان با مدد گذشته می‌خواهد با افتخار زندگی کند، این همایش برای تجلیل از گذشته صرفاً نیست، گذشته سکویی برای جهش به آینده است. وی متذکر شد: می‌خواهیم یک ارائه جدید بسازیم، تاریخ را زنده کنیم، امروز سیستان نیاز به احیای آن شکوه تاریخی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: ما که لباس مسوولیت و خدمت به تن کرده‌ایم نباید در مقابل دردها و مصیبت‌هایی که امروز مردم سیستان را فرا گرفته در شرایط عادی برخورد کنیم. سردار سلامی تشریح کرد: امروز در بطن یک جنگ اقتصادی داریم، از یک طرف آمریکا و اروپا و متحدانشان به دنبال محاصره اقتصادی هستند و از طرف دیگر فقر و مشکلات اقتصادی حمله کرده است، ما باید با الگوی جنگ در این میدان ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: برای طلوع بخشیدن به خورشید مناطقی مانند سیستان باید قرارگاه بزنیم، مشکلات هرچه بزرگ باشد از ملت ایران بزرگتر نیستند، ما با اراده محکم بر مشکلات غلبه می‌کنیم. جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: خروج از برجام یک بهانه است، هدف تسلیم کردن ملت ایران است، برجام و مباحث موشکی همه بهانه است، امیدی به اینکه دیپلماسی بتواند راهی در برجام ایجاد کند، نداریم، آنچه در این جنگ اقتصادی مهم است، دیپلماسی نیست، احیای شجره مقاومت است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه اروپا نمی‌تواند از تبعیت سیاسی آمریکا خارج شود، تاکید کرد: در هر کجا که با دشمنان بزرگ مواجه شده‌ایم آنجا پیشرفت کرده‌ایم، قدرت ما از نبردهای سخت به دست آمده است.

وی در پایان اضافه کرد: دشمن به هیچ عنوان گزینه نظامی علیه ایران انتخاب نمی‌کند و راهکار دشمن تحریم اقتصادی است.