استاندار چهارمحال وبختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به رویکرد دولت در توجه به مناطق روستایی گفت: در دولت دوازدهم خدمات رسانی و توسعه مناطق روستایی شتاب گرفته است.
کد خبر: ۶۰۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 12 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در آیین کلنگ زنی شبکه های داخلی گاز شهر بازفت و 17 روستای بخش بازفت افزود: امسال ایجاد و توسعه زیرساختها از جمله شبکه آبرسانی، گاز، برق، جاده و ارتباطات در مناطق روستایی در اولویت برنامه های مسوولان در استان قرار گرفته است.
به گفته وی ،روستاها با دارا بودن امکانات بالقوه و استعدادهای تولیدی از جمله کشاورزی، دامداری و منابع بکر و دست نخورده نیاز به سرمایه گذاری برای توسعه دارند.
وی به طبیعت بکر و دست نخورده شهرستان کوهرنگ و استعدادهای گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساختهای لازم زمینه توسعه گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال و معیشت مردم این شهرستان افزایش پیدا می کند.
عباسی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ در مرکزیت سه استان چهارمحال وبختیاری، اصفهان و خوزستان قرار دارد تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری در این شهرستان می توان زمینه اشتغال و توسعه شهرستان را فراهم و از مهاجرت و بیکاری درشهرستان جلوگیری کرد.
وی به جوانان شهرستان تاکید کرد با معرفی ظرفیتهای گردشگری شهرستان به مردم بوم گردئی را در این منطقه توسعه دهند .
وی ایجاد مهمان خانه هاو اقامتگاه های روستایی را در جذب گردشگر موثر خواند و گفت: برای راه اندازی این واحدهای اقامتی دولت تسهیلات ارزان قیمت نیز پرداخت می کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون هزینه تمام شده برای نصب هر علمک گاز تا درب منزل در مناطق مسکونی طبق مصوبه مجلس 60 میلیون ریال است درصورتی که هزینه تمام شده در مناطق سخت گذر و سخت گذر شهرستان کوهرنگ بیش از 155میلیون ریال برای هر خانوار است.
وی گفت:هم اکنون طرح گازرسانی به 3 هزار خانوار که در این شهرستان در دست اجراست که بیش از 460میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: رفع مشکلات مرم ازجمله ایجاد شعب بانکی جدید در شهرستان و رفع مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی و اسناد مالکیت مردم از دیگر برنامه های در دست اجرا و پیگیری درسطح شهرستان است که مسوولان متولی در راستای رفع این کاستی ها برنامه ریزی خواهند کرد.
فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز در این آیین با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان از جمله آب آشامیدنی و کمبود امکانات و زیر ساختها افزود: در بارش های اخیر خسارتهای زیادی به احشام عشایر ،سیاه چادر و اثاثیه عشایر و مردم شهرستان، جادها، ایلراه ها و پل های ارتباطی وارد شده است.
مرتضی زمانیپور افزود: درسیلاب هفته های گذشته 500راس دام سبک و بیش از 40 میلیارد ریال خسارت به زیرساختهای و اراضی باغی و کشاورزری این شهرستان خسارت وارد شد.
به گفته وی ،شهرستان عشایرنشین کوهرنگ بهار هرسال پذیرای بیش از نیمی از یک میلیون و 500 هزا راس دام عشایر استان است که سرمایه گذاری در بخش دامپروری و دامداری این شهرستان در اولویت طرح های اشتغال و توسعه دامپروری در سطح شهرستان است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: شهر بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ به عنوان آخرین شهر استان به شبکه گاز طبیعی پیوست.
سیامک حیدری افزود:هم اکنون 294 هزار خانوار استان از نعمت گازبهره مند هستند که از ین تعداد 107 هزار و 728انشعاب شهری و 71 هزار و 366انشعاب روستایی است.
**
استاندار بر ایجاد صنایع تبدیلی بلوط در شهرستان کوهرنگ تاکید کرد
استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به وضعیت بیکاری در شهرستان کوهرنگ بر ایجاد صنایع تبدیلی بلوط در این شهرستان تاکید کرد.
اقبال عباسی جمعه شب در دیدار باجمعی از مردم و ریش سفیدان شهرستان کوهرنگ با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان و افزایش مهاجرت از روستاها به شهر افزود: توسعه اشتغال روستایی و حمایت از طرح های اشتغال روستایی از اولویت برنامه های دولت در مناطق روستایی است.
وی گفت: با توجه به موقعیت شهرستان و وجود درختان بلوط ایجاد صنایع تبدیلی بلوط به منظور استفاده از محصوا این درخت، یکی از راه های اشتغالزایی و همچنین افزایش حراست و حفاظت از این گونه جنگلی است.
به گفته وی ،هم اکنون حفظ و حراست از درختان جنگلی بلوط به عنوان یکی از دغدغه های استان های زاگرس نشین است که می توان با راه اندازی صنایع تبدیلی بلوط و ایجاد اشتغال برای مردم محلی از قطع شدن این درختان جلوگیری کرد.
همزمان با سفر استاندار به شهرستان کوهرنگ مجتمع آبرسانی مالک آباد برای آبرسانی به 12 روستا با اعتباری بیش از30 میلیارد ریال ، گاز رسانی به شهر صمصامی و 8 روستا، مرکز خدمات درمانی مورز افتتاح و کلنگ زنی گاز شبکه های داخلی شهر بازفت و روستاهای بخش بازفت 17 روستا و کلنگ زنی جاده های روستای های بازفت (45 کیلومتر بهسازی و اسفالت) آغاز شد.
در این سفر یکروزه استاندار و مدیران استان ازطرح مجتمع پرورش ماهی چم سور بازفت و طرح اصلاح و نژاد دام و جاده های ارتباطی گردنه چری و تونل چری بازدید کردند.
شهرستان کوهرنگ با 35 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قراردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار