معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 12 May 2018
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی با بیان اینکه نوار جنوبی استان سمنان محدوده پرورش شتر است اظهار داشت: پراکنش شتر در سمنان، دامغان و شاهرود متفاوت بوده و عمده شترهای شهرستان شاهرود در منطقه طرود و خارتوران است.
وی با اشاره به جمعیت ۱۴ هزار نفری شتر در استان سمنان گفت: تعداد ۸ هزار نفر از این شترها در شاهرود وجود دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: شترهای استان عموماٌ از نژاد گوشتی و پشمی بوده و هدف از نگهداری آنها تولید گوشت است و در سال‌های اخیر نیز با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و آشنا شدن ذائقه مردم با شیر و دوغ شتر، پرورش شتر شیری نیز در استان رواج یافته است.
شاه‌حسینی از تولید سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن تولید گوشت شتر و ۵۰۰ تن شیر در استان خبر داد و گفت: بخشی از این میزان تولیدات در استان مصرف شده و بخشی به استان‌های همجوار و از جمله تهران ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه از پشم شترهای استان نیز برای تولید منسوجات استفاده می‌شود تصریح کرد: با توجه به خواص درمانی پشم شتر از آن در ایجاد صنایع دستی و تولید انواع منسوجات و لباس‌های مختلف استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار