کد خبر: ۶۰۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 14 May 2018
به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد رضوی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی این اداره کل در شاهرود، ضمن اشاره به جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات طی سال۹۶ در سطح استان، تأکید کرد: رقم تعهد این نهاد برای این سال هفت میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بود که خوشبختانه بیش از این رقم تحقق یافت.
وی با بیان اینکه مردم استان سمنان توجه خوبی نسبت به زکات دارند که رشد ۲۸ درصدی تعهدات کمیته امداد در سال گذشته نشان از این امر دارد، افزود: مردم استان به‌خوبی اهمیت حکم اجتماعی زکات در دین مبین اسلام را درک کرده‌اند لذا امروز شاهد پرداخت بیش از سقف تعهد زکات در سطح استان هستیم.
تعهد جمع آوری ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: برای سال۹۷ نیز با توجه به آمار احصاء زکات، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد کمیته امداد تعیین‌شده که امیدواریم با نگاه خوبی که مردم متدین این استان به مقوله زکات دارند، این رقم نیز تحقق یابد.
رضوی در دیگر بخش سخنان خود، ترویج زکات را امری مهم دانست و گفت: یکی از راه‌های ترویج یک فریضه، گفتمان سازی درباره آن است که در این حوزه نقش نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد اسلامی، بسیج و ... بی‌بدیل خواهد بود.
وی بابیان اینکه ترویج زکات به عنوان یک مقوله اجتماعی، دینی و فرهنگی نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در سطح گسترده دارد، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت اداره کل تبلیغات اسلامی مانند تشکل‌های دینی و مذهبی، مداحان، روحانیان اعزامی و ... در راستای ترویج و تبیین آثار مثبت احکام و فرایض اجتماعی مانند زکات بهره برد.
تحقق ۱۹۵ درصدی تعهدات کمیته امداد در بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان رفع فقر و محرومیت‌زدایی را رسالت این نهاد انقلابی مزین به نام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: زکات می‌تواند به منابع درآمدی کمیته امداد که صرف اموری از قبیل استمداد مددجویان می‌شود، کمک شایانی کند.
رضوی در دیگر بخش سخنان خود، به تحقق ۱۹۵ درصدی تعهدات کمیته امداد در مقوله بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به مثابه یک مثال از مشارکت مردم و خیران در امر محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۲۰ واحد مسکونی طی سال گذشته مقاوم سازی و بهسازی شدند که تاثیر ویژه ای در روحیه افراد نیازمند در بخش های روستایی و شهری داشته است.
وی همچنین خواستار نگاه مثبت روحانیان اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی به ماه رمضان و فرصت تبلیغی که این ماه فراهم می‌کند شد و تاکید کرد: روحانیان به دلیل جایگاه اجتماعی و تریبونی که در اختیار دارند در زمره تاثیرگذار ترین اقشار در ترویج و تبیین زکات هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار