کد خبر: ۶۰۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 15 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تدوین سند راهبردی ارتباطی و اطلاع رسانی این سازمان در یک ماه آینده خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، عباس سمیعی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی سازمان جنگل‌ها و رؤسای مناطق سه گانه روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها گفت: روابط عمومی  قوه محرک هر سازمان است و این مجموعه باید تلاش کند تا منابع طبیعی در جامعه و نزد افکار عمومی به عنوان «مسئله» تلقی شود.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها افزود: با اعتباربخشی به موضوعات می‌توان به آن عمومیت بخشید و هنگامی که موضوعی عمومیت یافت، حساسیت‌ به آن موضوع ایجاد می‌شود. بدین طریق موضوعات به "مسئله" مورد توجه مردم در می آیند.
سمیعی افزود: روابط عمومی هوشمند و بالنده موجب فزایندگی در اطلاعات و برنامه ها می شود و این مجموعه باید فرصت‌زا، ایده‌پرداز و تحول‌گرا باشد. 
 وی در ادامه خواستار بکارگیری از ظرفیت‌های سازمان ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در پیشبرد اهداف منابع طبیعی شد و بر ارتباط با شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و فرهنگی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد.  
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگلها انواع روابط عمومی را به توجیه گرا، تبیین گراو تحلیل گرا تقسیم کرد و گفت: روابط عمومی امروز در منابع طبیعی باید یک روابط عمومی تحلیل‌گرا باشد چون روابط عمومی تحلیل‌گرا می‌تواند بسیاری از تهدیدها و فرصت‌ها را از پیش شناسایی و در مواقع بحرانی آن را مدیریت کند.
 وی با بیان اینکه روابط عمومی باید مسایل مختلف منابع طبیعی را سوژه‌یابی و جهت اطلاع‌رسانی در اختیار صاحبان رسانه قرار دهد یادآور شد: روابط عمومی نباید منتظر بماند که اتفاقی رخ دهد تا او عکس‌العمل نشان دهد و این همان آفتی است که روابط عمومی‌ها را به سمت انفعال هدایت می‌کند.
 عباس سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود روشنگری و پاسخگویی به موقع و شفاف به افکارعمومی را بسیار مهم و ضروری خواند و یادآور شد: اگر منابع‌طبیعی اقدامات فراوانی انجام دهد اما اطلاع‌رسانی به افکار عمومی انجام نشود مانند این است که کاری انجام نشده است.
 ***
در این نشست مهندس هوشنگ داداش زاده مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان آذربایجان غربی، مهندس حمید نور مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان خراسان رضوی و مهندس حمید سلیمانی مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان فارس به عنوان رؤسای مناطق یک، دو و سه هر یک به نوبه خود از فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی روابط عمومی گزارشاتی را ارائه کردند.
بر اساس این گزارش در نخستین شورای سیاستگذاری روابط عمومی سازمان جنگل‌ها در سال جاری که با حضور کارشناسان ستادی روابط عمومی و امور بین‌الملل و رؤسای مناطق سه گانه روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها برگزار شد، برنامه ریزی و جهت دهی فعالیت‌ها، دستیابی به اطلاعات علمی روز و تبدیل آن به خدمات، بررسی رویکردهای سال جاری روابط عمومی، برنامه ریزی گردهمایی سراسری و جلسات منطقه ای استان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار