کد خبر: ۶۰۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 16 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، دکتر سید مرتضی طباطبایی در نشست خبری درباره خدمات انتقال خون در ماه رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان 11 مرکز انتقال خون تهران به‌فراخور ساعات فعالیتی خود که برخی مراکز تا ساعت 24 است برای دریافت خون هموطنان فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: امسال ورودی 13 هزار گلبول خون را تعیین کردیم زیرا مردم در هفته اول ماه رمضان کمتر خون اهدا می‌کنند، ولی باید حداقل 800 تا 1000 نفر اهداکننده در روز داشته باشیم زیرا پلاکت عمر سه‌روزه دارد و اگر سه روز اهدای خون نداشته باشیم اقلام استراتژیک خون کم می‌شود.
طباطبایی عنوان کرد: براین اساس در ماه رمضان فراخوان اهدای خون خواهیم داشت و ساعت کار مراکز را تا ساعت 24 افزایش خواهیم داد البته در شب‌های قدر این ساعت تغییر و افزایش خواهد یافت.
مدیرکل انتقال خون استان تهران تصریح کرد: در ماه رمضان جراحی‌ها و دریافت خون کمتر می‌شود ولی نیاز برخی بیماران دیگر به دریافت خون همچنان باقی است و باید خون آنها را تأمین کنیم.
طباطبایی گفت: مردم می‌توانند در بهترین زمان برای اهدای خون که 6 ساعت بعد از افطار و همچنین 6 ساعت بعد از سحر است برای اهدای خون مراجعه کنند و اهدای خون نیز روزه را باطل نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق آمارهای سالهای گذشته همیشه در ایام تعطیلات ارتحال امام و عید فطر دچار کاهش آمار اهدای خون می‌شویم که درخواست داریم مردم در این ایام برای اهدای خون، بیماران را حمایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار