کد خبر: ۶۰۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 19 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الودکتر، درمان بعضی بیماری ها به راحتی با دارو ها و دم کرده های گیاهی درمان می شوند یکی از این بیماری ها گلو درد است که علت های مختلفی دارد.
گلودرد در نتیجه سرماخوردگی، حساسیت و وجود التهابات در بدن به وجود می‌آید. هر علتی که باعث گلودرد، خارش و گرفتگی صدا شود با چند چای پرخاصیت به راحتی قابل درمان است.اما توصیه های خانگی به این معنی نیست که از رفتن به پزشک صرف نظر نمایید.
وقتی گلو دچار التهاب می‌شود، متورم شده و درد می‌گیرد. سرماخوردگی و ورود باکتری ها و ویروس های عفونی و حتی آلودگی هوا باعث گلودرد می‌شود. گاهی هم خوردن بعضی از غذاها یا کمبود آب بدن، یا حتی حساسیت دردهایی را در گلو ایجاد می‌کند که مانع غذا خوردن، نوشیدن و حتی صحبت کردن می‌شود. در چنین مواقعی معمولا فرد سراغ داروهای شیمیایی می‌رود. ولی با چند چای گیاهی، گلودرد به راحتی درمان شده و نیازی به استفاده از دارو و قرص شیمیایی نخواهد بود.
چند چای گیاهی در این مقاله معرفی می‌شود که علاوه بر درمان گلو درد، تنوعی به نوشیدنی های روزانه شما می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، درد و التهابات از بین می‌رود.
چای بابونه
یکی از بهترین، در دسترس ترین و متداول ترین چای ها چای بابونه است. از بین بردن التهابات، رفع درد، خواب راحت و آرامش اعصاب و از همه مهمتر آرامش اعصاب معده کارتخصصی چای بابونه است.
چای سفید
کمی گران است ولی مصرف آن بعضی وقت ها علاوه بر ایجاد تنوع در نوشیدنی های روزانه، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، سرعت بهبود بیماری و رفع گلودرد می‌شود.
چای شیرین بیان
نوشیدن چای شیرین بیان به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. استفاده از ریشه این گیاه برای دم کردن چای علاوه بر درمان گلودرد برای کسانی که از ناراحتی دستگاه گوارش رنج می‌برند بسیار مفید است. این گیاه خاصیت سم زدایی هم دارد.
چای سیاه
به محض اینکه احساس کردید سرما خورده اید یا گلودرد دارید کافی است چای معمولی رادم کرده و مرتب میل کنید. هر چه ادرار بیشتری دفع کنید تمام ویروس ها و باکتری های بیماری زا از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود. این چای با تحریک ترشحات یا موکوس ها و زیاد کردن پاتوژن ها یکی از روش های درمانی سریع برای رفع دردها و از جمله گلودرد است.
چای نعنافلفلی
این چای تاثیر بسیار خوبی در درمان گلودرد، رفع التهابات سینوس ها، و سلامت روده دارد. خاصیت اکسپکتورانتی چای نعنافلفلی به سرعت عفونت های گلو و گلودرد را از بین می‌برد.
چای زردچوبه
وجود آنتی اکسیدان های زیاد و مهمترین آن کورکومین Curcumin باعث متوازن شدن پاتوژن ها و رفع التهابات می‌شود. از دیگر خواص چای زردچوبه اثرات ضددرد است که به راحتی تسکین بخش بافت های دردناک گلو است.
چای سبز
آنتی اکسیدان اصلی چای سبز کاتچین باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود تا بدن به راحتی با بیماری ها بجنگد. به همین دلیل چای سبز عفونت ها را از بین برده گلودرد را مداوا می‌کند.
بهترین روش مصرف
اگر خودتان را فقط به یک چای محدود کنید مثل چای سیاه یا چای سبز ممکن است بی‌خوابی یا ناراحتی های گوارشی به دنبال داشته باشد. بنابراین بهترین روش استفاده از این چای ها؛ تنوع دادن به مصرف آن‌ها است. هر یکی دو ساعت یکی از چای ها را آماده و همراه با کمی عسل میل کنید. چای سیاه و چای سبز را صبح ها میل کنید تا دچار بی خوابی نشوید. چای زردچوبه و نعنا فلفلی را وسط روز بنوشید. اگر رفلاکس معده دارید چای سیاه کمرنگ بنوشید و از چای نعنا فلفلی به هیچ وجه استفاده نکنید. چای بابونه را می‌توانید بدون نگرانی از بعدازظهر تا هنگام خواب آماده و میل کنید.
به زنان باردار توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر نوع چای ابتدا با پزشک خود مشورت کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار