کد خبر: ۶۰۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 19 May 2018
به گزارش جام جم، رئیس انجمن نورویورولوژی ایران درباره علت بی‌اختیاری ادرار در زنان اظهار کرد: بی اختیاری ادرار در زنان به سن، تعداد زایمان‌ها، هورمون‌های بارداری یا پیش یائسگی بستگی دارد. همچنین وجود بیماری‌هایی همچون پارکینسون، دیابت، دیسک‌های کمر و ضایعات نخانی نیز می‌تواند سبب بروز بی‌اختیاری ادرار در زنان شود، درحالی که بدون هیچ بیماری زمینه‌ای نیز می‌توانیم شاهد بروز این مشکل باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بی‌اختیاری ادرار استرسی نیز زمانی به‌وجود می‌آید که فرد در حال سرفه، عطسه، خندیدن یا انجام فعالیت‌های فیزیکی همچون پریدن یا ورزش کردن به علت شل شدن عضلات
کف لگن است.
دکتر مهری مهراد، افزود: ممکن است بی‌اختیاری ادرار به این شکل بروز کند که فرد بلافاصله بعد از احساس ادرار مجبور باشد به دستشویی برود و اگر این کار با تاخیر همراه باشد ریزش ادرار به وجود آید. همچنین ممکن است فرد کنترلی بر ادرار خود نداشته باشد که این مشکل بویژه در افرادی که دیابت دارند و قند خون خود را چکاپ و کنترل نمی‌کنند، بیشتر دیده می‌شود. وی یادآورشد: هرچقدر بی‌اختیاری ادرار در زنان زودتر تشخیص داده شود درمان آن راحت تر است، به طور مثال تزریق PRP در واژن این مشکل را رفع می‌کند، اما با گسترش بیماری و عدم‌رعایت فرد مبتلا به دیابت ممکن است فرد نیاز به عمل جراحی پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار