مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،همایش بهینه سازی مصرف برق در صنایع استان سمنان با حضور مسئولان و جمعی از مدیران ، مالکان و صاحبان بخش صنعت در شرکت توزیع برق استان برگزار شد .
کد خبر: ۶۰۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 19 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این همایش با تشریح وضعیت تولید و مصرف برق و جايگاه شدت مصرف انرژي ايران در جهان گفت : مشترکان صنعتي بيشترين سهم مصرف را به خود اختصاص داده و مديريت مصرف و همکاري صنايع در برنامه هاي پاسخگوئي بار ، بر روي منحني بار شبکه برق بسيار تاثير گذار است .
مهندس سیدمحمد موسوی زاده بیان داشت : حدود ۷۰ درصد انرژی الکتریکی استان در بخش تولید شامل صنعت و کشاورزي مصرف مي شود که قريب ۲۲ درصد ، بيشتر از ميزان مصرف اين بخش در کشور است .
وی با اشاره به این که مدیریت مصرف ، به اندازه مصرف کردن و جابه جایی مصارف برای استفاده بهينه از ظرفيت شبکه ها مي باشد افزود: اصلاح الگوي مصرف در همه تعرفه ها يک ضرورت است و با بهره گيري از روشهاي تاثير گذار ، مي توان از اوج مصرف تابستان با موفقيت گذر کرد.
وی با ابراز این که فرصت های صرفه جوئی در دنیا به عنوان یک منبع انرژی تلقي مي گردند تصريح کرد : در تابستان حدود ۲۰۰ ساعت پیک بحرانی داریم که در بین ساعات ۱۱ تا ۱۵ و همچنین پیک شب از حوالی غروب آفتاب به مدت چهار است که با مديريت مصرف به ويژه در ساعات قيد شده ، صرفه جوئي قابل ملاحظه اي در زمينه عدم سرمايه گذاري در توليد برق صورت خواهد پذيرفت .
مهندس موسوی زاده خاطر نشان کرد: مشارکت کلیه مشترکان استان به ویژه بخش صنعت موجب شد تا استان سمنان در تراز ملی کاهش پیک به موفقیت های ارزشمندي نايل شود و در تابستان سال گذشته قريب ۴۰ مگاوات پيک همزمان كاهش پيدا كرده كه ۵۰ درصد آن سهم مشاركت مشتركين صنعتي مي باشد .
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان با ارائه برنامه های پاسخگوئی بار با هدف کاهش اوج مصرف تابستان در بخش صنعت، گفت: طرح های تعطیلات و تعمیرات ، ذخيره عملياتي و بهره گيري از مولد اضطراري ، به عنوان برنامه هاي تشويق محور هستند که عملياتي شده اند.
احمد غنی پور یادآور شد : جابه جائی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهاي مياني هفته ، کاهش بار در ساعات اوج به مدت پنج روز مستمر کاري و کاهش ۲۴ ساعته بار، به عنوان طرح کاهش يا قطع بار برنامه ريزي شده صنايع به شمار مي روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار