کد خبر: ۶۰۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 19 May 2018
مسئول موزه‌های اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: برگزاری مسابقه پیامکی ارائه ایده‌های نوین در مورد موزه‌های استان سمنان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «آرزو گلکار» امروز و در گفت و گويي افزود: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، مسابقه پیامکی ارائه‌ ایده‌های نوین در رابطه با موزه‌های استان سمنان از امروز(شنبه) آغاز شد.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند ایده‌های خود برای ارتقای جایگاه موزه‌ها و برقراری ارتباط هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه با موزه‌ها را به سامانه پیامکی این اداره کل به شماره 30006418 پیامک کنند.
وی با بیان اینکه علاقمندان تا پایان هفته جاری برای شرکت در این رقابت فرصت دارند، افزود: در پایان برگزاری این مسابقه، از ارائه‌کنندگان سه ایده برتر تقدیر می‌شود.
گلکار با اشاره به اجرای نمایشگاه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در موزه‌های استان سمنان در هفته جاری، گفت: برپایی نمایشگاه شیشه و آبگینه در موزه اقوام گرمسار، نمایشگاه سفالینه‌های نقش‌دار نخودی و قرمز رنگ در موزه گرمابه پهنه سمنان، نمایشگاه قدح‌ها و کاشی‌های منقوش در مسجد چهلستون سرخه، نمایشگاه شکوه هنر در موزه شاهرود و نمایشگاه آوند آذین در موزه عرفان شرق بسطام از جمله برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در موزه‌هاست.
مسئول موزه‌های اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از علاقمندان به موضوع موزه‌داری درخواست کرد، در هفته میراث‌فرهنگی یادگارهای ارزشمند خود را صرف نظر از تاریخی بودن اثر، به موزه گرمابه پهنه تحویل دهند تا پس از این هفته نمایشگاه یادگاری‌های ارزشمند مردم سمنان در موزه در معرض دید عموم قرار گیرد.
وی گفت: این آثار پس از برگزاری نمایشگاه به صاحب اثر بازگردانده می‌شود و در زمان برگزاری نمایشگاه نیز با نام صاحب اثر به نمایش گذاشته می‌شود.
در حال حاضر موزه‌های "گرمابه پهنه" ،"مهر و سکه" و "موزه عمارت باغ امیر" در سمنان، "مردم‌شناسی"، "عرفان شرق" بسطام و "موزه‌آب" در شاهرود، موزه "عشایری ایل سنگسر" و "سنگ و فسیل" در مهدیشهر، "علم و صنعت" و "اقوام" در گرمسار و "تاریخ شهر دامغان" در استان سمنان فعالیت دارند.
شعار روز جهانی موزه امسال ،«ارتباط خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید، مخاطبان جدی» است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار