کد خبر: ۶۰۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 20 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس پژوهشگاه فنآوری نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی(ابن سینا) با اعلام این مطلب گفت: هزینه درمان ناباروری در ایران حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه درمان ناباروری در دنیا است، بطوریکه در کشور ما این هزینه حداکثر ۲۰۰۰ دلار و در اروپا و آمریکا ۲۰ هزار دلار است.
دکتر محمدرضا صادقی، با بیان اینکه حدود 20 میلیون زوج در ایران زندگی می کنند که حدود 4 میلیون زوج نابارور هستند،افزود: نتایج جمع آوری اطلاعات در مورد شیوع ناباروری در کشور نشان می دهد، شیوع ناباروری در استان های تهران و البرز بیشتر و حدود 20.2 درصد است.
وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 10 تا 15 درصد زوجین مبتلا به ناباروری هستند اما آمار ناباروری در کشور ما مقداری بیشتر از درصد جهانی است.
صادقی به عوامل موثر بر شیوع ناباروری اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی زندگی و افزایش سن ازدواج از مهمترین عوامل شیوع این ناباروری هستند.
وی پرداخت هزینه درمان ناباروری برای اکثر زوجین نابارور در کشورمان را دشوار اعلام کرد و افزود: هزینه درمان ناباروری در کشور ما بین 5 تا 10 میلیون تومان متغییر است و درصد زیادی از متقاضیان درمان، این پول را ندارند.
رئیس پژوهشگاه ابن سینا، میزان موفقیت درمان ناباروری را 40 درصد عنوان کرد و گفت: سن بالای زنان در میزان باروری موثر است، بطوریکه میزان موفقیت درمان ناباروری در زنان بالای 40 سال به 15 درصد می رسد.
صادقی به پیشرفت های کشور در درمان ناباروری اشاره و تاکید کرد: روش تخشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین از مهمترین روش های ژنتیکی است که در ایران هم استفاده می شود و درصد موفقیت درمان ناباروری در این روش های جدید، به 70 تا 80 درصد می رسد.
وی اظهار کرد که در حال حاضر بیش از 100 مرکز ناباروری در کشور فعال هستند که شامل بخش خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی می باشد و بخش عمده ای از نیاز داخل کشور را برطرف می کند.
صادقی به اختصاص بودجه در دولت های یازدهم و دوازدهم در حمایت از زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بخشی از این اعتبار را برای راه اندازی مراکز ناباروری در نظر گرفته اند.
رئیس پژوهشگاه ابن سینا افزود: با این اقدام، مراکز ناباروری در شهرهایی مانند گرگان، کرج، قزوین و سمنان راه اندازی شده است.
سقط مکرر یکی از معضلات درمان ناباروری کشور است
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر پژوهشگاه ابن سینا، سقط مکرر را یکی از معضلات درمان ناباروری کشور اعلام کرد و گفت: اولین کلینیک سقط مکرر کشور در این پژوهشگاه راه اندازی شده است.
دکتر علی صادقی تبار در این نشست، آندومتریوز را از شایع ترین بیماری در زنان اعلام کرد که در خیلی موارد منجر به ناباروری آنان می شود، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به این بیماران کلینیک اندومتریوز در این مرکز با حضور متخصصان راه اندازی شده است.
وی به جذب فلوشیپ ناباروری از سه سال پیش در این مرکز اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ابن سینا با مجوز وزارت بهداشت اقدام به پذیرش فلوشیپ ناباروری کرده که این کار منجر به تربیت نیروهای متخصص در این حوزه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار