مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 35 سامانه عرفی در استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.
کد خبر: ۶۰۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 21 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ان از این استان به عنوان یک استان مستعد در حوزه کشت گیاهان دارویی نام برد و اظهار کرد: در همین راستا در سال 97، گیاهان دارویی متنوعی در پنج‌هزار هکتار از اراضی مرتعی در 35 سامانه عرفی این استان کشت می‌شود.
وی با اشاره به تنوع گیاهان کشت‌شده در این اراضی مرتعی افزود: وشق، آنغوزه، بادام کوهی و... از جمله گیاهان دارویی کشت شده در این استان خواهند بود. ضمن اینکه کشت گیاهان دارویی و صنعتی ارزآوری همچون باریجه نیز طی دو سال گذشته در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق مستعد استان صورت گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به هزینه‌های پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح، بیان کرد: این طرح با اعتباری در حدود 5 میلیارد ریال طی سال‌جاری در استان اجرا می‌شود.
این مدیر مسوول از کشت گیاهان دارویی به‌عنوان راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان نام برد و تصریح کرد: استان سمنان استانی چهارفصل با ظرفیت‌های بسیار متنوع در حوزه گیاهان دارویی است که باید از این ظرفیت در راستای تحقق توسعه و بهره‌مندی جوامع محلی استفاده کرد.
حیدریان ادامه داد: کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان سمنان توسط خود مرتعداران و بهره‌برداران و با حمایت، نظارت و مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری در رویشگاه‌های طبیعی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این سیاست چند سالی است که به طوری جدی در استان دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: در همین راستا طی یک برنامه دو ساله در سال‌های 95 و 96 بیش از 10 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان زیر کشت گیاه باریجه رفته است که محصول این طرح بزرگ بزودی به ثمر خواهد نشست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار