تابناک مرکزی: استاندار مرکزی در شورای حفاظت از منابع آب : صرفه جویی و حفظ منابع آب امری ضروری و وظیفه مردم و دولتمردان است .
کد خبر: ۶۰۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ استاندار مرکزی در شورای حفاظت از منابع آب استان از صرفه جویی صرفه جویی در منابع آب گفت و افزود: استفاده درست و بهینه از منابع بویژه آب و جلوگیری از هدر رفت و صرفه جویی می تواند ما را از بحران آب و خشکسالی عبور دهد.

آقازاده خاطر نشان کرد: باید مصرف آب در صنایع ،کشاورزی و شرب  مدیریت شود اگر چه با بارش های اخیر نگرانی کمتر شده اما راهکارهای مناسب برای مصرف درست و نصب کنتور حجمی در چاههای کشاورزی ضرورت دارد..

در این نشست ذوالفقاری مدیر کل هواشناسی استان مرکزی هم از خشکسالی شدید در خمین ، ساوه و دلیجان خبر داد و خاطر نشان کرد: در کمیجان ، آشتیان و شازند و اراک باراندگی نسبتا" خوبی را شاهد بوده ایم و اردیبهشت امسال 102 میلی متر باران دریافت کرده ایم که 3 برابر بلندمدت است اما باز هم در تابستان با خشکسالی متوسط و شدید رو برو خواهیم بود.

مهندس الله داد مدیر عامل شرکت توزیع برق هم در خصوص اضافه برداشت از چاههای کشاورزری گفت: تا آخر مرداد همه چاههای مجاز به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

خلیلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هم ضمن اشاره به جداسازی آب شرب از غیر شرب صنعتی و کشاورزی گفت:

وضعیت مصرف خانگی بهتر شده است و مردم رعایت می کنند اما باز هم نیازمند به مدیریت مصرف  از سوی مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: هدر رفت و بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است و بعد هم واحد های صنعتی که می بایست برای این کار چاره ای اندیشید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی هم دراین جلسه  هم گفت : بارندگی های اخیر موجب جاری شدن روان آب و سیلاب نشد و بخش عمده آن جذب سفره های زیرزمینی و پرآبی قنوات و چاه ها شد .

 آمره ای وضعیت سد ساوه را با روند خوب در حجم آب پشت سد ارزیابی کرد و افزود : حجم مخزن سد ساوه با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 56 میلیون متر مکعب رسیده ، ولی در سد کمال صالح چون سیلاب بعد از بارندگی نداشتیم امسال حجم آب پشت سد به 70 میلیون متر مکعب رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار