مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: خانه احزاب استان تا پایان خرداد سالجاری با حضور چهره‌های سیاسی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 22 May 2018
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: خانه احزاب استان تا پایان خرداد سالجاری با حضور چهره‌های سیاسی راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم الماسی خاطر نشان کرد: شکل گیری خانه احزاب در دولت گذشته نیز مورد توجه، اما تعطیل شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مجدد راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: برای حضور طیف‌ها و جناح‌های مختلف در این خانه، نشست‌های مختلفی برگزار شد تا اینکه در نهایت خانه احزاب کشور شکل گرفت.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان ادامه داد: پس از آن در چند استان نیز دفترنمایندگی خانه احزاب راه اندازی شد که در نهایت احزاب درصد راه اندازی آن در استان‌ها برآمدند.

الماسی بیان کرد: خانه احزاب همدان نیز در منطقه پیشاهنگی شهر همدان دایر شده است و به زودی با حضور مسئولان و متولیان گشایش می‌یابد.

وی افزود: احزاب سیاسی شامل اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون می‌توانند با حضور در خانه احزاب به هفکری و تعامل با یکدیگر بپردازند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان اضافه کرد: ابتدا در فرایندی یک نفر از بین سه جریان فکری اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال به عنوان رئیس خانه احزاب انتخاب می‌شود.
 
الماسی ادامه داد: ریاست بر خانه احزاب مقطعی است و پس از اتمام دوره مسئولیت، باید فردی از دیگر جناح برای تصدی این مسئولیت انتخاب شود.

وی گفت: خانه احزاب محلی برای تبادل فکر، تضارب آرا، همفکری و استفاده از نقطه نظرات جریان‌های مختلف برای پیشبرد اهداف است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: هر چند اختلاف سلایق بین احزاب امری بدیهی است، اما آن‌ها در مسائلی منافع مشترکی دارند و می‌توانند صدای واحدی داشته باشند.

الماسی مثال زد: آن‌ها می‌توانند در زمینه مسائلی که در جامعه رخ می‌دهد با همفکری و تبادل نظر بیانیه‌ای مشترک بدهند و موضعگیری واحدی داشته باشند.

طبق آخرین خبر منتشر شده، ۲۳ عنوان حزب در استان همدان فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار