نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: گردشگری مقوله بسیار مهمی است و استان سمنان باید از گردشگری درآمد داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳ 23 May 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین«سید محمد شاهچراغی» امروز و در دیدار فرمانده و نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با تبریک هفته میراث فرهنگی، خواستار شناسایی و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی شد.
وی یکی از امتیازات مهم استان را برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی دانست و گفت: استان سمنان دارای وسعت و آثار تاریخی زیادی است که همگی نیاز به حفاظت دارند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و در روز حافظان میراث در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، گفت: استان سمنان از غنی‌ترین استانهای کشور در زمینه برخورداری از آثار تاریخی است.
سرهنگ«محمدرضا افضلی» با اشاره به وجود بیش از 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی در استان سمنان،گفت: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی نیاز به مشارکت مردمی دارد.
وی در رابطه با فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: 259 قلم شی تاریخی شامل مفرغ، سفال، سنگ‌های قیمتی و ... در سال گذشته و توسط نیروهای یگان حفاظت استان سمنان کشف شد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه خبری یگان حفاظت به شماره 31705 ، افزود: این سامانه برقراری ارتباط مردم با نیروهای یگان حفاظت و فراهم شدن شرایط حفاظت هر چه بیشتر از آثار تاریخی با مشارکت مردمی را تسهیل کرد .
افضلی گفت: مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت استان نیز فعال است و آثار تاریخی استان از این طریق نیز رصد می‌شود.
در این دیدار از "محمدحسین حلوایی، حسن رضایی و عباس مالدار" از نیروهای فعال و برتر یگان حفاظت استان سمنان تجلیل شد.
پیش از این دیدار مانور نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در سطح شهر سمنان برگزار شد.
نیروهای یگان حفاظت این اداره کل پس از اجرای مانور با حضور در گلزار شهدای سمنان به شهدا و امامزاده یحیی(ع) سمنان ادای احترام کردند.
برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نیروهای یگان حفاظت و دیدار با خانواده نیروهای یگان حفاظت استان از جمله برنامه های یگان حفاظت در هفته میراث فرهنگی و روز حافظان میراث است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار