کد خبر: ۶۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 24 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین از میزان، فاطمه داوری تنها، جراح و متخصص بیماری‌های زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مصرف داروهای هورمونی در سخنانی گفت: مصرف داروهای هورمونی برای منظم کردن سیکل ماهانه در سنین قبل از 18 سالگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
وی درباره افرادی که مبادرت به مصرف خودسرانه داروهای هورمونی می‌کنند، تصریح کرد: داروهای ترکیبی هورمونی در خانم‌هایی که سن بالای 40 سال و بالاتر دارند، موجب افزایش فشار خون می‌شود؛ همچنین افرادی که به علت سفر و یا روزه داری، مایعات کافی مصرف نکرده و فعالیت کمی دارند، با مصرف این داروها، مستعد تشکیل شدن لخته در عروق بوده و خطر بروز سکته‌های مغزی در آنها به صورت معناداری افزایش پیدا می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که مصرف داروهای هورمونی به طور خودسرانه، عوارض پایداری را ایجاد می کند، ادامه داد: اصلا توصیه نمی کنیم که به طور خودسرانه از این داروها استفاده شود چرا که در سفرهای طولانی، معمولا مایعات کافی استفاده نشده و ممکن است حوادث عروقی برای افراد پیش بیاید.
داوری تنها همچنین تاکید کرد که در صورت مصرف داروهای ترکیبی هورمونی به توصیه پزشک خود و در شرایط خاص، بعد از چند روز استفاده از داروها باید اشخاص حتما فشار خون شان را چک کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار