رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
به گزارش تابنا ک سمنان ،در جلسه ای با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آثار زیست محیطی معدن بوکسیت شاهرود بررسی شد.
کد خبر: ۶۱۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 24 May 2018


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، بهروز اسودی شامگاه دوشنبه در دیدار با فعالان زیست محیطی شاهرود با موضوع آثار زیستی مربوط به معدن بوکسیت تاش که در محل اداره صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد، در پاسخ به درخواست نمایندگان تشکل‌های محیط‌زیستی گفت: هرچند مجوزهای اولیه برای این معدن صادرشده ولی هنوز مشاوره‌ها و بررسی‌ها تکمیل‌نشده است.
وی در پاسخ به این مطلب که امکان این بازسازی وجود ندارد، بیان کرد: بازسازی وظیفه سازمان منابع طبیعی و خارج از حیطه اختیارات ماست و این سازمان با صدور مجوز این امکان را تلویحاً تصدیق کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مجوز بهره‌برداری این معدن در سال ۹۲ صادر شد و وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان اقتضا می‌کرد این فعالیت آغاز شود، البته طبق قانون که برای هر پروژه‌ای حداقل چهار یا پنج استعلام قطعی وجود دارد، در اینجا هم استعلام‌ها گرفته‌شده و در جلسه‌ای با مسئولان شهرستان، تعیین مشاور دارای صلاحیت قانونی و مورد وثوق سازمان محیط‌زیست در دستور کار قرار داده‌شده است.
اسودی همچنین به علت اهمیت منطقه شاهوار اشاره کرد و گفت: بوکسیت موجود در این منطقه از نوع مرغوب این سنگ محسوب می‌شود و ارزش اقتصادی این ماده برای تولید غیرقابل‌انکار است.
وی در پاسخ به ابهامی با اشاره به افزایش سیل در مناطق شمالی کشور باوجود کاهش بارندگی که به دلیل نابودی پوشش گیاهی است، گفت: این‌که از بین رفتن پوشش گیاهی علت این اتفاق باشد، پذیرفتنی نیست و به نظر ما خشک‌سالی سبب این تغییرات می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار