مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد و جابجایی مجموعه ستادی از بالاشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 29 May 2018
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد و جابجایی مجموعه ستادی از بالاشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیمان ترکمانه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مهمترین نقد به کمیته امداد را ساخت اداره در سعیدیه (بالاشهر همدان) می‌دانستند در حالیکه این ساختمان ۲۰ سال در این مکان مستقر بوده و مدیران زیادی آمده و رفته‌اند و این میراث به بنده رسید، افزود: جبران و حل این معضل و دغدغه از ذهن مردم کار آسانی نبود به طوریکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد مردمی مکلف به تأمین نظر مردم است و حل این مشکل زمان‌بر بود.

وی با اشاره به ابقای دو ساله خود در پست مدیریت کمیته امداد تصریح کرد: سرانجام کار نیمه‌تمام را به اتمام رسانده و در حد فاصل میدان باباطاهر و فلسطین ساختمان مورد نظر خود را برای استقرار ستاد به اندازه نیاز توسعه دادیم.

ترکمانه با اشاره به افتتاح رسمی ساختمان جدید کمیته امداد در روز چهارشنبه هفته جاری اظهار کرد: در شهر همدان سه اداره دیگر هم داریم که بیشترین مراجعات مردم به آنهاست و ستاد کمیته امداد در ساختمان سعیدیه بوده و مراجعان زیادی به آن مراجعه نمی‌کردند، اما با توجه به اینکه کمیته برای حرف مردم ارزش زیادی قائل است و بر خلاف سختی کار و اینکه توجیه اداری نداشت و مردم هم اذیت نمی‌شدند، اما محل ستاد را جابجا کردیم.

وی به ساختمان سابق کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ساختمان واقع در سعیدیه دارای ۲ هزار متر زمین مسجد، ۲۴۰۰ متر زیربنای ساختمان اداری و ۱۲ هزار متر باغ است که همگی دارای یک سند است و افراز نشده و کمیته امداد باید برای آن تصمیم گیری کند و در آن صورت در مورد فروش یا کاربری احسن آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی پرداخت و اظهار کرد: تعهد اشتغال کمیته در سال ۹۶ ایجاد ۲۸۰۰ شغل با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان بود که در پایان سال ۳۷۵۹ شغل با اعتبار ۵۱ میلیارد تومانی ایجاد شد که از رقم موجود ۱۳.۵ میلیارد تومان از منابع داخلی و صندوق قرض‌الحسنه ولایت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه تحقق تعهد اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته استان در سال گذشته از نظر کمی ۳۵ درصد و از نظر مبلغ ۵۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در سال ۹۵ نیز تحقق تعهد ایجاد اشتغال از نظر کمی ۱۵ درصد و از نظر مبلغ ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی سهم کمیته امداد از منابع اشتغال استان را ۳ درصد ازعدد ۱۵۰۰ میلیارد تومان دانست در حالیکه ۱۶ درصد مشاغل ثبت شده در سامانه رصد را ایجاد کرده است، افزود: میانگین اعتبار هزینه شده برای ایجاد هر شغل ۷۳ میلیون بوده که این عدد در کمیته امداد ۱۶.۷ میلیون تومان بوده است.

ترکمانه با اشاره به اینکه آمادگی داریم متمایز با بقیه ارگان‌ها اشتغالزایی کنیم به طوریکه کمیته مکلف به ایجاد مشاغل خرد و خانگی است، تصریح کرد: ادعا نمی‌کنیم تمام کار‌های انجام شده درست بوده چرا که ممکن است انحرافاتی هم باشد، اما در مجموع قبل از اقدام به اشتغالزایی، ابتدا استعدادیابی و شناسایی ظرفیت در خانواده‌های تحت پوشش و مشاوره شغلی را داریم سپس آموزش رایگان به مددجویان ارائه می‌شود به طوریکه در این راستا ۲ میلیارد تومان با همکاری فنی‌وحرفه‌ای هزینه شده و در نهایت تسهیلاتی به منظور ایجاد شغل پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی، ابتدا ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود در خانوار تحت پوشش مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با ارائه آموزش‌های لازم، مشاوره و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، به آنان کمک می‌شود.

ترکمانه با بیان اینکه نظارت مداوم و مستمر بر عملکرد و مشاغل ایجاد شده از سوی کارشناسان کمیته صورت می‌گیرد، افزود: خانواده‌هایی که اقدام به ایجاد اشتغال برای خود کرده اند، رها نشده و دائما تحت رصد بوده و همواره توسط کارشناسان و مسئولان کمیته مورد نظارت هستند تا مشکلات احتمالی آنان مورد رفع و رجوع قرار گیرد و پس از اینکه آنان به خودکفایی رسیدند از پوشش حمایتی کمیته خارج می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی ۳ هزار نفر از تحت پوششان کمیته امداد که موفق به دریافت تسهیلات و اشتغالزایی شدند، بیان کرد: در شهریورماه ۹۷ جشن خودکفایی ۳ هزار نفر از تحت پوششان را خواهیم داشت و مراتب خودکفایی به صورت پلکانی اعمال می‌شود و به ترتیب و در مراحل مختلف ابتدا با ایجاد اشتغال، خدمات حمایتی همچون مسکن و جهیزیه و در نهایت خدمات درمان قطع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان پرداخت تسهیلات به خانواده‌های تحت پوشش را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۶۲ درصد در حوزه صنعت و کشاورزی و ۳۸ درصد در حوزه اشتغال خدماتی بوده که ۶۹ درصد در روستا‌ها و ۵۷ درصد طرح‌ها شامل زنان سرپرست خانوار بوده است.

وی تعداد ۷۰۳ نفر خانم که از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شده اند را بیان کرد و گفت: سیاست‌های تشویقی کمیته برای جذب کارجویان تحت پوشش کمیته به گونه‌ای است که به ازای جذب هر کارجوی تحت پوشش ۵۰۰ هزار تومان به عنوان پورسانت به کاریابی پرداخت می‌شود و حق بیمه کارجو را نیز تا یک سال و نیم کمیته پرداخت می‌کند و در این راستا تعداد ۶۳ هزار و ۲۲۴ نفر جذب کار شده اند.

ترکمانه در ادامه به هزینه‌هایی که از محل صندوق صدقات صرف شده اشاره و خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از صندوق صدقات استان ۱۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته این میزان ۷ درصد افزایش داشته است و با توجه به اینکه به دنبال جمع آوری صدقات به صورت نوین و الکترونیک هستیم، تعدیل نیرو‌هایی (۱۸ نفر در سال گذشته) در راستای چابک سازی دولت داشته ایم.

وی گزارشی از نحوه مصرف درآمد صندوق‌های صدقه ارائه کرد و گفت: یک میلیارد تومان برای کمک هزینه‌های تحصیل ۹ هزار و ۶۰۸ دانش آموز و دانشجو صرف شده و ۲۶ هزار و ۷۴۷ نفر از نیازمندان کمک هزینه درمان به ارزش ۱.۳ میلیارد تومان دریافت کرده اند و ۴۷۰ مورد وام قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان، ۶۵۹ مورد جهیزیه به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان و ۱۲ هزار و ۹۶۰ فقره کمک‌های موردی به ارزش ۱.۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تعداد خانواده‌های مستمری بگیر را اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۴۹ هزار خانواده با ۸۶ هزار نفر مستمری خدمات حمایتی دریافت کرده اند.

ترکمانه مبلغ وجوهات امانی و شرعی نظیر فطریه و زکات را نیز اعلام کرد و گفت: ۲۷.۵ میلیارد تومان وجوهات شرعی دریافتی سال ۹۶ بوده که در مقایسه با سال گذشته آن، ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی هدفگذاری کمیته برای جمع آوری صدقه را در سال ۹۶ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: به فضل خدا و با عنایت مردم این مبلغ به ۱۶ میلیارد تومان رسید که با ۲۷ درصد رشد در مجموع میزان کمک‌های مردم استان همدان در حوزه خیر و احسان ۴۹ میلیارد تومان بوده و ۳۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه به جمع آوری ۱.۵ میلیارد تومان از محل کفاره و فطریه اشاره کرد و گفت: مبلغ ۳ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری جمع آوری شده و به نیازمندان اهدا شده است.

وی تعداد حامیان ایتام استان را ۲۴ هزار و ۵۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: همه ایتام استان حامی دارند و تعداد حامیان ۹ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و میانگین پرداخت‌های ماهیانه به ایتام ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

ترکمانه میانگین دریافتی ایتام استان را ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان بیان داشت و تاکید کرد: این میزان دریافتی نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته و مبلغ ۴ میلیارد تومان نیز در مراسم‌های خاص و به صورت مستقیم به ایتام کمک شده است.

وی از برگزاری همایش خیرین در مردادماه امسال خبرداد و اظهار کرد: همزمان با افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد، بازارچه رمضان شامل دستاورد‌های خانواده‌های تحت پوشش این مجموعه در قالب ۲۱ غرفه به مدت ۷ شب در مقابل ساختمان جدید پذیرای علاقمندان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تعامل دقیق کمیته با موسسات خیریه هستیم و آمادگی داریم دوره آموزش مددکاری برای خبرنگاران برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: الگو‌های تعاملی تعریف شده تا بانک اطلاعاتی خیریه و کمک به نیازمندان راه اندازی شود و به روزی برسیم که در همدان گدا نداشته باشیم.

ترکمانه با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته با حضور ۱۰۰ بانو، مجمع بانوان خیر استان تشکیل شد، گفت: این مجموعه به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز برای کمک خیرین به مددجویان است.

وی به اجرای برنامه‌ای ۷ قسمتی در صداوسیمای مرکز همدان اشاره کرد و گفت: برآورده کردن آرزوی ۷ یتیم توسط ۷ خیر در این ویژه برنامه سحرگاه اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه سخنانش اظهار کرد: ۷ درصد از خانواده‌های تحت پوشش این کمیته خودکفا شده اند و چنانچه تورم و شرایط اقتصادی اجازه بدهد خانواده‌های بیشتری را خودکفا خواهیم کرد.

وی با اشاره به کمک ۲۴۰ میلیارد تومانی به خانواده‌های تحت پوشش استان گفت: برای کمک به نیازمندان اعتبارات کمیته تعریف شده، اما در مورد پردا خت هزینه به رسانه‌ها اعتباری در نظر گرفته نشده است و نمی‌توانیم مرکز را در این مورد متقاعد کنیم.

وی درباره جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلرله کرمانشاه نیز اعلام کرد: ۲.۸ میلیارد تومان برای احداث ۳۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب کمک‌های نقدی جمع آوری شد، اما به علت کم بودن مبلغ، به حساب کمیته امداد مرکز واریز شد تا در مجموع با سایر استان‌ها به صرف ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در سرپل ذهاب برسد.

ترکمانه با تاکید بر تعامل خوب موجود میان کمیته امداد و بهزیستی استان بیان کرد: این تعامل در کشور بهترین است به طوریکه برای جمع آوری فطریه‌ها نامه‌ای شامل دو امضای کمیته و بهزیستی تهیه شده است و مبالغ جمع آوری شده به طور مستقیم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار