مدیرکل کمیته امداد استان همدان از برگزاری جشن خودکفایی ۳ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد همزمان با گرامیداشت هفته دولت در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 29 May 2018
مدیرکل کمیته امداد استان همدان از برگزاری جشن خودکفایی ۳ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد همزمان با گرامیداشت هفته دولت در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، پیمان ترکمانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد در سال گذشته ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ شغل با اعتباری معادل ۳۴ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته کمیته امداد ۳ هزار و ۷۵۹ شغل را با اعتباری معادل ۵۱ میلیون تومان ایجاد کرده که این عملکرد از لحاظ تعداد، ۳۵ درصد رشد و از لحاظ مبلغ ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس صورتجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، سهمیه این نهاد از کل منابع استان سه درصد بوده است، افزود: از مجموع این مبلغ ۳ هزار و ۷۵۹ شغل معادل ۱۶ درصد کل مشاغل استان در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: میانگین تسهیلات پرداختی برای ایجاد هر شغل در استان ۷۳ میلیون تومان است که در کمیته امداد ۱۶.۷ میلیون تومان از تسهیلات تکلیفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کل سهمیه ابلاغی به این نهاد از محل منابع بانکی ۴۷ میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۳۴.۵ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد جذب شده است، گفت: پرونده سایر متقاضیان در بانک‌های عامل موجود است که تا پایان خردادماه سال جاری جذب می‌شود.

ترکمانه با بیان اینکه در مجموع عملکرد سال ۹۶، مبلغ ۱۳.۵ میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد به عنوان تسهیلات اشتغال پرداخت شده که نسبت به سال ۹۵، معادل ۵۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: تعداد یک‌هزار و ۴۴۰ شغل از مجموع ۳ هزار و ۷۵۹ شغل ایجاد شده از این منبع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، از مجموع مشاغل ایجاد شده ۶۲ درصد در حوزه کشاورزی و صنعت، ۳۸ درصد در حوزه خدمات و ۶۳ درصد در مناطق روستایی و ۳۷ درصد در مناطق شهری ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تاکید بر عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: کمیته امداد استان همدان بالغ بر ۵۷ درصد از طرح‌های اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و سایر بانوان زیر پوشش و ۴۳ درصد از طرح‌ها را نیز برای مردان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۳ نفر از خانواده‌های زیرپوشش از طریق حوزه کاریابی و تعامل با کارفرمایان در سال ۹۶ مشغول به کار شده‌اند، تصریح کرد: بیمه مددجویانی که توسط کارفرمایان جذب شده‌اند به مدت ۱.۵ سال توسط کمیته امداد پرداخت و برای اشتغال به کار هر مددجو نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به موسسات کاریابی حق‌الزحمه پرداخت می‌شود.

ترکمانه با اشاره به این نکته که نظارت بر مشاغل ایجاد شده برای مددجویان مهمترین فعالیت این نهاد است، اضافه کرد: سال گذشته ۳۳ نفر از کارشناسان و ناظرین به تعداد ۶۳ هزار و ۲۲۴ مورد بازدید از طرح‌ها داشته‌اند که این بازدید‌ها در پایداری مشاغل و جلوگیری از انحراف و اتلاف منابع تاثیر فراوانی داشته است.

وی در خصوص جشن خودکفایی مددجویان در سال جاری نیز تصریح کرد: ۵ شهریورماه همزمان با هفته گرامیداشت دولت قرار است کمیته امداد استان همدان جشن خودکفایی ۳ هزار خانواده را برگزار کند که خانواده‌های زیرپوشش به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در خصوص حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی در سال گذشته اظهار کرد: درآمد حاصله از صندوق صدقات در سال گذشته در استان همدان ۱۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۵، معادل هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه وجوهات شرعی و امانی پرداخت شده توسط هم‌استانی‌ها در سال گذشته ۲۷.۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: سایر کمک‌های هم استانی‌ها در مناسبت‌های مختلف به کمیته امداد، ۶.۵ میلیارد تومان بوده که در این بخش نسبت به سال ۱۳۹۵، ۷۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ترکمانه با اشاره به اینکه مبلغ ۱۶ میلیارد تومان در طرح اکرام ایتام و محسنین توسط خیرین به کمیته امداد کمک شده است، افزود: در مجموع کمک‌های پرداختی مردم استان همدان در سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در سال ۹۶، ۲۴ هزار و ۵۸۱ نفر بوده است، اظهار کرد: میانگین کمک‌ها نسبت به سال ۹۵ از سوی خیرین ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و همچنین میانگین کمک‌های دریافتی ماهانه در سال ۹۶ نیز در طرح‌های ایتام و محسنین معادل ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به سال ۹۵، ۳۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد همدان افزود: بر اساس گزارشات سال گذشته ۴۹ هزار خانواده شامل ۸۶ هزار نفر نیز به صورت مستمر خدمات مختلفی شامل پرداخت مستمری، وام قرض الحسنه، کمک هزینه درمان، بهسازی و مقاوم سازی ۳۷۲ واحد مسکن مددجویی روستایی، کمک به احداث و خرید مسکن و... را از کمیته امداد دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همزمان با روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) ساختمان جدید کمیته امداد افتتاح می‌شود، گفت: ساختمان اداری سابق کمیته امداد در خیابان سعیدیه با ۱۶ هزار مترمربع مساحت به دلیل یکی بودن سند این ساختمان با مغازه‌های تجاری به همراه باغ و مسجد از سوی شهرداری برای تفکیک سند ساختمان در حال پیگیری است که باید پروسه زمانی زیادی را طی کند.

ترکمانه در خصوص توزیع سبد کالا در بین نیازمندان در ماه رمضان امسال نیز بیان کرد: امسال ۱۴۰ هزار نفر از مددجویان میهمان ضیافت الهی هستند و در بین ۲۴ هزار نفر از نیازمندان نیز سبد غذایی توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار