شهردار همدان با بیان اینکه اصلاح ساختار در شهرداری را آغاز کرده‌ایم، گفت:ملاک در انتصابات شهرداری توانمندی افراد و شایسته سالاری است.
کد خبر: ۶۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 31 May 2018
شهردار همدان با بیان اینکه اصلاح ساختار در شهرداری را آغاز کرده‌ایم، گفت:ملاک در انتصابات شهرداری توانمندی افراد و شایسته سالاری است.

 به گزارش تسنیم، عباس صوفی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم بین‌المللی ۲۰۱۸ در همدان اظهار داشت: مسئول کمیته تبلیغات رویداد‌های ۲۰۱۸ در همدان شهرداری است که اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

وی بابیان اینکه در اصل ما باید با برنامه‌ریزی درست در این حوزه همدان را برای سال‌های بعد بیمه کنیم، افزود: علاوه بر انجام تبلیغات محیطی، پکیجی توسط دبیرخانه شهرداری آماده و تحویل ستاد رویداد ۲۰۱۸ شده است و بر اساس آن برنامه‌هایی مانند نشست با هنرمندان، سفرای کشور‌های خارجی، تبلیغات برون استانی و ... تدوین شده که البته تمامی آن‌ها برای اجرای نیاز به بودجه دارد.

از شهرداری همدان بیش از آنچه توان دارد انتظار نداشته باشید

شهردار همدان عنوان کرد: ما اقداماتی را در حوزه ساماندهی وضعیت ظاهری شهر و تبلیغات انجام داده‌ایم، اما اینکه برای باقی کار‌ها چه مقدار بودجه، با چه فرآیند و هدفی باید در اختیار ما قرار بگیرد وظیفه مدیر عالی ستاد است که این موضوع را بررسی و منابع لازم را به ما ابلاغ کند.

وی با تأکید بر اینکه به صورت علمی ۴۰ طرح آماده کردیم، اما برای اجرای آن‌ها به تصویب و ابلاغ بودجه نیازمندیم، تصریح کرد: از شما می‌خواهم از شهرداری همدان بیش از آنچه توان دارد انتظار نداشته باشید، هرچند اعتقاد داریم دو رویداد بین‌المللی به‌اندازه کافی در کشور مطرح شده است

صوفی در پاسخ به گلایه‌های یک تن از خبرنگاران به منفعل بودن شهرداری در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: ما تنها پنج ماه است که مدیریت شهرداری همدان را به دست گرفته‌ایم پس نباید با این حجم کار که در شهرداری وجود دارد انتظار داشت کار‌های زیادی انجام شود.

اصلاح ساختار در شهرداری را آغاز کردیم

وی با اشاره به اینکه ما اصلاح ساختار در شهرداری را آغاز کردیم و تلاش داریم این اقدامات علمی باشد افزود: درباره ارائه پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی نیز باید بگویم حتماً این طرح‌ها در کنار خود پیوست فرهنگی دارند، اما نگاه ما به این مقوله متفاوت است.

شهردار همدان با اعلام اینکه پروژه‌ها هنگام اجرا و پس از ساخته‌شدن حتماً نیاز به اصلاحات دارند ابراز کرد: ما قطعاً پس از انجام طرح بزرگی مانند پیاده راه‌سازی، به دنبال جداره سازی و پس‌ازآن نیز به دنبال رونق بازار هستیم نمی‌دانم ما دیگر باید چه کنیم تا شما از نظر فرهنگی اغنا شوید؟!

وی تأکید کرد: آیا اینکه مدیریت شهری جسارت کرده و پرترافیک‌ترین نقطه شهر را بدون بروز مشکلی به پیاده راه تبدیل کرده و یا در پیاده راه امام (ره) محفل انس با قران برگزار می‌کند را کاری فرهنگی نمی‌دانید؟ به نظرم این‌گونه انتقاد کردن کار درستی نیست.

در حوزه انتصابات ضمن نظرخواهی از افراد، در پایان به آنچه به صلاح شهر باشد عمل می‌کنم

صوفی عنوان کرد: انتقاد کردن خوب است، اما باید نگاهمان را بزرگ کنیم و بدانیم کمتر شهری در دنیا موفق می‌شود پرترافیک‌ترین نقاط شهری خود را به پیاده راه تبدیل کند کاری که ما توانستیم در همدان انجام دهیم.

وی درباره وضعیت سامانه ۱۳۷ و لزوم ارتقای آن برای پاسخگویی مناسب‌تر به شهروندان بیان کرد: امسال سامانه ۱۳۷ را برای ارتباط بیشتر با مردم مکانیزه کردیم تا مشکلات مردم بهتر دریافت و حل شود.

شهردار همدان در واکنش به این موضوع که شنیده‌شده شهرداری همدان به دنبال راه‌اندازی خبرگزاری است ابراز کرد: اگرچه اعتقاد دارم که شهرداری باید خبرگزاری داشته باشد، اما چنین تصمیمی نداریم بنابراین اگر کسی سندی دارد ارائه دهد.

وی تصریح کرد: معتقدم ظرفیت اصحاب رسانه در همدان بسیار بالا است بنابراین اگر قرار باشد خبرگزاری شهرداری راه‌اندازی شود قطعاً از ظرفیت اهالی رسانه همدان استفاده می‌کنیم نه نیرو‌ها خارج از استان.

صوفی با اعلام اینکه در حال تحویل یک ساختمان به خانه احزاب هستیم و در گام بعدی تصمیم داریم ساختمانی را تحویل خانه مطبوعات دهیم درباره انتصابات رخ‌داده در شهرداری گفت: من از همه افراد در همه حوزه‌ها برای انتصابات نظرخواهی می‌کنیم و در پایان آنچه به صلاح شهر باشد انجام می‌دهم.

عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای و استانی آغاز می‌شود

وی درباره اقدامات عمرانی شهرداری نیز افزود: روز شنبه رسماً عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای و استانی با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان را آغاز می‌کنیم که ازجمله می‌توان به ساخت، پارک صد هکتاری ولایت، ساخت پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان ساماندهی پیاده‌رو بلوار ارم و ساخت ۲۵ پارک در نواحی مختلف شهر اشاره کرد.

شهردار همدان بیان کرد: در حوزه ایجاد در آمد‌های پایدار و ... علاوه فعالیت شهرداری در برخی عرصه‌ها، از اهالی رسانه می‌خواهیم مردم را برای پرداخت حقوق قانونی شهرداری در بخش عوارض نوسازی تشویق کنند چراکه سال گذشته تنها ۷ درصد شهروندان همدانی این عوارض را پرداخت کرده‌اند.

وی بار دیگر درباره رابطه‌ای بودن انتصابات در شهرداری با تأکید بر اینکه برای انتصاب افراد تحت فشار نبوده و رابطه‌ای این کار را نکرده است عنوان کرد: مدیر باید باکسی که به او اعتماد دارد، راحت است و ظرفیت لازم را دارد کار کند بنابراین در انتصابات طبیعی است که من نیز این‌گونه باشم.

مالکان برج سعیدیه و زاگرس موظف به ساخت پارکینگ هستند

صوفی با اعلام اینکه از انتخاب‌های خود راضی بوده و امیدوارم انتصابات آینده هم این‌گونه باشد درباره مشکل مکان‌هایی مانند برج سعیدیه و زاگرس گفت: طبق نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ مالکان هر دو پروژه موظف به ساخت پارکینگ شدند که هم‌اینک نیز در حال اجرای آن هستند بنابراین از نظر من موضوع این دو پروژه تمام‌شده است.

وی درباره ایجاد رینگ سوم شهر نیز بیان کرد: ما الزامات اجرای این موضوع را به مشاور طرح جامع شهر اعلام کرده‌ایم و منتظر اعلام نظر آن‌ها هستیم بنابراین در صورت اعلام نتیجه موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

تقاطع شهید همدانی را تا پایان سال تحویل می‌دهیم

شهردار همدان درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم که همدان تبدیل به کارگاه عمرانی شده است افزود: هنگامی‌که شهردار همدان شدم پروژه‌ای مانند تقاطع شهید همدانی ۱۵ ماه عقب‌افتاده بود درحالی‌که ما تلاش می‌کنیم با سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه آن را تا پایان سال‌تحویل دهیم.

وی با اشاره به مشکلات حمل‌ونقل در همدان اظهار داشت: ظرفیت زیرساختی همدان در حوزه حمل‌ونقل ضعیف است، اما معتقدم پایانه سرگذر با وجود مشکلاتی که دارد توانسته تا حد زیادی مشکلات زیرساختی ما را حل کند.

اتوبوس‌های همدان بالاترین عمر را در کشور دارند

صوفی ابراز کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل نیز ۱۵ اتوبوس جدید خریداری شده که منتظر تحویل آن‌ها به شهرداری هستیم هرچند قبول داریم که اتوبوس‌های همدان بالاترین عمر را در کشور دارند.

وی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران مبنی بر نامناسب بودن وضعیت ترافیکی شهر عنوان کرد: درگذشته سالانه ۱۵ هزار خودرو به شهر اضافه نمی‌شد که مجبور شویم مطابق آن پارکینگ‌ها، معابر و خیابان‌ها را افزایش دهیم درحالی‌که امروز ما با این مشکل روبه‌رو هستیم.

شهردار همدان با تشریح اقدامات این نهاد در حوزه آسفالت‌ریزی، بازیافت آسفالت در همدان و ورود دستگاه تثبیت آسفالت برای افزایش کیفیت خدمات در این بخش ابراز کرد: در بخش فضای سبز نیز برای مناطق مختلف شهر برنامه‌های خوبی داریم که در بهبود کیفیت زندگی مردم، تفریح و افزایش استاندارد‌های فضای سبز بسیار مؤثر است.

وی درباره اقدامات شهرداری برای مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و با تأکید بر اینکه برای اجرای قانون شهرداری با هیچ‌کسی تعارف ندارد بیان کرد: در حوزه ساخت‌وساز‌های غیرقانونی در باغات همدان معتقدیم باید یک طرح ساماندهی اجرا شود وگرنه با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.

طرح ممیزی املاک بر اساس پروانه برای جلوگیری از بروز تخلفات اجرایی می‌شود

 صوفی در پاسخ به این سؤال که آیا در هنگام برخورد با متخلفان بخش ساخت‌وساز‌های غیرمجاز دارا یا ندار بودن افراد ملاک عمل قرار می‌گیرد ابراز کرد: من این حرف را قبول ندارم چراکه هم‌اینک روند اعطای پروانه ساخت‌وساز را برای همه مردم تسهیل کرده‌ایم و حتی امتیازاتی را در بخش عوارض برای مردم مناطق کمتر برخوردار قائل شده‌ایم.

 وی در واکنش به سخنان یک نفر از خبرنگاران مبنی بر اینکه در طول این ۵ ماه اقدام خاصی از سوی شهرداری در شهر انجام‌نشده است با تشریح دیگر اقدامات شهرداری همدان مانند بازگشایی معابر در سعیدیه، اعتمادیه و طالقانی، کاشت ۳۰ هزار درخت در شهر، آسفالت‌ریزی ۲۰ هزار تنی معابر در اسفندماه، ساماندهی گنج‌نامه، افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در همدان و ... گفت: حجم بزرگی از کار‌های عمرانی در حال انجام است اگر این‌ها کار نیست شما به ما بگویید به چه چیزی کار کردن می‌گویند.

پروند پاساژ ایران را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال کرده‌ایم/درباره ایجاد رینگ سوم شهر ما تابع قانون هستیم

شهردار همدان درباره وضعیت پاساژ ایران نیز گفت: برای مقابله با تخلفات این ملک قانون حکم پلمپ داده است نه تخریب که این نیز توسط ما انجام شد، اما مجدد مالک این ملک تخلفاتی انجام داده است که به همین دلیل پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما در شهرداری از بروز هرگونه تخلفات جلوگیری می‌کنیم، اما باید بدانید مجرای رسیدگی به این‌گونه تخلفات کمیسیون ماده صد است که در رابطه به پاساژ ایران رأی به پلمپ کردن این مجموعه داده است نه تخریب آن.

صوفی با اعلام اینکه برای جلوگیری از بروز تخلفاتی مانند آنچه در پاساژ ایران رخ داد به زودی طرح ممیزی املاک بر اساس پروانه اجرایی می‌شود گفت: درباره ایجاد رینگ سوم شهر بار دیگر اعلام می‌کنم ما تابع قانون هستیم هرچند معتقدم شهر باید از نظر فیزیکی توسعه یابد.

در انتصابات به هیچ‌وجه به نظرات هیچ ارگان، سازمان و تفکری بدون در نظر گرفتن ظرفیت و توانمندی فرد توجه نمی‌کنم

وی تأکید کرد: باید بپذیریم که همدان به هر حال تبدیل به کلان‌شهر شده است پس باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌های کلان‌شهر برویم تا به جایگاه اصلی خود در این حوزه دست یابیم.

 شهردار همدان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی معاونت‌های این نهاد توسط یک فرد اداره شده و همین موضوع کیفیت خدمت‌رسانی به مردم را کاهش داده است گفت: آقای علی ضمیر پیش از پذیرفتن معاونت خدمات شهری مسئول سازمان سیما و منظر شهری که زیرمجموعه این معاونت به شمار می‌آید انجام وظیفه می‌کرد و اقداماتی انجام داده که بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه در روز‌های آینده وضعیت این سازمان نیز مشخص می‌شود درباره اینکه شنیده شده قرار است شهردار همدان افراد منتسب به یک جریان تندرو را در شهرداری به کار گیرد افزود: در حوزه انتصابات به هیچ‌وجه به نظرات هیچ ارگان، سازمان و تفکری بدون در نظر گرفتن ظرفیت و توانمندی فرد توجه نمی‌کنم و برای انتصابات نیز نیرویی خارج از شهرداری نمی‌آورم.

وی با اعلام اینکه ممکن که همان نیرو‌هایی که در شهرداری به کار گرفته می‌شوند منتسب به جریانی باشند ابراز کرد: دوستانی که با من کار می‌کنند متعلق به همه تفکرات هستند چراکه معتقدم اگر می‌خواهیم در شهر به تحول برسیم باید ببینیم چه کسی بهتر خدمت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار