آیت الله فاضل لنکرانی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمهوری اسلامی را امانت بزرگ الهی دانست و گفت: ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی، میراث بزرگ امام خمینی(ره) است که باید با زنده نگه داشتن نام ایشان، این میراث بزرگ را پاسداری کرد.
کد خبر: ۶۱۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 31 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در درس خارج فقه خود، با اشاره به 14 خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، افزود: میراث مهم و بزرگ امام اندیشه حکومت اسلامی در زمان غیبت بود که برمبنای این دیدگاه فقیه جامع الشرایط در زمان غیبت امام زمان(عج) در صورتی که مورد پذیرش مردم باشد باید حکومت تشکیل دهد.

وی بااشاره به تلاش دشمن برای خدشه وارد کردن به ولایت فقیه به عنوان مهمترین میراث امام،تاکید کرد: متاسفانه درسال های اخیر برخی افراد در حوزه و کشور در حال مبارزه و مخالفت با اندیشه ولایت فقیه به عنوان مهمترین میراث امام راحل هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه صدها نظریه ارزشمند ملاصدرا در حوزه فلسفه به اهمیت نظریه ولایت فقیه امام نیست، گفت: وظیفه حوزه علمیه در این برهه حساس تاریخی این است که پایه های علمی این حکومت اسلامی را استحکام بخشد و اجازه نفوذ نااهلان به این نظریه پردازی اسلامی را ندهد.

وی جمهوری اسلامی را امانت بزرگ الهی دانست و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، شیعه دارای اقتدار در دنیا شده به گونه ای که همه دنیا می دانند و معترف هستند که اگر ایران و ولایت فقیه نبود داعش امروز برعراق و سوریه مسلط بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، داعش را گروهی نامشروع تر از اسرائیل غاصب دانست و گفت:اگر داعش بر منطقه مسلط می شد رژیم صهیونیستی به طور کامل در حاشیه امنیت قرار می گرفت.

آیت الله فاضل لنکرانی، از تشکیل حکومت اسلامی درزمان غیبت امام زمان(عج) و ولایت فقیه به عنوان 2 میراث بزرگ امام خمینی(ره) یاد کرد و ادامه داد: حوزه علمیه و طلاب وظیفه دارند که اگر دیدند مسئولی در کشور بر خلاف اسلام و مردم حرکت کند فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه اسلام و مردم 2 محور اساسی مورد تاکید امام راحل بود،گفت: متاسفانه برخی مسئولان کشور دلسوز انقلاب نیستند و برخی نیز فقط به دلیل جناح بازی از هر اقدامی برای ضربه زدن به مسیر کشور و انقلاب کوتاهی نمی کنند و این امر باعث بدگمانی برخی جوانان به امام، اسلام و انقلاب شده است.

این استاد برحسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همه نسبت به قطره قطره خون شهدا در روز قیامت مسئول هستیم ،حمایت بی چون و چرا از یک جناح سیاسی توسط طلبه ها را سخیف دانست واظهار داشت: طلاب باید بر روی مبانی دینی تاکید کنند چرا که اگر طلبه ای به نفع یک جناح وارد خیابان شد به حوزه و کشور لطمه وارد می شود.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه و طلاب علوم دینی باید به دور از منفعت طلبی و جناح بازی برای دین و اسلام از همه شئون حکومت حمایت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نباید کاری کرد که منجر به ناامیدی مردم شود گفت:جمهوری اسلامی، جز حکومت قرآن و خدا حرف دیگری ندارد و اگر کم کاری وجود دارد از اسلام و حکومت نیست بلکه ناشی از ناتوانی برخی مجریان و مسئولان در تحقق اهداف انقلاب است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه باید حکومت جمهوری اسلامی به صورت قوی تا ظهور امام زمان (عج) استمرار داشته باشد تاکید کرد: با نگاه به پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط و توطئه های گسترده علیه کشور پس از انقلاب اسلامی می توان دریافت که دست خدا در طول این 40 سال بالای سر این کشور و انقلاب بوده است.

وی با اشاره به خصوصیت های امام راحل گفت: ایشان از جمله معدود شخصیتهای حوزه علمیه بود که جامعیت داشت به گونه ای که درجامعیت برای امام(ره) کمتر می توان نظیری پیدا کرد.

وی با بیان اینکه علمایی که بر فقه، تفسیر، عرفان و فلسفه تسلط داشته و در تمامی آنها در قله باشند، کمتر در تاریخ شیعه بوده است ادامه داد: امام خمینی(ره) دارای چنین ویژگی هایی بود ولی متاسفانه هنوز شخصیت علمی ایشان برای حوزه های علمیه نیز به خوبی تبیین نشده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به مطالب ناب و بکر امام در عرفان، اخلاق و تفسیر اظهار داشت: باید حوزه های علمیه از برکات علمی بنیانگذار جمهوری اسلامی و ابتکارات ایشان دراصول، فقه، تفسیر و عرفان بهره ببرند.

وی درادامه با بیان اینکه امام راحل را می توان از مصادیق بارز صدیقین مورد تاکید قرآن دانست، گفت: ایشان با تمام وجود به اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و تمام آنچه که در اسلام است اعتقاد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار