تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 177 باب معدن در استان، گفت: مجموع ذخایر معدنی استان بالغ بر 980 میلیون تن برآورد شده است.
کد خبر: ۶۱۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 03 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدنعیم امامی در نخستین شورای معادن استان، اظهار کرد: مجموع معادن چهارمحال و بختیاری شامل 16 ماده معدنی از جمله سنگ لاشه، شیل و مواد اولیه سیمان است.
وی افزود: مجموع ذخایر معدنی استان بالغ بر 980 میلیون تن برآورد شده است.
امامی با اشاره به وجود 177 باب معدن در استان، ادامه داد: از این تعداد 88 معدن فعال هستند.
وی به سرمایه گذاری 1950 میلیارد ریالی در معادن استان اشاره کرد و گفت: زمینه اشتغال 1850 نفر در معادن استان فراهم شده است.
امامی با بیان اینکه در سال گذشته 29951 میلیون ریال سرمایه‌گذاری جدید در بخش معدن وجود داشته است، اضافه کرد: در سال گذشته میزان تولید 5.3 میلیون تن بوده و زمینه اشتغال 45 نفر فراهم شد.
وی به شناسایی ۹ اندیس جدید در استان اشاره کرد و گفت:اکتشاف ماهواره ایی هفت هزار و ۵۰۰کیلومتر از پهنه های استان انجام شده است.
وی مبلغ تسهیلات مصوب شده برای معادن استان در سال گذشته را 105 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات 50 میلیارد ریال پرداخت شد.
امامی انجام مطالعات مقدماتی ژئوتوریسم منطقه بازفت با 300 میلیون ریال اعتبار، اکتشاف ماهواره‌ای 3500 کیلومتر شهرستان کوهرنگ با 300 میلیون ریال اعتبار و اکتشاف ماهواره‌‎ای 30 هزار کیلومتر مربع شمال استان با 710 میلیون ریال اعتبار را از جمله طرح‌های عمرانی انجام شده در چهار سال اخیر در استان عنوان کرد.
وی در ادامه مطالعه اکتشاف خاک نسوز در مرزهای پرمو تریاس استان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، مطالعه اکتشاف نیمه تفصیلی سنگ‌های تزیینی و نما در شهرستان اردل با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، طرح اکتشاف ژئو شیمیایی خاک‌های صنعتی و استراتژیک با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و طرح اکتشاف ژئو شیمیایی نمکی استان با هدف شناسایی کانی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی را طرح‌های در دست اجرا برشمرد.
امامی اکتشاف، شناسایی و پی جویی مواد معدنی، واگذاری محدوده‌های امید بخش معدنی به بخش خصوصی، توسعه سازوکارهای هم افزایی معادن به منظور افزایش توان رقابتی و نظارت و پایش بر تولید مواد معدنی را از جمله برنامه های سال 97 عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برندسازی برنامه امسال این سازمان در حوزه صنعت و معدن به منظور معرفی به کشور و دنیا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار