کد خبر: ۶۱۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 03 June 2018
نفخ و احساس سنگینی در شکم یکی از این علائم است که به‌دلیل احتباس آب براثر تغییرات هورمونی بروز می‌کند بنابراین تمرکز بر راه‌هایی که از میزان احتباس آب بکاهد به کاهش بروز نفخ کمک خواهد کرد.
کاهش مصرف نمک : محدود کردن مصرف نمک در هفته قبل از قاعدگی می‌تواند به جلوگیری از احتباس آب کمک کند. اجتناب از غذاهای فرآوری شده یا انتخاب گزینه‌هایی با سدیم پایین می‌تواند کمک‌کننده باشد.
نوشیدن آب بیشتر: شاید به نظر عجیب برسد، اما نوشیدن آب بیشتر، بهترین راه برای کاهش نفخ PMS است. نوشیدن آب زیاد بدن را ترغیب به رهاسازی آبی می‌کند که ذخیره کرده است.
پرهیز از مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده: مصرف نشاسته، قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده در شرایطی که از PMS رنج می‌برید، باعث می‌شود فرآوری استروژن در بدن دچار مشکل شود. مصرف این مواد غذایی همچنین افزایش سطح قند خون، افزایش جذب سدیم توسط کلیه‌ها و بروز نفخ بیشتر را درپی خواهد داشت. به جای این مواد غذایی کربوهیدرات‌های پیچیده مثل غلات کامل، جو و برنج قهوه‌ای را به رژیم غذایی خود بیفزایید.
اضافه کردن تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم غذا: خوردن مقادیر کمتر به دفعات بیشتر از احساس پری بیش از حد که اغلب به نفخ منجر می‌شود، جلوگیری می‌کند. این کار همچنین با تنظیم قند خون به کاهش نفخ منجر می‌شود.
ورزش کردن: بی‌تحرکی و عدم فعالیت، نفخ ناشی از احتباس آب را شدت می‌بخشد. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که به طور منظم ورزش می‌کنند کمتر از علائم PMS رنج می‌برند. کاهش سایر علائم PMS به کاهش نفخ نیز کمک خواهد کرد.
مصرف مکمل‌های کلسیم و منیزیم : اگر رژیم غذایی‌تان مقادیر مورد نیاز روزانه از این مواد معدنی را تامین نمی‌کند، این کمبود را با مصرف مکمل جبران کنید. کلسیم، منیزیم و پتاسیم به کاهش اثرات نفخ کمک می‌کنند.
ویتامین‌ها: مصرف مقادیرکافی ویتامین B6 به‌دلیل تاثیر مثبت این ویتامین بر انتقال‌دهنده‌های عصبی که مسئول کنترل درد در مغز هستند و نیز تاثیر مثبت بر مدیریت هورمون‌ها می‌تواند به درمان PMS و کاهش بروز نفخ کمک کند.
منبع: healthcentral.com
یاسمین مشرف / جام جم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار