مدیرکل کمیته امداد فارس گفت:صدقات مردم به هیچ وجه به کشورهای دیگر ارسال نمی شود بلکه در محل تجمعات قانونی مانند راهپیمایی ها و مصلاهای نماز جمعه و ... صندوق های ویترینی با عنوان کمک به مردم غزه یا لبنان و ... تعبیه می‌شود و اگر افراد نیت کمک به مردم مظلوم و این کشورها داشته باشند می‌توانند کمک‌های خود را به این صندوق های مشخص اعطا کنند.
کد خبر: ۶۱۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 07 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد بذرافشان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا صدقات و انفاقات مردم به خارج از کشور ارسال می شود ، گفت: با توجه به اینکه صدقات و انفاقات هر شهرستان یا بخش به صورت صد در صدی در همان منطقه هزینه می‌شود طبیعتاً صدقات مردمی به شهرستان دیگر یا استان یا خارج از کشور ارسال نمی شود.
وی ادامه داد: صدقاتی که مردم به کمیته امداد پرداخت می‌کنند صد در صد در قالب سرفصل های مسکن، درمان، مسایل علمی و آموزشی مددجویان، جهیزیه و ... هزینه می‌شود.
بذرافشان گفت: حتی یک ریال از کمک های مردمی بابت پرداخت دستمزد نیروهای تخلیه گر صدقات پرداخت نمی‌شود و اعتبار حقوق و دستمزد نیروهای تخلیه گر مثل سایر کارکنان از کمیته امداد کشور پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه در ابتدای هر سال جدول تسهیمی برای چگونگی هزینه کرد صدقات پرداختی مردم در سر فصل های مختلف ترسیم می شود افزود: این جدول برای رفع مشکلات مددجویان و مستمندان استان به کمیته امداد شهرستان ها ابلاغ می شود.
بذرافشان در پاسخ به این سوال که کمک‌هایی که به یمن و لبنان ارسال می شود از محل صندوق صدقات مردم هست یا خیر گفت:صدقات مردم به هیچ وجه به کشورهای دیگر ارسال نمی شود بلکه در محل تجمعات قانونی مانند راهپیمایی ها و مصلاهای نماز جمعه و ... صندوق های ویترینی با عنوان کمک به مردم غزه یا لبنان و ... تعبیه می‌شود و اگر افراد نیت کمک به مردم مظلوم و این کشورها داشته باشند می‌توانند کمک‌های خود را به این صندوق های مشخص اعطا کنند.
بذرافشان گفت: همانطور که شرعا و قانونا نمی توانیم صدقات هر شهرستان را به شهرستان دیگر ارسال کنیم در این خصوص هم چون مردم با اراده خود نیت کردند که به مردم مظلوم آن کشورها کمک کنند شرعا و قانونا نمی توانیم مبالغ جمع آوری شده را در داخل کشور هزینه کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا کمیته امداد در خارج از کشور نیروی امدادی دارد گفت: کمیته امداد امام (ره) به عنوان یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل (ره) بر اساس تقاضای برخی کشورها تجربیات مفید و اثربخش خود را در اختیار برخی کشورها قرار داده و خیرین آن کشورها بر اساس فرآیند و سازکارهای امداد کشورمان نسبت به جمع آوری امانات و کمک های مردم خود اقدام می کنند و کمک های خودشان را در اختیار نیازمندان کشور متبوع خود قرار می‌دهند.
بذرافشان گفت: کشورهای متقاضی ضمن استفاده از تجربیات نرم‌افزاری ارزنده این نهاد مقدس از تجربیات سخت افزاری (شکل و ظاهر صندوق ها) اما با زبان کشور خودشان استفاده می کنند.
مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه برخی عامدا و مغرضانه شیطنت‌هایی در این مورد که صدقات و انفاقات مردم ایران به خارج از کشور ارسال می شود مطرح می کنند که تحت هیچ شرایطی صحت ندارد وکذب محض است و کمیته امداد همواره تلاش کرده که امانتدار اعانات و انفاقات مردم عزیز و فهیم استان مان باشد.
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همه علما، نخبگان، مسئولان استان، اصحاب رسانه و مردم استان گفت: مردم شریف استان فارس در سرفصل‌های مختلف اکرام ایتام و محسنین، اطعام نیازمندان، توزیع سبدهای غذایی،ساخت مسکن مددجویی و ... همواره یار و یاور کمیته امداد بوده اند و در ماه مبارک رمضان هم فقرا را از خوان نعمت خودشان محروم نساخته اند.
مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: کمک های مردم استان فارس خوشبختانه در سال 96 نسبت به سال 95 در سر فصل های زکات،صدقات،اطعام ایتام افزایش چشمگیری داشته که نشان دهنده اعتماد روز افزون مردم به این نهاد مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار