مدیر کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،دوچرخه سوار ایرانگرد که با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، حفاظت از محیط زیست، ترویج گردشگری و گرامیداشت شهدای مدافع حرم، 26 استان کشور را رکاب زده است، امروز وارد سمنان شد.
کد خبر: ۶۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 07 June 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمدآقا میربابایی» امروز و پس از ورود به اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، گفت: سفر وی از ابتدای تیرماه سال 1395 آغاز شده و سمنان بیست و هفتمین استان کشور است که وارد آن شده است.
وی با انتقاد از استفاده بی رویه از وسایل نقلیه، بروز ترافیک و آلودگی محیط زیست، گفت: دوچرخه‌سواری می‌تواند بهترین جایگزین استفاده از وسایل نقلیه به حضوص وسایل نقلیه تک سرنشین در شهرها باشد.
میربابایی افزود: تا کنون استانهای گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تمامی جزایر جنوبی کشور، کرمان، یزد، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران را رکاب زده است.
وی گفت: در ادامه سفر و پس از بازدید از استان سمنان، وارد خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان و مازندران می شود.
این دوچرخه سوار ایرانگرد افزود: پس از پایان دور ایرانگردی، سفر خود به 155 کشور جهان را با هدف ترویج صلح و معرفی جاذبه‌ها و فرهنگ ایران آغاز می‌کند.
میربابایی گفت: با توجه به اینکه در سفر به استانهای مختلف، یادگاری‌های ارزشمندی جمع آوری کرده است، پس از پایان سفر، موزه ای در این زمینه نیز راه اندازی می‌کند.
محمد آقا میربابایی ورزشکار بابلسری، سال 92 نیز با هدف شعار مبارزه با اعتیاد توانست با دوچرخه به 20 استان کشور سفر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار