مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی:
به گزارش تابناک سمنان ،مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت حریم درجه یک مسجد جامع تاریخی فرومد انجام شد.
کد خبر: ۶۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 07 June 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان «محمد‌صادق رضویان» امروز و در گفت و گویی افزود: مرمت حریم درجه یک مسجد جامع تاریخی فرومد با اجرای کاهگل و سیم‌گل بدنه‌ها، پی بندی و استحکام بخشی دیواره‌های بافت، اصلاح ناودان‌ها، اجرای ازاره سنگی، اجرای دیوار ساحلی و اصلاح پیاده راه روبروی مسجد جامع انجام شد.
وی با اشاره به مشارکت دهیاری و شورای روستای فرومد، در مرمت بافت تاریخی این منطقه گفت: این مشارکت، نقطه عطفی در زمینه افزایش تعامل سایر نهادها و بخش‌ها با میراث فرهنگی و حفظ بافت تاریخی منطقه است.
مسجد جامع تاریخی فرومد سمنان 700 سال قدمت دارد و تا کنون و در مراحل مختلف، کار مرمت این مسجد تاریخی انجام شده است.
این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است، در مساحتی حدود 820 مترمربع به‌صورت 2 ایوانی ساخته‌شده و متشکل از 2 ایوان شمالی و جنوبی است.
مسجد جامع فرومد با شماره 345 به ثبت آثار ملی رسیده است.
روستای هدف گردشگری فرومد در منتهی الیه شرقی شهرستان میامی و در 115 کیلومتری مسیر میامی به سبزوار واقع است.
 شهرستان میامی شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است، این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار