رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز:بازتاب عملکرد شهرداری بین مردم چندان خوب نیست و مجموعه شهرداری در راه انجام وظایف خود باید کمی جدی تر و سخت گیرانه تر عمل کند. در این مسیر اعضای شورا نیز اگر تا کنون ارباب رجوع شهرداری بودند و به راحتی از عملکرد آن انتقاد می کردند، امروز باید در جایگاه مسئول به جای انتقاد، گره گشای مسایل باشند .
کد خبر: ۶۱۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 09 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:نوذر امامی در آیین معارفه سرپرست اداره کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز با انتقاد از روند کاهش وسعت باغ‌های قصردشت شیراز اضافه کرد: اگر نابودی این باغ ها ادامه پیدا کند، شیراز مهم ترین سرمایه معنوی و زیست محیطی خود را از دست می دهد.

امامی تأکید کرد: برای حفظ 600 هکتار باقیمانده از 3هزار هکتار باغ های قصردشت، باید به باغداران اجازه داد از املاکشان منفعت اقتصادی کسب کنند تا انگیزه حفظ و نگهداری باغ هایشان را داشته باشند .

عضو شورای شیراز همچنین گفت: قانون شکنی و منفعت طلبی که امروز یک اپیدمی شهریست، در شهرداری جایی ندارد و باید از چرخه مدیریت شهری حذف شود .

امامی با بیان اینکه حساس ترین نقطه شهرداری، معاونت شهرسازی و معماری و حوزه کنترل و نظارت است که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد، اضافه کرد: برخورد مناسب، قانون گرایی، رعایت عدالت و در نظر گرفتن منفعت شهر و شهروندان باید مهمترین دستورالعمل در این جایگاه باشد.

امامی با اشاره به روند صدور پروانه در شهرداری ها و ضرورت اصلاح آن و کاهش زمان ارائه خدمت به مراجعان شهرداری گفت: سخت گیری‌های بسیار در این روند، زمینه را برای یافتن راه های میان بر توسط مردم و در نتیجه آن، فساد در سیستم اداری ایجاد می کند.

این عضو شورای شیراز گفت: با این رویکرد، برخورد مناسب کارشناسان و تلاش برای حذف سخت گیری های بی مورد و تسریع و تسهیل در امور، می تواند جایگاه شهرداری را در ذهن مردم ارتقا داده، رضایت نسبی آنها را ایجاد و زمینه احیای اعتماد مردم به نظام را فراهم کند .

امامی خاطرنشان کرد: شورای پنجم کمیته آسان سازی، کاهش صدور پروانه و پایان کار را ایجاد کرده و کار را به شکل جدی دنبال می‌کند اما تاکنون در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

این عضو شورای شیراز گفت: به نظر می رسد بازتاب عملکرد شهرداری بین مردم چندان خوب نیست و مجموعه شهرداری در راه انجام وظایف خود باید کمی جدی تر و سخت گیرانه تر عمل کند. در این مسیر اعضای شورا نیز اگر تا کنون ارباب رجوع شهرداری بودند و به راحتی از عملکرد آن انتقاد می کردند، امروز باید در جایگاه مسئول به جای انتقاد، گره گشای مسایل باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار