کد خبر: ۶۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 10 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الو دکتر، یکی از ارکان مهم کاهش وزن رژیم غذایی مناسب است. در این مطلب بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن را به شما معرفی می کنیم.
لاغری سریع با این رژیم غذایی
رسیدن به اندام ایده آل و متناسب آرزوی هر فردی است. بسیاری از ما برایکاهش وزن برنامه های ورزشی سختی داریم اما شاید به آن میزان که می خوایم نتیجه نگیریم. دلیل این موضوع می تواند برنامه غذایی نا مناسب در کنار ورزش باشد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و فیبر به کاهش وزن کمک فراوانی می کند. در این مطلب شما را بابهترین رژیم غذایی برای لاغری آشنا می کنیم.
تعداد وعده های غذایی خود را زیاد و حجم آنها را کم کنید
اگر شما هر دو ساعت یکبار یه چیزی بخورید باعث میشود خیلی کمتر احساس گرسنگی کنید . راهکار افزایش تعداد وعده های غذایی روشی واقعا موثر برای کاهش حس گرسنگی است به شرط اینکه حجم غذایی که در این وعده میخورید کنترل شده باشد . غذای کمتر بخورید اما دفعات آن را زیاد کنید .
میوه بخورید
اغلب میوه ها کالری خیلی کمی دارند و قرار دادن انها در میان وعده میتواند علاوه بر رفع حس گرسنگی کالری خیلی کمی هم وارد بدنتان کند برای همین هر وقت در طول روز احساس گرسنگی کردید و برای خوردن غذا وسوسه شدید با یک میوه کوچک می توانید احساس گرسنگیتان را رفع کنید .
سالاد بخورید
سالاد بهترین میان وعده برای رفع گرسنگی است با انواع میوه ها و سبزیجات می توانید سالاد درست کنید و در میان وعده میل نمایید . سبزی های مثل کاهو ، کلم ، اسفناج و جعفری و گیشنیز با ترکیبی از اب لیمو تازه و ماست برای یک میان وعده سبک و سیر کننده بسیار عالی است .
نان سبوس دار بخورید
نان های سبک و دارای سبوس خیلی سریع حس سیری ایجاد می کنند . مواد غذایی که سبوس دار به دلیل اینکه نیاز به جویدن زیاد دارند باعث خستگی فک و در نتیجه احساس سیری در فرد میشوند.
قبل از غذا و حین وعده غذایی سالاد بخورید
خوردن سالاد قبل از غذا و یا در حین غذا باعث کاهش اشتها و احساس سیری میشود البته باید یادتان باشد که سالادتان سس نداشته باشد و با طعم دهنده هایی مثل لیمو و نمک و فلفل مزه دار شده باشد .
آرام غذا بخورید و زیاد بجوید
ارام غذا خوردن و زیاد جویدن غذا باعث میشود عضلات فک و صورت خسته شده و احساس بی اشتهایی و سیری در فرد ایجاد شود . وقتی آرام غذا میخورید و خوب میجوید غذای کمتری هم خواهید خورد و زودتر هم سیر میشوید و چند ساعت سیر خواهید ماند.
برای سیر ماندن پروتیئن بخورید
بهترین رژیم لاغری رژیمی است که پروتئین ها از آن حذف نشده باشد.
پروتیین ها به نسبت چربی ها و هیدروکربن ها سیری بیشتری ایجاد می کنند و در معده بیشتر می مانند برای همین فرد دیرتر احساس گرسنگی می کند ضمن اینکه ثابت شده است رژیم پروتیینی زودتر باعث لاغری میشود .
فیبر بخورید
غذاهای فیبری مانند پروتیین ها مدت بیشتری در معده مانده و برای همین دیرتر احساس گرسنگی در فرد ایجاد میشود میتوانید فیبر ها را در حجم بالا بخورید چون اغلب آنها کالری خیلی پایینی دارند .
چربی را از رژیم خود حذف نکنید
چربی ها با وجود داشتن کالری زیاد اما برای بدن لازم هستند حذف کامل چربی ها از رژیم غذایی باعث میشود فرد زود به زود احساس گرسنگی کند و تمایل به غذا خوردن افزایش یابد برای اینکه رژیم معقولی داشته باشید و چربی بدنتان هم تامین شود و کمتر احساس گرسنگی کنید به مقدار مناسبی چربی در رژیم غذاییتان بگنجانید .
روزه بگیرید
روزه گرفتن باعث کاهش اشتها و سبکی میشود ضمن انکه کالری زیادی هم میسوزانید البته نباید خیلی پشت سر هم باشد چند روز در ماه روزه گرفتن باعث میشود لاغر تر شوید و نسبت به گرسنگی دوران رژیم هم مقاوم گردید .
آب زیاد بخورید
بهترین رژیم لاغری رژیمی است که در آن آب فراوان نوشیده شود.
سعی کنید همیشه یک بطری آب کنارتان باشد و به صورت متناوب آب بخورید آب حجم معده را اشتغال کرده و حس گرسنگی را کاهش می دهد ضمن انکه آب خوردن قبل از غذا باعث میشود غذای کمتری بخورید .
استرس را از خود دور کنید
افرادی که استرس دارند معمولا غذای بیشتری هم میخورند استرس را از خود دور کنید یا در زمان استرس به سراغ غذا نروید چون مطمئنا در آن موقع غذای بیشتری خواهید خورد و گاهی احساس گرسنگی ناشی از استرس اصلا کاذب بوده و فقط یک واکنش روانی می باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار