کد خبر: ۶۱۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 10 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، این تفکر که برای لاغر شدن باید گرسنگی کشید منسوخ شده است. اگر مصرف برخی مواد غذایی را کاهش دهید مغزتان دچار کمبود انرژی و مواد مغذی می‌شود و سردرد به سراغتان می‌آید. برای کاهش وزن باید روزانه ۵ وعده غذایی داشته باشید. اما اگر این قانون را رعایت نمی‌کنید بدنتان علائمی نشان می‌دهد که نیازتان به مصرف غذای بیشتر را نمایان می‌سازد.
مدام گرسنه‌اید
یکی از نخستین علائمی که نشان می‌دهد برای لاغر شدن باید بیشتر غذا بخورید گرسنگی مداوم است. باید هر روز ۵ وعده غذایی داشته باشید. گرسنگی مداوم منجر به ریزه خواری می‌شود و یا شما را وادار می‌کند مواد غذایی نامناسب بخورید. اگر غذای خوبی تهیه کنید و سالم بخورید مدام گرسنه نخواهید بود و راحت‌تر وزن کم خواهید کرد.
سردرد شدید می‌گیرید
یکی دیگر از علائمی که نشان می‌دهد برای لاغر شدن باید بیشتر غذا بخورید سردردهای شدید است. اگر این وضعیت به بیماری‌هایی مانند میگرن یا عادت ماهانه مربوط نمی‌شود بدین معنی است که به میزان کافی غذا نمی‌خورید. رژیم‌های سخت لاغری باعث می‌شوند که مغز قند کافی دریافت نکند. در نتیجه دچار کمبود انرژی می‌شود که با سردرد بروز می‌کند.
دل و دماغ ندارید
اگر انگیزه‌تان را از دست داده‌اید بدانید که باید بیشتر غذا بخورید. در این وضعیت دل و دماغ انجام کارهایتان را ندارید و همه چیز را به فردا موکول می‌کنید. زمانی که به خوبی و به اندازه غذا نخورید احساس ضعف خواهید کرد و قدرت رسیدگی به کارهایتان را نخواهید داشت. در نتیجه‌ی گرسنگی و غذا نخوردن کافی، خواب نیز دچار اختلال می‌شود، در نتیجه راندمان کارتان نیز افت می‌کند. علاوه بر این دچار سردرد نیز می‌شود و همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا دل و دماغ و انگیزه کارهای روزمره‌تان را نداشته باشید. این‌ها نشان می‌دهد که در کنار قصد لاغری باید میزان غذای مصرفی‌تان را افزایش دهید. در واقع باید درست غذا بخورید تا روزتان را با انرژی آغاز کرده و برای انجام وظایف روزانه‌تان انرژی و انگیزه کافی داشته باشید.
بداخلاق و کج خلق شده‌اید
یکی از مهم‌ترین علائمی که نشان می‌دهد فرد به اندازه کافی غذا نمی‌خورد و گرسنه است بداخلاقی و کج خلقی است. در نتیجه فرد دچار عصبانیت و بی‌حوصلگی شده و اذیت می‌شود. همه این‌ها به این دلیل است که غذا و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تأمین نکرده‌اید و به دلیل گرسنگی احساس ناراحتی دارید. البته در صورتی که رژیمتان نامناسب باشد و مواد غذایی سالمی مصرف نکنید نیز دچار این وضعیت روحی خواهید شد. علاجش این است که رژیم درستی داشته باشید و روزانه ۵ وعده غذایی متنوع و سالم بخورید.
شکمتان خوب کار نمی‌کند
اگر به طور مرتب دفع ندارید به این معنی است که در تغذیه‌تان ایرادی وجود دارد. اگر از یبوست مزمن رنج می‌برید احتمال زیادی دارد که به خوبی آب بدنتان را تأمین نمی‌کنید. اگر مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را از طریق مصرف مواد غذایی کافی تأمین نکنید بدن انرژی لازم برای عملکرد درست را نخواهد داشت و در معرض کم آبی قرار خواهید گرفت. در واقع مصرف مواد غذایی مناسب به جذب مایعات کافی نیز کمک می‌کند. زمانی که به میزان کافی آب نمی‌نوشید حرکت روده‌ها با مشکل مواجه می‌شود. باید بدانید که با محروم کردن خود از مواد غذایی با کمبود مواد مغذی مورد نیاز روده‌ها یعنی فیبرها مواجه خواهید شد.
حرف آخر
موارد ذکر شده جزو مواردی است که نشان می‌دهد برای کاهش وزن باید بیشتر غذا بخورید. یادتان باشد لاغری به هر قیمتی برای سلامتی‌تان مضر است. شما می‌توانید بدون اینکه بدنتان را در مضیقه قرار دهید و به سلامتی‌تان آسیب بزنید اضافه وزنتان را از بین ببرید. نیازی نیست خودتان را از خوردن محروم کنید و عصبی شوید. برای رسیدن به تناسب اندام کافی است عادت‌های غذایی سالمی داشته باشید. وعده‌های بیشتر و کم حجم‌تری داشته باشید و سالم بخورید. به جای کمیت غذا به کیفیت آن دقت کنید. هیچ‌گاه صبحانه‌تان را به یک فنجان قهوه یا چای محدود نکنید و مواد غذایی باکیفیتی برای تأمین انرژی روزانه مصرف کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار