کد خبر: ۶۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 10 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: طی دیروز و دیشب بارش های خوبی به ویژه در نوار شمالی کشور از جمله اسفراین، جغتای، فاروج، جاجرم، مینودشت، فیروزکوه، سبزوار، تهران، خرمدره، فرودگاه امام (ره) و دشت ناز رخ داده است.

وی اظهار داشت: همچنان طی دو تا سه رو آینده موج هایی از این سامانه به کشور می رسد که بر این اساس در ساعاتی از روز به ویژه در ساعات بعد ازظهر شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، استان های واقع در مرکز کشور، استان تهران، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و بخش زیادی از نوار شمال کشور خواهیم بود.

حقیقت گفت: طی این روزها در برخی از ساعات وزش باد شدید در بخش هایی از شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور پیش بینی شده که پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق را همراه خواهد داشت.

وی افزود: امروز شدت بارش ها در شرق تهران، ارتفاعات شرقی البرز، شمال سمنان، شرق مازندران، برخی نقاط استان گلستان به ویژه غرب استان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی خواهد بود که با این شرایط عشایری که قصد حرکت در این راسته را دارند یا در منطقه ساکن هستند مراقب برخورد صاعقه باشند و از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند همچنین از مسیل ها نیز دوری کنند.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: فردا (دوشنبه) شدت بارش ها در مناطق شرقی تهران، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان سمنان و روز سه شنبه شدت بارش ها همچنان در مناطق شرقی استان تهران، ارتفاعات شرقی البرز و شمال سمنان و برخی از نقاط گیلان، مازندران و گلستان رخ می دهد.

وی اظهار داشت: طی دو تا سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و نوار جنوبی کشور همچنان در گرما به سر می برد که با این شرایط به کشاورزان این مناطق توصیه می شود از محلول پاشی و سم پاشی در ساعات گرم روز خودداری کنند.
گرمترین و سردترین نقاط کشور
حقیقت گفت: کمینه دمای امروز صبح تهران 20 بود، دیروز بیشینه دما در پایتخت به 33 رسید، امروز نیز بیشینه دما به 32 می رسد و فردا و پس فردا دوباره به 33 می رسد.

وی افزود: دیروز رودان در استان هرمزگان 50 درجه، راسک در استان سیستان و بلوچستان 49 ، امیدیه در استان خوزستان، دلگان در زاهدان، دهرم در استان فارس، ماهشهر در استان خوزستان و هندیجان در استان خوزستان با 48 درجه به ترتیب گرمترین و امروز صبح خلخال و فرودگاه اردبیل با کمینه دمای 6 خنک ترین نقاط کشور بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار