رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در راستاي رسيدن به اهداف آبخيزداري در سال 96، عملیات احداث بند سنگ و ملات کلاته رودبار دامغان با اعتبار 7/4 میلیارد ريــال از محل اعتبارات ملی و بند و سنگ ملات در منطقه تویه رودبار و بق و طاق و بند خاکی نعیم آباد با اعتبار بالغ بر 2488 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی اجرا گردید.
کد خبر: ۶۱۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 10 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،احمد رضا بهاور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در راستاي رسيدن به اهداف آبخيزداري در سال 96، عملیات احداث بند سنگ و ملات کلاته رودبار دامغان با اعتبار 7/4 میلیارد ريــال از محل اعتبارات ملی و بند و سنگ ملات در منطقه تویه رودبار و بق و طاق و بند خاکی نعیم آباد با اعتبار بالغ بر 2488 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی اجرا گردید.وی افزود: این عملیات در قالب احداث 15 بند سنگ و ملات با حجمی در حدود 3700 متر مکعب و بند خاکی با حجم 17320 مترمکعب  به اجرا درآمد.
وی خاطر نشان کرد:   هدف از احداث اين بندها كنترل سيلاب و تغذيه سفره هاي آب زير زميـــــني منطقه مي باشد که با توجه به حجم مخازن قادرند هر بار  مقدار قابل توجهی سيلاب را ذخيره نموده و ضمن تغذیه سفره های آب زیرزمینی از خسارات احتمالي سيلابهاي فصلي در پايين دست جلوگيري بعمل آورند.
بهاور یادآور شد:  اجراي پروژه هاي آبخيزداري طي سنوات گذشته نقش بسيار زيادي در حفاظت خاك ،كنترل سرعت و خسارات ناشي از سيلاب و تغذيه سفره هاي آب زير زميني ،چاه ها و قنوات موجود در منطقه داشته است.
قابل توضيح است كه عمليات اجرايي طرح آبخيزداري حوزه کلاته رودبار از سال 1376  آغاز گرديده است و به صورت مستمر تا اجراي كل پروژه هاي پيش بيني شده ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار