رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه زیرساخت‌های معادن استان سمنان تقویت می‌شود گفت: افزایش بهره‌وری معادن استان سمنان در دستور کار است.
کد خبر: ۶۱۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 10 June 2018
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بهروز اسودی در ششمین جلسه شورای معادن استان سمنان اظهار داشت: توسعه صادرات و تقویت زسرساخت های معدنی یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از صادرات استان سمنان از صنایع معدنی است تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان باید نسبت به تقویت و توسعه آن در بخش معادن اهتمام ویژه‌ای بورزیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه رفع مشکلات معادن در حوزه زیرساخت‌های موردنیاز در دستور کار قرار دارد افزود: معادن شاهرود و دامغان در حوزه برق‌رسانی مشکلاتی دارند که برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل و تأمین برق معادن در اولویت نخست ما قرار دارد.
وی افزایش بهره‌وری از معادن استان سمنان را در دستور کار دانست و اذعان کرد: جلوگیری از تعطیلی و غیرفعال سازی معادن استان سمنان در راستای ارتقای صادرات استان انجام می‌شود.
اسودی با اشاره به مشکلات حقوق دولتی معادن خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 معدن استان سمنان به سبب مشکلات حقوق دولتی و مالیاتی درگیر مشکلاتی هستند که منجر به تعطیلی موقت این معادن شده است.
وی ابراز داشت: پرونده این معادن به ستاد تسهیل رونق تولید برای جلوگیری از تعطیلی موقت ارسال‌شده است تا با دریافت تسهیلات موردنیاز مشکلات مالی این معادن مرتفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه حقوق دولتی باید بر اساس ظرفیت اسمی معادن و برداشت واقعی آن‌ها محاسبه شود بیان کرد: معادنی که کمتر از ظرفیت اسمی برداشت دارند مشمول طرح تخفیف کاهش تناژ معادن می‌شوند و حقوق دولتی آن‌ها مطابق با ظرفیت اسمی آن تعیین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار