معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: ره آورد رویداد همدان ۲۰۱۸ باید علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان، انعقاد چندین طرح سرمایه گذاری مهم خارجی و جذب سرمایه گذاران باشد.
کد خبر: ۶۱۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 14 June 2018
 معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: ره آورد رویداد همدان ۲۰۱۸ باید علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان، انعقاد چندین طرح سرمایه گذاری مهم خارجی و جذب سرمایه گذاران باشد.

به گزارش ایرنا، محمودرضا عراقی در نشست شورای سیاستگذاری رویداد همدان ۲۰۱۸ افزود: موج تبلیغات، انعکاس خبر‌ها و اطلاع رسانی ماحصل فکر‌ها و برنامه‌های رویداد همدان ۲۰۱۸ بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های رویداد ۲۰۱۸ تنها مختص شهر همدان نیست و بخش زیادی از فعالیت‌ها در شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: استان همدان به صورت همدل از این رویداد‌ها استفاده می‌کند و همه شهرستان‌ها در این رویداد دخیل هستند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان اظهار داشت: اگر ۲ رویداد فراملی میزبانی وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی و اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان برگزار نمی‌شد این حجم از جهت گیری‌ها و سامان دهی‌ها در استان انجام نمی‌شد و این رهاورد مهمی برای همدان محسوب می‌شود.

عراقی اظهار کرد: برخی کمیته‌ها همچون کمیته رویداد‌های بین المللی به بهترین شکل کار خود را انجام داده است و پیگیری‌های برخی کمیته‌ها همچون کمیته‌های تبلیغات و فرهنگی باید بیش از این باشد.

** زمان حضور وزاری گردشگری کشور‌های آسیایی اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این نشست با بیان اینکه زمان قطعی حضور وزاری گردشگری کشور‌های آسیایی اعلام شد گفت: استان همدان پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی است.

علی مالمیر افزود: برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی نیز در همدان قطعی شد و سعی می‌شود زمان برپایی این نمایشگاه همزمان با حضور وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی در همدان باشد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه برگزاری همایش بین المللی دستکند‌ها نیز با توجه به ظرفیت استان در حوزه دستکند‌ها نیز در حال امضا است و با کلیات آن موافقت شده است.

وی اظهار داشت: نشست با مدیران ۱۶ شبکه رادیویی در خصوص شکل گیری 'رادیو گردشگری' و پرداختن به موضوع همدان ۲۰۱۸ برگزار شد.

** برگزاری حدود ۱۱ رویداد بین المللی در همدان ۲۰۱۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان و رئیس کمیته امور بین الملل رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: این کمیته برگزاری حدود ۱۱ رویداد بین المللی در قالب رویداد همدان ۲۰۱۸ را در دست اقدام دارد.

علی اصغر زبردست افزود: رایزنی‌ها با دکتر ظریف برای برگزاری اولین نشست سفرای خارجی مستقر در جمهوری اسلامی به همراه رایزن‌های فرهنگی و اقتصادی آنان در همدان انجام شد و حدود ۲۵۰ نفر از سفرا و رایزنان فرهنگی و اقتصادی آنان در ۲۱ و ۲۲ تیرماه در این نشست شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: نشست تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی و رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی ایران در خارج از کشور نیز در مردادماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه بین المللی و تخصصی شهر‌های جهانی سفال و سرامیک و مبل و منبت نیز در ۳۰ مرداد تا پنج شهریورماه در همدان برگزار می‌شود.

زبردست با بیان اینکه نمایندگان ۱۴۰ کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند گفت: حدود ۱۵ مهمان ویژه به عنوان سخنران این برنامه حضور می‌یابند.

رئیس کمیته امور بین الملل رویداد همدان ۲۰۱۸ بیان کرد: روز اول شهریور نیز به مناسبت روز همدان و بزرگداشت بوعلی، همایش طب سینوی توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و از حدود ۵۰ دانشمند بزرگ در این زمینه در سراسر جهان دعوت شده اند که از ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور در همدان حضور دارند.

زبردست از برگزاری نشست شهرداران شهر‌های جاده ابریشم خبر داد و گفت: این نشست برای همدان می‌تواند مثمر ثمر باشد چرا که همدان در کریدور جاده ابریشم که حدود ۳۰۰ شهر در این مسیر قرار دارند، است.

** دانشگاه دی ۸ اواخر شهریورماه افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس کمیته علمی رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز در این نشست گفت: اساسنامه دانشگاه بین المللی دی ۸ همدان در هفتم و هشتم تیرماه در نشستی در خارج از کشور تایید و تلاش می‌شود افتتاحیه دانشگاه دی ۸ اواخر شهریورماه برگزار شود.

یعقوب محمدی فر افزود: جشنواره دانشجویان غیرایرانی سراسر کشور نیز در صورت تامین بودجه در همدان برگزار می‌شود و حدود ۶۰۰ دانشجوی خارجی در قالب این جشنواره به همدان می‌آیند.

وی ادامه داد: نشست بین المللی ایران شناسان و کارگاه پژوهشی باستان شناسان دنیا نیز در صورت تامین بودجه در همدان برگزار می‌شود.

وی پیشنهاد کرد: جشنواره ملی عکاسی ابن سینا نیز در همدان برگزار و از پتانسیل دانشجویان و انجمن‌های علمی استفاده شود.

** شناسایی بیش از ۱۰۰ ظرفیت اقتصادی در همدان

رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: بهره برداری حداکثری اقتصادی در راستای ظرفیت استان از رویداد همدان ۲۰۱۸ مهمترین هدف این کمیته است.

سید مهرداد موسوی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر قاره آسیا به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل شده است و در اقتصاد بین الملل تاثیر گذار است می‌توان از فرصت رویداد همدان ۲۰۱۸ برای حضور سفرای این کشور‌ها در همدان بیشترین بهره برداری را داشت.

وی ادامه داد: این کمیته ظرفیت‌های اقتصادی استان را که قابلیت سرمایه گذاری خارجی دارند بررسی کرده و در این راستا بیش از ۱۰۰ مورد ظرفیت اقتصادی در استان شناسایی شده است.

رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری همدان ۲۰۱۸ اضافه کرد: همه این ۱۰۰ مورد ظرفیت شناسایی شده قابلیت سرمایه گذاری خارجی را ندارند و طبق بررسی‌ها مشخص شد ۲۶ مورد از این ظرفیت‌ها دارای قابلیت سرمایه گذاری خارجی است.

موسوی بیان کرد: فرآوری سیر، فرآوری سیب زمینی، فرآوری گیاهان دارویی و پرورش گیاهان زینتی، ساخت الیاف شیشه، تولید کاغذ از سنگ، توسعه زنجیره مبل و منبت استان، توسعه زنجیره سفال استان، احداث مجتمع‌های گردشگری و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در مناطق ویژه گردشگری از جمله طرح‌هایی است که قابلیت سرمایه گذاری خارجی دارند.

** ۵۸۴ خبر در قالب همدان ۲۰۱۸ اطلاع رسانی شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: ۵۸۴ خبر و طرح گرافیکی در قالب همدان ۲۰۱۸ اطلاع رسانی شده است.

مریم مقدم افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها در ۸۲ طرح طراحی شد و ۸۹ طرح اینفوگرافی در مورد معرفی ظرفیت‌های مختلف استان تبادل شد.

وی اضافه کرد: طرح 'از اینجا تا هر کجای ایران' در ارتباط با تور‌های گروهی در سایر استان‌ها برقرار شد و ۳۶ خبر آن‌ها با تصاویر مرتبط منتشر شد.

همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.

استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ترین شهر‌های جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.

این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه‌های طبیعی همچون غار علیصدر هم اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌شود.

استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار