قائم مقام کمیته امداد در سفر به دامغان:
به گزارش تابناک سمنان ،قائم مقام کمیته امداد در سفر به دامغان گفت :بیش از یک میلیون نفر برای کمک به نیازمندان و محرومان با کمیته امداد همکاری فعال دارند.
کد خبر: ۶۲۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 19 June 2018
به گزارش  تابناک سمنان ، منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد با تاکید بر  نهادینه شدن بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در امور خیرخواهانه گفت: در این شرایط است که سرعت رفع فقر افزایش یافته و از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹۴۰ مرکز نیکوکاری در کشور خاطرنشان کرد: برنامه کمیته امداد تعامل حداکثری با خیران و موسسه‌های خیریه برای دستگیری از نیازمندان است.


برقعی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر برای کمک به نیازمندان با کمیته امداد همکاری می‌کنند افزود: ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین به صورت فعال حامی فرزندان بی‌سرپرست یا دارای سرپرست ناتوان هستند. 


قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه طبق برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد باید ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۹۷ ایجاد شود گفت: اجرای ۱۴۰ هزار طرح اشتغال از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی از طریق بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار این نهاد است. 

وی با تاکید بر اینکه زکات و صدقه جمع‌آوری شده در همان محل هزینه می شود گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان صدقه و ۱۰۱ میلیارد تومان زکات فطره در جمع آوری شد.


شایسته ذکر است، پروژه خیریه چند منظوره تجاری و خدماتی امیر المومنین (ع) شهرستان دامغان با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع با همکاری کمیته امداد استان سمنان و خیر دامغانی به بهره‌برداری رسید. 

این مجموعه شامل سالن آمفی‌تئاتر، ، تالار پذیرایی، صندوق قرض‌الحسنه، سالن جلسات دفتر انجمن دامغانیان مقیم مرکز، ۷۵۰ متر فضای تجاری، درمانگاه و مرکز مشاوره در دوطبقه است که منافع حاصل از این مجموعه صرف امور نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دامغان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار