مدیر مخابرات منطقه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر مخابرات منطقه سمنان از راه‌اندازی خانه هوشمند در مخابرات منطقه سمنان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 19 June 2018
به گزارش روابط‌عمومی مخابرات منطقه سمنان، مهندس دارائی مدیر مخابرات منطقه سمنان ، با اعلام این خبر افزود: مخابرات منطقه سمنان با استفاده از سرویس تانوما (فیبرنوری به منازل) و با هدف معرفی این سرویس اقدام به تجهیز نمایشگاه IOT یا اینترنت اشیاء و خانه هوشمند (Smart Home) نمود، که این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
مدیر مخابرات منطقه سمنان اظهار داشت: تحول تکنولوژی و روند رو به رشد سرویس‌های ارتباطی باعث شده است تا استفاده از بستر سیم مسی بعلت محدودیت‌های فراوان ازجمله محدودیت‌های فاصله و هزینه بالای اجرا و نگهداری به حداقل ممکن برسد، لذا شرکت مخابرات ایران، اقدام به طراحی و ارائه سرویس‌های نوین نمود که در این راستا با راه‌اندازی پروژه "تانوما" در سال 96، ارائه سرویس‌های جدید و متنوع با کیفیت بالا را برای مشتریان فراهم نموده است که IOT و Smart Home از آن جمله می‌باشند.

ایشان کنترل هوشمند روشنایی‌ها و سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع، فراهم کردن نور و دمای مطلوب با مدیریت بهینه تجهیزات، مانیتورینگ مصرف انرژی تجهیزات، افزایش ایمنی ساختمان با سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، سیستم‌های امنیتی و کنترل تردد پیشرفته، استفاده از دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های دزدگیر جهت پایش دقیق فضاهای مهم ساختمان، قطع خودکار گاز، آب و برق ساختمان در هنگام وقوع زلزله برای کاهش خسارات ثانوی را از جمله مزایای مهم خانه هوشمند برشمرد.
مهندس دارائی، بالا بردن کیفیت زندگی و راندمان کاری، ایجاد امنیت، صرفه‌جویی در انرژی، وقت و هزینه را از مهم‌ترین اهداف IOT و Smart Home عنوان کرد.
مدیر مخابرات منطقه سمنان در پایان بیان داشت: نمایشگاه IOT و Smart Home مخابرات سمنان پس از تکمیل و افتتاح، آماده بازدید سازمان‌ها و ادارات، اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان، مهندسین ساختمان و سایر هم‌استانی‌های عزیز خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار