مدیر کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: کاروانسرای ایوانکی جدیدترین بنای تاریخی واگذار شده توسط استان سمنان به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۶۲۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 23 June 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان،«محمد جهانشاهی»  در دیدار با نماینده مردم شهرهای گرمسار و آرادان در مجلس شوری اسلامی، گفت: این کاروانسرا مربوط به دوره صفوی است و به عنوان مجموعه اقامتی، پذیرایی و عرضه کننده محصولات صنایع دستی فعالیت خواهد داشت.
وی واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را بهترین راهکار برای مرمت و حفاظت از این مواریث تاریخی و فرهنگی و فراهم کردن زمینه بهره برداری هر چه بیشتر مردم از این جاذبه ها عنوان کرد.
وی گفت: یکی از اهداف این اداره کل برای توسعه گردشگری، برگزاری رویدادهای مختلف در نقاط مختلف استان است.
جهانشاهی با تاکید بر توسعه رویداد محوری گردشگری در استان سمنان، ابراز امیدواری کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری زمینه معرفی استان سمنان در سال 1400 به عنوان استانی نوظهور در گردشگری کشور را فراهم کند.
وی برگزاری جشنواره ها و رویدادهای ملی و بین المللی مختلف برای تابستان از جمله امامدر دیباج، نان سمنان، اکوماراتن جنگلی شاهرود، عشایر جاده ابریشم مهدی شهر و... را از مهمترین برنامه ها برای افزایش سفرهای تابستانه به استان سمنان اعلام کرد.
مدیر کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل به دنبال توسعه اکوتوریسم و ایجاد اکوکمپ های دارای استاندارهای پایداری است، گفت: در تلاش هستیم علاوه بر افزایش کمی زیرساخت ها بحث توجه به بعد پایداری و توجه به ارزش های محیطی نیز مد نظر قرار داشته باشد.
نماینده مردم شهرهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر بهره برداری از ظرفیت های تسهیلاتی موجود برای اجرای پروژه های گردشگری در شهرستان های گرمسار و آرادان تاکید کرد.
«غلامرضا کاتب» با قدردانی از تلاش های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و فراهم کردن زمینه تحقق شعار جدید « استان سمنان مقصدی تازه»  قدردانی کرد .
رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت شهرستان آرادن و بهره برداری بیشتر از ظرفیت های این شهرستان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار