رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ابتکار: حرف‌های این خبرنگار ارزش پرداختن ندارد/امام‌ جمعه هندیجان استعفا داد/واکنش معاون وزیر به گرانی‌ها: رسانه‌ها چرت و پرت نگویند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ 23 June 2018
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ابتکار: حرف‌های این خبرنگار ارزش پرداختن ندارد

خبرگزاری دانشجو نوشت: معاون رئیس‌جمهور، اقدامات مجازی یک ضدانقلاب را اقداماتی بی‌ارزش دانست.معصومه ابتکار، معاون زنان رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره فعالیت های ضدحجاب مسیح علی نژاد گفت: به اعتقاد من، این نوع مسائل ارزش پرداختن ندارد.وی تصریح کرد: البته جوانان ما باید نوع رویکرد و نگاه شان در شبکه‌های مجازی آگاهانه و هوشیارانه باشد و این مسائلی که معلوم نیست از کجا آب می‌خورد و ریشه از کجا دارد باید با ذهن باز و آگاه جوانان خنثی شود.

امام‌ جمعه هندیجان استعفا داد

امام‌ جمعه هندیجان روز گذشته بعد از ایراد خطبه‌های نماز جمعه، با مردم هندیجان ضمن خداحافظی از تلاش‌ها و توجه دو ساله این مردم به امر مهم نماز جمعه تشکر و قدردانی کرد.حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد ساری اصل دو سال پیش به امامت جمعه هندیجان منصوب شد و در این مدت تلاش و زحمات زیادی برای ارتقای جایگاه این شهر محروم صورت داد.وی روز گذشته به ‌صورت غیره منتظره بعد از ایراد خطبه‌های نماز جمعه از مردم خداحافظی کرد. دلیل وی برای استعفا از امامت جمعه هندیجان رسیدگی به پدر و مادر که در شهرستان اهواز (سوسنگرد) ساکن هستند عنوان شد.ساری اصل در نماز جمعه هندیجان اظهار داشت: برای بنده تردد در بین هندیجان به اهواز سخت و طاقت‌ فرسا است و به همین سبب استعفای خود را تقدیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان کردم.

واکنش دولت به طرح سوال چهارم از رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: سوال‌های مطروحه در مجلس از حسن روحانی ارتباط مستقیم با وظایف رئیس‌جمهور به موجب قانون اساسی ندارد.حسینعلی امیری معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مورد واکنش دولت به چهارمین سوال مطروحه در مجلس از رئیس‌جمهور، گفت: سوال اول، دوم و سوم که در مجلس مطرح شده بود توسط نمایندگان رئیس‌جمهور پاسخ داده شد و امضاهای آن از حد نصاب قانونی افتاد.وی ادامه داد: سؤال چهارم به کمیسیون اقتصادی مجلس تقدیم شده است؛ اینکه ظرف مدت بسیار کوتاهی چند سؤال از رئیس‌جمهور مطرح باشد که سوال‌های مطروحه نیز ارتباط مستقیم با وظایف رئیس‌جمهور به موجب قانون اساسی ندارد و در صلاحیت وزارتخانه‌های دیگر است جای تأمل دارد.معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که باید وقت نمایندگان دولت و مجلس صرف حل معضلات و مشکلاتی باشد که کشور دارد، امروز کشور وارد یک شرایط جدیدی می‌شود و باید برای وقت‌مان را صرف مقابله با توطئه‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی و کشور می‌شود، کنیم.

واکنش معاون وزیر به گرانی‌ها: رسانه‌ها چرت و پرت نگویند

حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که مردم این روزها از شما با عنوان مرد شماره یک تنظیم بازار کشور خیلی انتظار دارند چه کارهایی را برای پاسخگویی به این انتظارات دردستور کار دارید، گفت: من از رسانه‌ها انتظار دارم که اینقدر چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرف‌هایمان را بزنیم.من قصدی برای صحبت در این شرایط نداشتم.سینکی در پاسخ به اینکه برای تنظیم بازار چه اقداماتی را در دستور کار دارید، گفت: «من به شما نباید جواب بدهم.»/تسنیم

نامه مطهری به علی‌عسگری درباره پویول: صدا و سیما ملوک‌الطوایفی است

علی مطهری در نامه‌ای به علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما به ماجرای دعوت از پویول به ایران واکنش نشان داد. در نامه علی مطهری نماینده تهران خطاب به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما آمده است: «با اهداء سلام، ماجرای دعوت از آقای کارلوس پویول کارشناس و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا برای شرکت در برنامه جام‌جهانی شبکه ۳ در آستانه بازی ایران و اسپانیا و سرانجام لغو آن پس از اعلام در آن برنامه، نشانه حکومت ملوک‌الطوایفی و یا فرمانبری از بیرون در آن سازمان است. توجیه این خطا با صرفه‌جویی در هزینه، آن هم هزینه‌ای که توسط بخش خصوصی پرداخت شده بود قابل قبول نیست. هزینه معقول برای حفظ نشاط جامعه، زاید نیست. این در حالی است که مهمان نیز وارد کشور شده و در هتل محل اقامت خود در انتظار ورود به صدا و سیما بود. لغو چنین برنامه‌ای خصوصاً با توجه به اعلام قبلی آن خلاف عقل و اخلاق بود. نظیر این اتفاق در لغو پخش مصاحبه مرحوم ناصر ملک‌مطیعی رخ داد که در حالی که همه چیز هماهنگ شده بود تا مصاحبه این پیرمرد ۸۸ ساله که در آن از انقلاب اسلامی و رزمندگان اسلام تمجید کرده بود با اعلام قبلی پخش شود، ناگهان از بیرون سازمان دستور رسید که پخش نشود و این امر آثار منفی برای کشور داشت. لازم است جناب‌عالی اقتدار بیشتری در اداره سازمان داشته باشید و تحت تأثیر فشارهای داخل و خارج واقع نشوید. رهبر انقلاب نیز فرمودند من فقط رئیس سازمان را تعیین می‌کنم و در مدیریت آن دخالتی ندارم. بنابراین نباید به علامتهایی که از این سو و آن سو به شما داده می‌شود ترتیب اثر دهید.

انتقاد سید محمد خاتمی از نامه درخواست مذاكره مستقيم با امريكا

رئیس دولت اصلاحات با اشاره به شرایط حساس کشور و تهدیدات بین‌المللی گفت: همه دلسوزان و علاقمندان به ایران، اکنون نگران هستند و رشد فزاینده تهدیدات از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها علیه نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه علیه ایران است و کسانی که مدعی دوست داشتن ایران هستند نباید به نحوی در این فضا علیه کشور عمل کنند. خاتمی با اشاره به خط و نشان کشیدن ترامپ و نتانیاهو علیه کشور گفت: در شرایطی که این افراد با ادبیات کاملا خصمانه و موهن علیه کشور تهدید و توهین می‌کنند، پیشنهاد کنار گذاشتن آداب دیپلماتیک و مذاکرات بی‌قید و شرط با آمریکا، نقض کرامت ایران است و اینگونه رفتارها نتیجه‌ای به سود منافع ملی در برنخواهد داشت. وی مذاکرات با اروپا و سایر کشورهایی که خود را از رفتارهای هنجارشکنانه رئیس جمهور آمریکا تفکیک می‌کنند، را راهبرد صحیح نظام دانسته و افزود: باید برای رویارویی با تهدیدات خارجی، مشکلات داخلی کشور را حل یا دست‌کم مدیریت کنیم و با صدایی واحد از منافع ایران دفاع کنیم. وی، موضوع توسعه بخصوص توسعه اقتصادی را یکی از مسائل اصلی و اولویت‌دار کشور در شرایط فعلی دانسته و افزود: نباید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فقط به امید دولت ماند، دولت اگرچه ضعف‌هایی در عملکرد خود دارد اما به تنهایی قادر به انجام این امر بزرگ نیست و سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه مدنی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان جامعه در این حوزه فعال شوند و دولت نیز از آنها حمایت کنند.

شناسایی یک زن در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس

نوروزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: مسوولان امنیتی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده است. وی درخصوص منشا ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس بیان کرد: همکاران امنیتی ما در خصوص ارسال پیامک‌ها به نمایندگان مجلس پیگیری‌های را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده که با پیگیری‌های بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتقاد جمهوری اسلامی از استفاده ابزاری از فوتبال

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:با اینکه فوتبال یک ورزش است و باید مثل ورزش‌های دیگر مورد اقبال و استفاده عموم باشد، متاسفانه این ورزش به دلایل گوناگون دچار سرنوشت بدی شده است. در ایران متاسفانه علاوه بر این سه نوع سوءاستفاده از فوتبال، در سال‌های اخیر نوع دیگری نیز رسم شده که بسیار خطرناک است؛ بازی دینی با فوتبال. به این دو نمونه از اظهارنظر دین‌مداران درباره مسابقات جام جهانی فوتبال که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود توجه نمائید. امام جمعه یکی از شهرهای بزرگ گفته: «ورزش به آن نقطه‌ای رسید که توفیق صعود به جام جهانی برای ورزش ما پیدا شد. این یک افتخار برای اسلام بود، یک افتخار برای نظام بود. یک حرکت قوی عظیم در مقابل دشمنی بود که می‌خواهد ما را بایکوت کند. این جشنش مال نظام است، جشنش مال اسلام است... پیروزی مان مال اسلام بوده، پیروزی مال نظام بوده...»

در مقابل، یک روحانی شناخته شده که در میان نیروهای متدین وابسته به مجموعه‌های نظامی جایگاه ویژه‌ای دارد گفته: «خاخام یهودی در کنیسه یهودی‌ها سخنرانی می‌کند و می‌گوید ما باید یک کاری بکنیم اینها نتوانند امام زمانشان را بیاورند. اینها می‌خواهند امام زمانشان را بیاورند. اگر اینها امام زمانشان بیاید بساط ما را جمع می‌کند. ما باید یک کاری بکنیم که نتواند یباید. ما طرح‌هائی را درست کردیم فرستادیم تا ایران مشغول بازی بشود. ما فوتبال را توی دنیا داریم اوج می‌دهیم. یک کاری بکنید اینها غافل بشوند...»

نقش شمخانی در حل مشکل "آزادی"

حتما در جریان این موضوع هستید که علیرغم فروش بلیت برای دیدن بازی ایران اسپانیا در ورزشگاه آزادی، تا ساعاتی قبل از شروع این مسابقه اجازه حضور خانواده ها در استادیوم صادر نشده بود که نهایتا این اتفاق رخ داد. در شرایطی که طی روزهای گذشته گفته شده بود شخص وزیر کشور مجوز ورود تماشاگران به استادیوم را صادر کرده اما سایت فرارو روایت دیگری از این ماجرا دارد و نوشته:" چند نفر از تماشاگرانی که در مقابل درب ورودی استادیوم آزادی شاهد گفتگوی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با فرمانده ارشد نیروی انتظامی بودند، گفته اند که شمخانی که برای مشاهده بازی ایران و اسپانیا به ورزشگاه آزادی تهران رفته بود و پس از مواجه شدن با ممانعت پلیس برای حضور مردم در استادیوم آزادی با پذیرش مسئولیت موضوع، شخصا دستور بازگشایی درب‌های ورزشگاه را صادر کرده است."

جدیدترین ناوشکن ایرانی می‌آ‌ید

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن «دنا» به ناوگان جنوب تا پایان آذرماه خبر داد.امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نامگذاری جدیدترین ناوشکن ساخته شده برای نداجا به نام «دنا» خبر داد و گفت: این ناوشکن که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده، بزودی به ناوگان دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور ملحق خواهد شد.وی جزئیات بیشتری از مشخصات و ویژگی‌های این ناوشکن اعلام نکرد ولی گفت که «دنا» جدیدترین شناور ساخته شده از کلاس موج است.

ورود زنان به مجلس سهمیه‌بندی می‌شود؟

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون در حال تدوین طرحی برای اختصاص سهمیه ورود نمایندگان زن به مجلس است.پروانه سلحشوری با انتقاد از این که هم اکنون برای ورود زنان به مجلس سهمیه خاصی وجود ندارد، اظهارداشت: رای مردم به 17 نماینده زن در انتخابات مجلس دهم نشان داد که جامعه خواهان حضور بیشتر نمایندگان زن در خانه ملت است.وی تصریح کرد: باتوجه به قانون انتخابات، ممکن است در یک دوره چند نماینده زن به مجلس راه پیدا کنند و در دوره ای دیگر هیچ نماینده زن وارد نشود.

بررسی استیضاح «زنگنه» با موضوع کرسنت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح استیضاح وزیر نفت در جلسه این کمیسیون خبر داد.اسداللّه قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است فردا (یکشنبه، 3تیر) طرح استیضاح وزیر نفت با موضوع کرسنت بررسی شود.وی با بیان اینکه این جلسه با حضور وزیر نفت برگزار می‌شود، افزود: قرار است اعضای کمیسیون در این جلسه اظهارات وزیر و نظرات 17 تن از امضاکنندگان، طرح استیضاح را استماع و در این باره رای‌گیری کنند.

تکلیف سپنتا نیکنام باز هم معلوم نشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح حضور اقلیت‌ها که منتظر تعیین‌تکلیف در مجمع تشخیص است، گفت: این موضوع در دستور امروز قرار نداشت و این موضوع برای بار دوم به دو کمیسون سیاسی- امنیتی و حقوقی - قضایی مجمع ارجاع شده است.

جمنا دوباره شروع کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم بخش اقشاری جمنا فعال شده است. جمنا در حال برنامه‌ریزی‌هایی است که اقشار مختلف ازجمله کارمندان و کارگران و سایر اقشار را به نوعی ساماندهی کند.سید کمال سجادی درباره اینکه برخی جریان‌های سیاسی در کشور فعالیت انتخاباتی خود را برای انتخابات بعدی مجلس و ریاست جمهوری آغاز کرده‌اند، گفت: در انتخابات معمولا دو جبهه سنتی یا کلاسیک بیشترین حضور را دارند که یک اصولگرایان و دیگری هم اصلاح‌طلبان هستند، بعضی هم احزاب خود را مستقل و معتدل می‌دانند اما وقتی به شجره این احزاب نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این‌ها به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان متمایل هستند.

نقوی‌حسینی: FATF باید منتفی شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، الحاق به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و کنوانسیون‌های مربوطه باید منتفی شود.سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر، در خصوص بیانات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در زمینه پشت پرده کنوانسیون‌های بین‌المللی و درباره سرانجام کنوانسیون‌های مطرح در مجلس، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی هنوز در این خصوص جلسه‌ای تشکیل نداده است، اما بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، الحاق به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و کنوانسیون‌های مربوطه باید منتفی شود.وی افزود: بر این اساس، مجلس خودش باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و قوانین مربوطه را تصویب کند و من فکر می‌کنم استنباط همه نمایندگان از فرمایشات رهبری همین باشد، چرا که ایشان با صراحت مطلب را گوشزد و راه‌حل هم ارائه کردند که مجلس باید مستقلا قانونگذاری کند.

قول برجامی اروپایی‌ها از زبان عراقچی

معاون وزیر امور خارجه درباره زمان تحویل بسته برجامی اروپا گفت: سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا قول دادند بسته‌ای از راه حل های عملی برای تأمین خواسته‌های ایران ارائه کنند و ما منتظریم و امیدواریم تا آخر ماه جاری میلادی این بسته را به ما تحویل دهند.

پای یک زن در ارسال پیامک‌‎های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس در میان است؟

 محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: مسوولان امنیتی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده است.بر اساس صلاحدید و مصوب شورای تامین بنا نشده که همزمان با مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا کافی‌شاپ ها تعطیل باشند و تعطیلی کافی‌شاپ‌ها را شورای تامین نیز تصویب نکرده است؛ چرا باید شاهد تعطیلی این اماکن باشیم، مگر حکومت نظامی است؟اماکن به دنبال این بوده که در چند خیابان مشخص به محض اتمام بازی تجمعی صورت نگیرد و حالت یک توصیه گوشزد شده است./ایران

انتشار کتاب علیه روحانی در فضای مجازی

ایران از  پی‌دی‌اف کتابی معلوم‌الحال که اتهامات بی‌پایه و اساسی را به رئیس جمهوری وارد کرده است خبر داد و نوشت: آن گونه هم که از ظواهر امر برمی‌آید، هر روز ده‌ها ورق به این مثنوی هفتاد من کاغذ افزوده می‌شود تا بلکه از رهگذر آن، یا دولت مستقر کمرنگ شود و «دولت سایه» پررنگ و مستدام؛ یا طرح «سؤال از رئیس جمهوری» مطرح شود یا «طرح عدم کفایت»؛ تا روحانی ناامید شود و عطای ریاست جمهوری را به لقای بی‌اخلاقی‌های مخالفانش ببخشد. اگرچه چهره‌هایی چون محمدرضا باهنر، بر این باور هستند که طیف رقیب روحانی «ادبیات» مناسب برای برقراری ارتباط با جامعه را ندارد، اما به نظر می‌رسد آنچه در این گروه محل تردید بیشتر است، «صداقت» با خود و با جامعه است

نامه درخواست مذاکره با آمریکا مخفی نبود

معصومه ابتکار درباره نامه فعالان سیاسی منتسب به جریان اصلاحات برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: دولت این را قبول دارد که در جامعه سالم فضا باید یه گونه ای باشد تا همه طیف ها دلسوزانه دیدگاه های خود را مخصوصا در شرایط حساس مطرح کنند؛حالا طیفی از دلسوزان نیز جمع شدند و علنی نظر خود را دادند و کار مخفیانه هم نکردند.دورانی داشتیم که متأسفانه این اقدامات به طور مخفیانه انجام می شد، مردم و حتی خیلی از ارکان نظام در جریان نبودند و بعدها متوجه می شدیم که مذاکراتی مخفیانه برای حل مسائل انجام شده است؛ بنابراین فارغ از آنکه بخواهم راجع به محتوای و جهت گیری نامه قضاوت کنم، معتقدم آنها دیدگاه های خود را باز و آزادانه مطرح کردند و همین با ارزش است/خبرآنلاین

بالاخره پیروزی تیم فوتبال، پیروزی اسلام و نظام است، یا توطئه علیه امام زمان؟

 امام جمعه یکی از شهرهای بزرگ گفته: «ورزش به آن نقطه‌ای رسید که توفیق صعود به جام جهانی برای ورزش ما پیدا شد. این یک افتخار برای اسلام بود، یک افتخار برای نظام بود...» در مقابل، یک روحانی شناخته شده گفته: «خاخام یهودی در کنیسه یهودی‌ها سخنرانی می‌کند و می‌گوید ما باید یک کاری بکنیم اینها نتوانند امام زمانشان را بیاورند. اینها می‌خواهند امام زمانشان را بیاورند. اگر اینها امام زمانشان بیاید بساط ما را جمع می‌کند. ما باید یک کاری بکنیم که نتواند یباید. ما طرح‌هائی را درست کردیم فرستادیم تا ایران مشغول بازی بشود. ما فوتبال را توی دنیا داریم اوج می‌دهیم. یک کاری بکنید اینها غافل بشوند...» مسابقه، برد و باخت دارد و این برد و باخت به عوامل مختلفی مربوط است که هیچ ربطی به اسلام ندارند. دین، چه اسلام و چه مسیحیت و یا هر دین دیگری هیچ دخالتی در برد و باخت‌ها در فوتبال و کشتی و وزنه‌برداری و شنا و سایر ورزش‌ها ندارد و کسانی که دین را برای این امور هزینه می‌کنند به اعتقادات مردم لطمه می‌زنند.  اینکه پیروزی ورزشکاران ما موجب خوشحالی ما بشود، قابل قبول است. طبیعی است که هر کسی نسبت به موفقیت ملت خود احساسات مثبت نشان بدهد و از عدم موفقیت‌ها خوشحال نشود. آنچه مهم است اولاً دخالت ندادن دین در این امور است و ثانیاً نباید با فضاسازی‌های کاذب جامعه را دچار حالت غیرعادی کرد. این دستور اکید قرآن است که می‌فرماید در موفقیت‌ها اسیر شادی‌های بی‌حد و مرز نشوید و در ناکامی‌ها روحیه خود را نبازید «لکی لا تاسوا علی مافاتکم ولاتفرحوا بما آتاکم»./ روزنامه جمهوری اسلامی

کی روش می خواهد ایران را به دور بعد برساند

سایت فیفا و توئیتر رسمی رقابت های جام جهانی در فاصله دو روز تا بازی سرنوشت ساز برابر پرتغال، در گزارشی به رویارویی کارلوس کی روش با تیم سابق خود پرداخت و نوشت: کی روش می خواهد تیم_ملی ایران را برای اولین بار به دور دوم جام جهانی برساند اما در این راه باید مقابل تیم کشورش روی نیمکت ایران بنشیند، اتفاقی که برای اولین بار نیست برای مربیان پرتغالی رقم می خورد».

دلار تقلبی وارد بازار شد!

غلامحسن طاهری، کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: با داغ شدن بازار ارز‌های خارجی در ایران، اسکناس‌های تقلبی ۱۰۰، ۵۰ و ۲۰ دلاری رشد چشمگیری داشته و عده زیادی از مردم متأسفانه بدون آگاهی از این مسئله اقدام به خرید ارز کردند. گفته می‌شود در بازار فردوسی تهران که محل تجمع فروشندگان ارز است، روزانه ده‌ها هزار دلار و یوروی تقلبی دست‌به‌دست می‌شود. پس‌ از اینکه دولت صرافی‌ها را از خریدوفروش ارز منع کرد، تقاضا برای ارز به سمت بازار آزاد هدایت شده و این بازار به محلی برای خریدوفروش حجم عظیمی از دلار و یوروی تقلبی تبدیل شده است.

سند محکمی برای وابستگی بنی‌صدر به بیگانگان نیست

مصطفی میرسلیم نخست‌وزیر پیشنهادی بنی‌صدر به بررسی اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و علت عزل بنی‌صدر پرداخته است. وی گفت: من شخصاً سند محکمی که نشان‌دهنده وابستگی بنی‌صدر به بیگانگان باشد ندیده و نیافته‌ام. بنی‌صدر با آن ویژگی آقازادگی و به‌علاوه عدم تسلط بر نفسانیات که ترکیب شده بود با اطرافیانی اغلب غیرانقلابی و فرصت‌طلب و خانواده‌ای که چندان مراعات اقتضای ظاهر انقلاب را هم نمی‌کردند، گرفتار خودشیفتگی شد. این خودشیفتگی او را به سقوط در دامان ننگین منافقان کشاند/تسنیم

حاشیه‌ای بر ماجرای بازپس‌گیری ویلای سرلشگر فیروزآبادی

یک تشکل دانشجویی با انتشار نامه ای مدعی شد که علی رغم دستور رهبرانقلاب، فیروزآبادی ویلای مذکور را که 20 سال قبل از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تحویل گرفته بود هنوز تخلیه نکرده است. این موضوع با واکنش های بسیاری مواجه شد تا اینکه در نهایت رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به پس دادن این ملک اقدام کرد.محسن رفیق دوست ميگويد:طبق فرمان حضرت امام خمینی(ره) قرار بود ثروت افرادی که در رژیم گذشته به ناحق تصرف شده بود در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد تا کمک حال محرومان باشد. این اموال به علت تصرف غیر قانونی مسئولین رژیم گذشته در اموال عمومی مصادره شد تا در اختیار محرومین قرار گیرد. به همین علت است که اهمیت شفاف سازی میزان این اموال و اینکه در اختیار چه کسانی است بیش از گذشته موضوعیت دارد. چرا که ذهن جامعه با اتفاقات پیش آمده حساس تر از گذشته شده است./خبرآنلاین

شرط آزادی بقایی» تکذیب شد

روابط عمومی سازمان زندان‌ها اعلام کرد: « زندانی حمید بقایی در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشد و انتشار این گونه اخبار سراسر کذب و دروغ که از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.» کانال رسمی احمدی نژاد با انتشار یادداشتی در تلگرام ادعا کرده بود:« شرط رهایی آقای حمید بقایی از زندان، عذرخواهی از رئیس قوه قضاییه اعلام شده است.

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :