دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: آموزش رکن مهمی در پیشگیری است از این رو 5 هزار معلم ابتدایی در قم آموزش پیشگیری از اعتیاد را سپری می کنند.
کد خبر: ۶۲۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 26 June 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل شریفی شامگاه دوشنبه در پنجاه و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در ساختمان شهید باکری با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: رسانه به ویژه صدا و سیما در آموزش و فرهنگ سازی جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: یکی از طرح های مهم در مسیر مبارزه با مواد مخدر آموزش به بیش از 6 هزار تن از کارکنان دستگاه های اجرایی در استان قم است.

وی اظهار کرد: امسال طرح مبین با هدف آموزش معلمان و مربیان در مقطع ابتدایی در استان قم با موضوع پیشگیری از اعتیاد اجرایی می شود.

شریفی بیان کرد: آموزش رکن مهمی در پیشگیری است از این رو 5 هزار معلم ابتدایی در قم آموزش پیشگیری از اعتیاد را سپری می کنند.

وی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر در استان قم به شدت سیر نزولی داشته است و توانسته ایم از رتبه 10 در مصرف مواد مخدر در کشور در سال 86 به رتبه 24 در سال 96 برسیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم خاطرنشان کرد: با پیگیری نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی در سال 96 میزان 6 هزار و 745 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 21 عضو و زیرمجموعه هایی شامل کمیته توسعه مشارکت‌ها، حقوقی و قضائی، فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی دارد که به فعالیت مشغول است.

شریفی گفت: در حال حاضر 102 مرکز درمانی و کاهش آسیب و 8 کمپ و 85 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر فعال هستند.

وی افزود: ضمنا 35 سمن فعال نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان فعال هستند و خوشبختانه با تلاش سمن ها نهضت پیشگیری از اعتیاد در قم در حال گسترش است.

جمعیت دانش آموزی معتاد کشور زیر یک درصد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم یادآور شد: جمعیت دانش‌آموزی معتاد در کشور زیر یک درصد و در حوزه دانشجویی حدود 3 درصد است البته باید جوانان را نسبت به خطرات مواد مخدر آگاه ساخت تا همین میزان آسیب نیز کاهش یابد.

وی عنوان کرد: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر و استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه و روحانیون در تبلیغ نسبت به این پدیده شوم می تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه داشته باشد.

شریفی با تاکید بر ضرورت همراهی دستگاههای اجرایی در حوزه پیشگیری بیان کرد: اعتبار برنامه‌های تکلیفی شورای هماهنگی در حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان است که نسبت به فعالیت های صورت گرفته در حوزه پیشگیری رقم کمی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار