مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به جایگاه بالای کشاورزان در بخش تولید کشور گفت: کشاورزان نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارند.
کد خبر: ۶۲۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 26 June 2018
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی مؤمن با بیان اینکه کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولیدی کشور متولی اصلی در حوزه تأمین امنیت غذایی به شمار می‌رود اظهار داشت: در این فرآیند نیروی انسانی دارای نقش محوری در توسعه پایدار بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه به تمامی کارگزاران این بخش و تولید کنندگان آن به عنوان توانمندی‌های بالقوه در عرصه امنیت غذایی نگریسته می‌شود افزود: باید در جهت رشد و شکوفایی این توانمندی‌ها و تبدیل آنها به قابلیت بالفعل تلاش شود.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این سازمان به منظور ایجاد زمینه ترغیب فعالان عرصه تولید کشاورزی در سطح استان و توجه مسئولین، تصمیم سازان و تصمیم گیران به وضعیت کشاورزان، استفاده از تجربیات کشاورزان برتر و ایجاد زمینه برای ارائه مسائل و مشکلات کشاورزان همه ساله نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر اقدام می کند.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با هدف شناسایی و انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی ستاد انتخابات و معرفی نمونه‌ها در سطح استان با حضور نمایندگان تمام بخش‌های مرتبط و با دبیری مدیریت ترویج و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و در سطح شهرستانها با محوریت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل می‌شود.
مؤمن گفت: در سال ۹۶ فرآیند انتخاب و معرفی نمونه‌های برتر با تشکیل ۸ ستاد شهرستانی در مدت ۱۰ ماه به انتخاب ۲۰۲ نمونه شهرستانی منجر شد و پس از برگزاری بیش از ۱۵ جلسه کارشناسی و ۶۹ بازدید فنی استانی تعداد ۶۴ نفر به عنوان نمونه‌های استانی انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه کشاورزان برتر استانی با نمونه‌های کشوری به رقابت می پردازند تصریح کرد: با احراز حد نصاب تعداد ۳۵ پرونده از نمونه های برتر بخش کشاورزی استان برای شرکت در رقابت کشوری به ستاد ملی انتخابات نمونه‌ها ارسال می شود.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از معیارها و شاخص‌ها برای انتخاب نمونه‌های برتر بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: رعایت اصول فنی و مصرف بهینه نهاده ها در فرآیند تولید، رعایت اصول بهره وری از منابع پایه، مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه انرژی، رعایت جنبه‌های زیست محیطی در کمیت و کیفیت محصول و رعایت سلامت غذا و تولید محصول سالم و ارگانیک برخی از این شاخص‌ها است.
مؤمن گفت: شرکت در برنامه‌های آموزشی ترویجی و تعامل و مشارکت ۲ سویه با کارشناسان و مروجان پهنه و محققان معین مراکز تحقیقاتی و تولید و انتقال دانش به سایر کشاورزان از دیگر شاخص‌های انتخاب نمونه‌های برتر بخش کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار