مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر لزوم اجرای طرح ملی احیای کشت باریجه در استان سمنان گفت: ۱۵ هزار هکتار از مراتع کوهستانی استان سمنان زیر کشت باریجه رفته است.
کد خبر: ۶۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 26 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: گیاه باریجه یکی از مهم‌ترین گیاهان صنایع دارویی در استان سمنان است که در مراتع کوهستانی و ارتفاعات استان کشت می‌شود.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح ملی احیای کشت گیاه باریجه در استان خبر داد و گفت: بالغ‌بر 15 هزار هکتار از اراضی کوهستانی و ارتفاعات استان سمنان زیر کشت گیاه باریجه رفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه وسیع‌ترین حجم از اراضی سامان‌دهی شده درکشت گیاه باریجه متعلق به استان سمنان است خاطرنشان کرد: بیشترین بهره‌برداری ازاین‌گونه گیاهان دارویی در این منطقه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شیره خام گیاه باریجه از ارزش بالایی در صنعت داروسازی برخوردار است تصریح کرد: شیره این گیاه با روش‌های تیغ‌زنی و برش‌های خاصی جمع‌آوری می‌شود و قیمت هر کیلوگرم آن در حوزه صادرات 100 هزار تومان است.
حیدریان بابیان اینکه تمام شیره‌های جمع‌آوری‌شده به کشورهای خارجی صادر می‌شوند اضافه کرد: در حال حاضر 250 بهره‌بردار در حوزه کاشت، حفاظت و استحصال شیره باریجه در استان سمنان فعالیت می‌کنند.
وی ابراز داشت: این گیاه در کوهستان‌های روستای سنگاب از توابع شهرستان گرمسار و در برخی مناطق و ارتفاعات روستای نردین از توابع شهرستان میامی و سایر نقاط کوهستانی استان سمنان کشت می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: طرح احیای گیاه باریجه در استان سمنان تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است که در راستای اجرای این طرح بالغ‌بر 3 هزار نفر در استان سمنان صاحب شغل فصلی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار