مدیرکل سیاسی استانداری:
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قم، گفت: خانه احزاب استان از سلیقه های متنوع و مختلف سیاسی فعال در کشور ایجاد شده است و مدیریت آن به صورت انحصاری در دست جریان خاصی نیست.
کد خبر: ۶۲۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 28 June 2018

یه گزارش تابناک قم،مرتضی بابایی بیان کرد: خانه احزاب قم با همکاری سه جریان اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا شکل گرفته است و مدیریت آن به صورت متناوب میان این احزاب، تغییر می کند.

وی افزود: هم اکنون 42 حزب و تشکل سیاسی فعال دراستان قم حضور دارند که می توانند از ظرفیت خانه احزاب برای بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف کشور و استان استفاده کنند.

وی با اشاره به این که رویکرد دولت تقویت فعالیت نهادهای مدنی از جمله احزاب، تشکل های سیاسی و سازمان های مردم نهاد در کشور است، گفت: در همین راستا خانه احزاب استان قم، اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مسئولان ملی و استانی و انتخاب هیات رئیسه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

بابایی در خصوص فعالیت های مستمر دفترامور سیاسی و انتخابات استان نیز، گفت: برگزاری نشست های تخصصی با احزاب، شخصیت های موثر و تشکل های سیاسی مجوز دارد فعال در قم، تقویت فعالیت تشکل های دانشجویی و ایجاداتاق فکر درحوزه های مختلف با حضور نخبگان دانشگاه های استان و همچنین برقراری ارتباط موثر میان مسئولان احزاب و تشکل های حاضر در قم با مسئولان و مدیران ارشد استان برای رفع مشکلات و مسائل پیش رو، از جمله مهمترین اقدام های این نهاد است.

وی با اشاره به تدوین شناسنامه احزاب و تشکل های سیاسی در قم، گفت: بیش از نیمی از 42 حزب فعال در استان، کار خود را در زمان دولت تدبیر و امید آغاز کرده اند که این مساله نشان از اهتمام ویژه دولت به تقویت احزاب و نهادهای مدنی در کشور دارد.

وی ادامه داد: امید است با تشکیل خانه احزاب در قم، فعالیت های حزبی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری های استان، تقویت شود و احزاب به عنوان بازوی فکری مسئولان استان با تمام توان به صحنه بیایند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: از احزاب و تشکل های استان می خواهیم فعالیت خود را محدود به دوران انتخابات نکنند و در تمام طول سال با برگزاری نشست های تخصصی و گردهمایی های مستمر، دیدگاه خود را نسبت به مسائل جاری استان در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بیان کنند.

وی افزود: خوشبختانه رویکرد مسئولان احزاب و تشکل های سیاسی فعال درقم،کادر سازی و کمک به حل مشکلات کشور و استان در راستای حفظ منافع ملی است و آنان با بلوغ سیاسی بالای خود به دنبال اختلاف افکنی نیستند.

وی ادامه داد: پایبندی احزاب و تشکل ها به قانون و رعایت خط قرمز ها از جمله نکاتی است که موجب رشد و پویایی گفتمان تعامل و اتحاد در سطح استان و کشور می شود و به همین جهت از مسئولان احزاب و فعالان این عرصه می خواهیم در فعالیت های سیاسی خود، اخلاق و چارچوب های درنظرگرفته شده را رعایت کنند.

بابایی با اشاره به این که فعالیت احزاب تنها منحصر به فعالیت های سیاسی نیست، گفت: سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا فعال در قم می توانند با تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر در حل تمام موضوعات استان از جمله مشکلات پیش آمده در حوزه محیط زیست، راهکارهای عملی ارائه دهند.

وی افزود: انتظار از مسئولان احزاب استان این است که شرایط و اقتضائات کشور را به طور کامل رصد و متناسب با آن برنامه ریزی کنند و در این میان از رسانه های جمعی برای تقویت گفتمان وحدت و همبستگی های اجتماعی در جامعه استفاده نمایند.

وی ادامه داد: از رسانه های استان نیز انتظار می رود تا با تمام توان نقش خود را در مسیر امید آفرینی و تقویت نشاط سیاسی مردم ایفا و بسترهای لازم را برای بیان دیدگاه های احزاب و تشکل های سیاسی مختلف، فراهم کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار