نماینده اهواز:
نماینده اهواز گفت: متوسط عمر تختهای بیمارستانی در اهواز ۴۶ سال است یعنی در این بازه زمانی هیچ بیمارستان جدیدی در اهواز احداث نشده است اما با پیگیری‌های انجام شده پروژه های بزرگ بیمارستانی در دو سال اخیر افتتاح شده و پروژه‌های بزرگ دیگری نیز کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۶۲۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 02 July 2018

دکتر همایون یوسفی در نشست خیرین سلامت خوزستان که امروز( ۱۱ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان خوزستان قرار بر این است که موضوع این مشکلات به وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه و مجمع خیرین سلامت کشور منتقل و پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود تخت بیمارستانی در خوزستان تصریح کرد: این موضوع از سوی دولت و مجمع خیرین سلامت در حال پیگیری است. متوسط عمر تختهای بیمارستانی در اهواز ۴۶ سال است یعنی در این بازه زمانی هیچ بیمارستان جدیدی در اهواز احداث نشده است اما با پیگیری‌های انجام شده پروژه های بزرگ بیمارستانی در دو سال اخیر افتتاح شده و پروژه‌های بزرگ دیگری نیز کلنگ زنی می شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها گفت: بیمارستان فوق تخصصی ابوذر، بیمارستان امیر کبیر ۲، بیمارستان بقایی ۲ و بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز به زودی افتتاح خواهند شد. مرکز جامع سرطان خوزستان نیز به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم طی سه سال به بهره برداری برسد. همچنین ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز در شورای اقتصاد کشور مصوب شده و امیدواریم به زودی کلنگ زنی شود. مجوز احداث بیمارستان در شهرستان‌های حمیدیه و باوی نیز اخذ شده است و امیدواریم با خدماتی که انجام می شود شاخصهای بهداشت و درمان خوزستان مخصوصا در کمبود تخت جبران شود.

وی گفت: در حال حاضر اغلب آزمایش‌های تشخیص سرطان نیز در اهواز قابل انجام است و نیاز به مراجعه به استان‌های دیگر وجود ندارد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام مهمی که در خوزستان انجام شده این است که در حوزه سرطان اطفال با وجود موسسه محک اغلب اقدامات تشخیص و درمانی سرطان اطفال رایگان انجام می شود. همچنین مرکز پیوند مغز استخوان طی یکی دو سال اخیر راه اندازی شده و بیماران بسیاری با پیوند مغز استخوان می توانند به طور قطعی درمان شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار