برای نخستین باردرایران ؛
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از اجرایی شدن 4 طرح مهارت افزایی و اشتغالزایی برای حمایت از بانوان و تحکیم بنیان خانواده درمازندران خبرداد وی افزود ؛ از این منظر مازندران استان پیشتازی به شمار می رود . ‎
کد خبر: ۶۲۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 03 July 2018

ایجاد اتاق فکر وپایگاه مشاوره واموزش و ۴ طرح حمایتی برای بانوان اسیب پذیر و سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگار ما ، " دکتر سمیه قاسمی طوسی" در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان گفت: جهت تحقق بند ک قانون بودجه سال 1397 (در راستای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «تقویت نهاد خانواده و جایگاه بانوان در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آن» و در اجرای ماده(۱۰۱) قانون برنامه ششم توسعه، پنج صدم درصد(۰۵/۰%) از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به‌منظور تحقق اهداف قانونی فوق با مجوز شورای برنامه‌ریزی استان در اختیار اداره‌کل امور بانوان و خانواده استان‌ها قرار می‌گیرد.) طرحهایی برای تحقق برنامه ششم توسعه و اجرای مصوبات شورای عالی زن و خانواده شورای انقلاب فرهنگی تدوین و در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده و ارائه گردیدکه پس از تصویب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه می گردد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، از تدوین 4 طرح برای اجرا در کل استان خبر داد و گفت : 1-آموزش مهارتهای زندگی، ارتباطی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی به اقشار مختلف بانوان و خانواده ، 2-ارتقای مهارتهای شغلی زنان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده (آموزش تسهیل گران بخش کشاورزی)(طرح آموزش مهارتهای کشت و کار و تهیه محصول سالم برای اقشار مختلف (بانوان و خانواده) در روستاها و مناطق عشایری)3- مدیریت سبز، حذف پلاستیک و حفظ محیط زیست (تولید کیف پارچه ای مخصوص حمل نان برای نانوایی ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار)4- طراحی و ایجاد اتاق کار آفرینی پایدار( ایجاد پایگاه مشاوره، آموزش و همراهی پایدار) چهار طرحی هستند که تدوین آن به پایان رسیده و در حال عملیاتی شدن است .
این استاددانشگاه با اشاره به این که پرداختن به موضوع تحکیم بنیان خانواده یک ضرورت به شمار می رود، بیان داشت : آشنایی افراد خانواده و والدین با ویژگی های یک خانواده متعادل و حقوق و وظایف افراد خانواده، آشنایی با سیره کاربردی اهل بیت ( علیهم السلام ) در خصوص نقش و وظایف افراد خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج ازدواج هدفمند و پایدار، آشنایی با مدیریت اقتصادی در خانواده، آشنایی با مهارت های ارتباطی زوجین و ... از جمله اهداف اجرای این طرح است.
عضو شورای اداری استانداری مازندران افزود: ارتقاء مهارت های شغلی زنان متناسب با نیاز جامعه و خانواده با هدف ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، افزایش درآمد و بهبود معیشت خانوار روستایی، افزایش سطح زیرکشت محصولات سالم، کاهش بیماری ها، حفظ محیط زیست و ... از دیگر طرح ها برای اجرا در استان است.

ایجاد اتاق فکر وپایگاه مشاوره واموزش و ۴ طرح حمایتی برای بانوان اسیب پذیر و سرپرست خانوار
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، هم چنین از اجرای طرح طراحی و ایجاد اتاق کارآفرینی پایدار با هدف ایجاد واحد تحقیق و توسعه در حوزه مشاغل موجود و بالقوه، ایجاد پایگاه دائمی برای تبادل افکار و اخذ مشاوره های لازم در حوزه های کسب و کار، تشکیل کارگاه های خلاقیت برای بررسی افکار و ایده های خلاقانه، ایجاد فضای آموزشی برای تقویت و توسعه مهارت های فردی اعضا در بخش های مختلف و ... برای بانوان و خانواده ها با مشارکت همه دستگاه های متولی خبر داد و یادآور شد: ایجاد تغییر نگرش شغلی در افراد جامعه امروزه یک ضرورت به شمار می آید.
دکتر طوسی، از اجرای طرح زندگی عاری از پلاستیک به عنوان دیگر طرح مطرح جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح به منظور تقویت مشاغل خانگی و خوداشتغالی، اشتغالزایی بانوان، کاهش آسیب های اجتماعی، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و حمایت از محیط زیست برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار