بعضی مشترکین عزیز معترض بودند که چرا گاز قطع نشده و این مهم را عدم برنامه‌ریزی درست شرکت گاز می‌دانستند! در صورتی که انتظار می رفت دوستان معترص که آگاهی در این زمینه ندارند از وضعیت کاملا مطلع می‌شدند و بعداً اظهار نظر می نمودند.
کد خبر: ۶۲۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 04 July 2018

شاید بارها با اطلاعیه های قطعی گاز مواجه شده اید و آنچه که از محتوای این اطلاعیه ها برای اکثر ما ملموس است ، قطعی گاز در تاریخی مشخص با محدوده زمانی معلوم است. اما گاهی این اطلاع رسانی ها دقیقا آن چیزی نیست که اتفاق می افتاد و معمولاً زمان قطعی گاز کمتر از زمانی است که اعلام می‌شود. مهمترین دلیل هم تلاش ها و همکاری های بخش های مختلف برای انجام عملیات در سریعترین زمان ممکن است. البته در این زمینه گاهی اعتراضاتی هم صورت می گیرد که به حق بودن یا نبودن آنان با توجه به شرایط عملیات و اطلاع رسانی قابل بررسی است. 

یک روز قطعی گاز ، از صدور اطلاعیه تا برگشت فشار به حالت متعارف

 دو روز پیش اطلاعیه ای در خصوص قطعی ۲۴ساعته گاز در گچساران در تابناک کهگیلویه و بویراحمد و برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ، منتشر شد که علیرغم اعلام قطعی گاز ، اما گاز منازل در مدت تعیین شده قطع نشد ، هرچند عملیات تعمیرات خط لوله به طور کامل انجام گرفت. برخی بر این عقیده بودند که اطلاع رسانی درست نبوده است ! در صورتیکه هم اطلاع رسانی به موقع بود و هم تعمیرات به طور کامل انجام گرفت و دلیل قطع نشدن گاز مناطق(خانگی) به تمهیدات حین اجرای کار توسط پرسنل فنی گاز بود که توانستند با کمترین قطعی ممکن تعمیرات را انجام دهند.

بر همین اساس گفتگویی با معاونت بهره‌برداری گاز استان در خصوص اجرای عملیات های تعمیری خطوط لوله گاز انجام دادیم که وی به شرح کامل روند اجرای عملیات تعمیر چند روز اخیر در گچساران به عنوان نمونه ای از اینگونه عملیات های گازرسانی پرداخت.

مجید روح الهی به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : در خصوص تعمیرات خط ۱۶ اینچ انتقال منطقه ۵ فارس واقع در منطقه خیرآباد و امامزاده جعفر شهرستان گچساران ، در اولین اقدام اطلاعیه قطعی گاز از ساعت ۸ صبح مورخ۱۰ /۴ /۹۷ به مدت ۴۸ ساعت قطع گاز به صورت وسیعی از طریق رسانه ها  ،صدا و سیما و فضای مجازی صورت گرفت.

 

یک روز قطعی گاز ، از صدور اطلاعیه تا برگشت فشار به حالت متعارف

روح الهی بقیه مراحل کار را بدین صورت بیان کرد :

- تشکیل جلسه با فرمانداری شهرستان گچساران ، هماهنگی با شورای شهر ، شهرداری و صنوف عمده مصرف کننده گاز

- تشکیل جلسات داخلی رئیس شرکت گاز شهرستان با کلیه نیروهای رسمی ، قراردادی و پیمانکاری به جهت آمادگی و واکنش سریع در شرایط اضطراری

- ایجاد تمهیدات لازم در خصوص اینکه مشترکین با کمترین زمان قطعی گاز مواجه شوند.

- اجرای تخلیه گاز در ساعت ۱۴ به جای ساعت ۸ صبح به جهت اینکه در طول روز برای مشترکین خانگی مشکلی پیش نیاید و از گاز به عنوان یک خدمت رفاهی در آن روز استفاده حداکثری به عمل آید . (با هماهنگی با خط انتقال منطقه ۵)

- انجام عملیات تعمیرات طی دو اکیپ عملیاتی به طور همزمان جهت صرفه جویی در زمان تعمیر.

- قطع گاز مشترکین عمده اعم از نانوایی ها ، رستوران‌ها ، قنادان ، سی ان جی ها و مراکز علمی و آموزشی و صنعتی شرکت نفت

- پر نمودن حجم شبکه توزیع و تغذیه از گاز به جهت ذخیره سازی در زمان مورد نیاز

- بستن شیرهای ورودی و خروجی که باعث صرفه جویی در مصرف گاز گردد.

 - پرج ننمودن گاز به جهت تخلیه اضطراری و صرفه جویی در مصرف بهینه گاز مشترکین.

 - آمادگی نیروهای نواحی گاز استان به جهت تشریک مساعی در خصوص تسریع در انجام کارها.

 - همکاری با خطوط انتقال منطقه ۵ در خصوص تسریع در انجام کارها.

- مدیریت و کنترل نمودن مشترکین عمده در خصوص رعایت مصرف در طول شبانه روز.

 - عملیات برشکاری و جوشکاری از ساعت ۱۴:۵۰ لغایت ۵ صبح روز بعد که در ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه بامداد با موفقیت انجام و در ساعت ۵ صبح همان روز تزریق گاز شروع شد.

 - نگهداری از فشار گاز شهر تا ۱۰ (psi ) به طوری که این مهم باعث شد رگولاتور های خانگی عمل قطع جریان گاز را انجام ندهند.

 _ جاری سازی جریان مجدد گاز در شبکه شهری با فشار متعارف

معاونت بهره‌برداری گاز استان در ادامه بیان کرد : خوشبختانه فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های تعمیراتی منطقه ۵ فارس و شرکت گاز شهرستان گچساران و مدیران ستادی باعث گردید که مشترکین با قطعی گاز مواجه نشوند و بدون اینکه جریان گاز مشترکین حین انجام عملیات قطع گردد ،تزریق گاز با فشار متعارف و جریان دائم پس از اتمام عملیات برقرار شود.

وی در پایان با ابراز گلایه از برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسانه ، افزود : متأسفانه علی‌رغم زحمات شبانه روزی پرسنل شرکت گاز جهت برقراری و تداوم جریان گاز ، بعضی مشترکین عزیز معترض بودند که چرا گاز قطع نشده و این مهم را عدم برنامه‌ریزی درست شرکت گاز می‌دانستند! در صورتی که انتظار می رفت دوستان معترص که آگاهی در این زمینه ندارند از وضعیت کاملا مطلع می‌شدند و بعداً اظهار نظر می نمودند چرا که در این زمینه هم اطلاع رسانی درست بود و هم عملیات تعمیر انجام شد اما قبل از شروع کار تمهیداتی فنی اندیشیده شد تا قطعی گاز مشترکین به حداقل ممکن برسد. لذا شرکت گاز در سطح استان این آمادگی را دارد که در حفظ و صیانت از تاسیسات و برقراری جریان گاز به طور مستمر به جهت رضایتمندی مشترکین اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار