معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: بزرگنمایی مشکلات و سیاه نمایی وضع موجود سناریوی نخ نمای استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام اسلامی است، اما دشمن باید بداند که با این ترفند‌ها به هدفش دست نمی‌یابد.
کد خبر: ۶۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 04 July 2018

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: بزرگنمایی مشکلات و سیاه نمایی وضع موجود سناریوی نخ نمای استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام اسلامی است، اما دشمن باید بداند که با این ترفند‌ها به هدفش دست نمی‌یابد.

به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی در نشست با فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان رزن اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دشمن ناامید کردن مردم با بزرگ نمایی مشکلات، ناامن و آشوب زده جلوه دادن کشورمان است.

وی ادامه داد: کار‌ها و فعالیت‌های بی شماری برای رفاه مردم کشورمان انجام شده است، اما دشمن بر روی آن‌ها سرپوش گذاشته و مشکلاتی نظیر کمبود آب را بزرگنمایی می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: یک عده معلوم الحال در بیرون از کشور دنبال طرح و برنامه ریزی برای این ملت هستند؛ غافل از اینکه این ملت به نسخه پیچیده شده توسط آنان عمل نمی‌کنند.

شاهرخی با تاکید بر ضرورت تقویت احزاب گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی باید فراتر از یک مُهر و عنوان باشند؛ بنابراین باید با نفوذ در لایه‌های مختلف جامعه با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌توانند افرادی با ایده‌های مختلف را در قالب اساسنامه سامان داده و در این راستا علاوه بر گسترش کمی، کیفیت احزاب را مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: مکان خانه احزاب مشخص شده و به زودی با حضور مسئولان سیاسی راه اندازی می‌شود.

شاهرخی یکی از اولویت‌های استان را ساماندهی مردم بر اساس سلیقه ها، توانمندی‌ها و فرصت سازی برای حضور آنان در عرصه‌های مختلف در قالب سمن‌ها دانست و از آسان سازی ارایه مجوز راه اندازی سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.
وی خواستار برون سپاری فعالیت‌ها توسط نهاد‌های دولتی شد و اظهار داشت: مدیران علاوه بر بهره گیری از توان سمن‌ها از نطر کمی و کیفی آن‌ها را تقویت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: با توجه به اجرای منشور حقوق شهروندی در همدان باید با برگزاری جلسات گفت و شنود و دیدار چهره به چهره با مردم، مشکلات را رفع کرد.

شاهرخی با بیان اینکه برخی از نبود فرصت‌های شغلی گلایه‌مند هستند، توضیح داد: عده‌ای با وجود فرصت‌های شغلی تنها به فکر مشاغل اداری و پشت میز نشستن هستند.

وی تاکید کرد: برای رفع این مشکل ابتدا باید فرهنگ کار در کشور اصلاح و کار و تلاش برای کسب روزی حلال به عنوان یک ارزش نهادینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان همچنین بر ضرورت استفاده بهینه از منابع به ویژه آب تاکید کرد و افزود: برای جلب مشارکت مردم ابتدا باید فرهنگ صحیح استفاده از آب را به مردم آموزش داد تا این نعمت برای نسل فعلی و آینده حفظ شود.

شاهرخی اضافه کرد: استان همدان برای عبور از خشکسالی ضمن فرهنگ سازی برای کنار گذاشتن روش غرق آبی کشت محصول، ۸۰ درصد زمین‌های کشاورزی را به آبیاری مکانیزه تجهیز کرده است.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد مسئولان پشت میز بنشینند و گفت و شنود بین آن‌ها و مردم صورت نگیرد، نمی‌توان برای این قبیل مشکلات چاره و راهکاری اندیشید.

شاهرخی گفت: گفت و گو در عرصه‌های مختلف با مردم اولویت برنامه‌های دولت است؛ چراکه این اقدام موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

** خدمات دولت اطلاع رسانی شود

فرماندار رزن نیز در این جلسه گفت: اطلاع رسانی خدمات دولت دولتمردان برای امیدوار کردن مردم ضروری است و باید در این مسیر گام برداشت.

سید رضا سلامتی بیان کرد: با توجه به تلاش استکبار برای ناامید کردن مردم باید خدمات صورت گرفته به خوبی منعکس شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌ها در رزن حمایت از سازمان‌های مردم نهاد با هدف پیشبرد امور است و سمن‌های این شهرستان بسیار فعال هستند.

نماینده سازمان مردم نهاد آب و خاک شهرستان رزن نیز در این نشست گفت: این سمن با شعار و هدف ارتقای فرهنگ مصرف بهینه آب و حمایت از ادارات متولی در این حوزه، فعالیت خود را آغاز کرد.

جابر نعمتی افزود: برداشت‌های بی رویه از منابع آب‌های زیر زمینی، از بین رفتن بیشتر چشمه‌ها و قنوات و استفاده ۹۲ درصدی از منابع آبی موجود توسط بخش کشاورزی زنگ خطری جدی برای حوزه آب به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی و هشدار در زمینه کمبود آب، این سمن ۴۰ نشست با حضور مسئولان، ائمه جمعه و جماعات و عوامل موثر در این خصوص برگزار کرد.

نعمتی یادآوری کرد: با وجود کم کاری دولت‌های گذشته در حفظ منابع آبی، اما دولت تدبیر و امید با متخلفان این حوزه با جدیت برخورد کرده است.

مسئول انجمن ادبی شهید مفتح رزن نیز در این نشست گفت: این شهرستان دارای گنجینه فراوانی از علم، ادب و فرهنگ از گذشته تا کنون بوده که پس از پیروزی انقلاب آثار فاخری به انجمن ادبی تحویل دادند.

زهره شمس از مسئولان درخواست کرد بستر مناسبی برای رشد و تعالی ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی این شهرستان فراهم شود و این وظیفه تنها به اداره فرهنگ و ازشاد محول نشود.

وی با بیان اینکه همه ادارات دارای نهاد فرهنگی هستند، افزود: نهاد‌های دولتی از توان هنرمندان بومی برای کار‌های هنری استفاده کنند تا ضمن ایجاد شغل برای آنها، این هنرمندان در شهرستان حفظ شوند.

مسئول سازمان مردم نهاد «نگاه برتر» رزن و فعال در سمن حوزه پیشگیری از آسیب اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با توجه به رشد روز افزون آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، این سمن رویکرد پیشگیری و کنترلی در پیش گرفته است.

سعید خسروی افزود: یکی از برنامه‌های این سمن برگزاری کارگاه آموزشی برای سرپرستان خانوار و آشنا کردن آن‌ها با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با هدف کاهش اینگونه آسیب هاست.

وی بیان کرد: با وجود اینکه سمن‌ها داوطلبانه کار خود را انجام می‌دهند، اما نیازمند حمایت‌های مادی به ویژه برای تامین مکان برگزاری نشست‌ها و چاپ بنر و تراکت هستند.

یک فعال سیاسی شهرستان رزن نیز در این نشست گفت: برخورد با دارندگان چاه‌های غیرمجاز و انسداد آن‌ها کار خوب، اما ناکافی بود.

قاسم شکرالهی افزود: بسیاری از دارندگان چاه‌های دارای مجوز، اقدام به حفر غیرمجاز چند حلقه چاه در مجاورت چاه دارای مجوز و برداشت آب بیش از سهمیه پیش بینی شده کردند.

وی با بیان اهمیت در نظر گرفتن کشت‌های جایگزین محصولات پُرآب بر اظهار داشت: برخی کشاورزان همچنان در این شرایط کم آبی اقدام به کشت سیب زمینی و هندوانه می‌کنند که امیدوارم کشت این قبیل محصولات به طور کامل ممنوع شود.

این فعال سیاسی که سال‌ها در حوزه جهاد کشاورزی نیز فعالیت کرده است، افزود: برخی مواقع به بهانه حفظ خاک، آلونک‌هایی که در حاشیه باغ برای استراحت ساخته شده اند، تخریب می‌شوند و این در حالیست که هزاران تُن لجن موزاییک بدون نظارت کنار جاده‌ها رها شده است و با یک بارندگی به زمین‌های پایین دست جاری می‌شوند.

وی بیان کرد: کشت زیر پلاستیکی و رها کردن پلاستیک در زمین کشاورزی آسیب زیادی به ساختمان خاک وارد می‌کند، اما برخوردی با این طیف کشاورزان متخلف نمی‌شود.

یک فعال رسانه‌ای و فرهنگی رزن نیز در این نشست گفت: این شهرستان دارای عالم فرزانه و فرهیخته‌ای همچون آیت الله شوندی است که بیش از ۲۰۰ عالم از جمله امام راحل شاگرد ایشان بودند.

محمود توسلی مهران افزود: باید علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی برای شناساندن فرهنگ و هنر این شهرستان نیز تلاش کرد.

وی بیان کرد: به منظور رفع دغدغه اشتغال جوانان، طرحی برای احداث نیروگاه در رزن ارائه شد و یک سرمایه گذار آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام کرد.

توسلی ادامه داد: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی این طرح نیاز بود که بانک‌ها به علت نبود ضامن همکاری لازم را نداشتند.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، ۱۲۶ روستای دارای سکنه و در مجموع با ۱۱۹ هزار نفر جمعیت در ۸۱ کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار