تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه با مشکل تامین آب در روستای مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد روبه رو هستیم، اما آب شرب مردم این روستا مشکل کیفی ندارد.
کد خبر: ۶۲۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 04 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تورج احمدپور افزود: بر اثر خشکسالی های اخیر چاه های تامین کننده آب آشامیدنی مردم روستای مرغملک خشک و آبرسانی به مردم این خطه با مشکل روبه رو شده است.
وی، انتقال آب از رودخانه زاینده رود در منطقه سودجان را راهکار اساسی مشکل تامین آب مردم این منطقه دانست و گفت: برای اجرای این طرح 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
احمدپور با بیان اینکه در روستای مرغملک هیچ منبع آب زیرزمینی وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ تامین آب در این منطقه نبود آب زیرزمینی است که این مشکل حفر چاه جدید و یا اجاره چاه کشاورزی را غیرممکن کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری، انتشار اخباری مبنی بر مشکل کیفی آب مناطق روستایی استان را رد کرد و گفت: هرچند با مشکل کمی آب مواجه هستیم اما همه تلاش خود را برای تامین آب سالم و باکیفیت به روستاییان استان به کار گرفته و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
احمدپور با بیان اینکه کمیت منابع تامین کننده آب روستایی در شهرستان شهرکرد در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار داشت: در روستاهای آقبلاغ، دستگرد، ایرانچه، بهرام آباد، خیرآباد و پیربلوط با مشکل خشکیدگی چاه ها مواجه هستیم و در حال حاضر با راهکارهای موقتی بحران آب این مناطق را مهار کرده ایم.
 از ابتدای امسال تاکنون منابع آب 20 روستای چهارمحال و بختیاری خشک و دبی سایر چاه ها با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.
همچنین بحران تامین آب در استان سبب شده تا هم اکنون 50 روستای این استان با تانکر آبرسانی شود.
روستای مرغملک در فاصله 25 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار