رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ؛
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از همه توان و ظرفیت این کمیسیون با همکاری نمایندگان استان برای گشایش مرز چیلات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 05 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ، حشمت اله فلاحت پیشه در حاشیه بازدید از مرز چیلات با حضور معاونین استاندار،فرماندار و امام جمعه دهلران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت:این موضوع را بصورت اعتقادی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم این مرز گشایش یابد و نتیجه بگیریم.

وی از پیگیری کارهای مربوط به مرزها در کمیسیون امنیت ملی خبرداد و افزود: در این کمیسیون برای هر استان یکی از اعضا مامور می شود که گزارش ماهیانه و پیشرفت کارها را رصد کند و کوتاهی از ناحیه هر وزارتخانه ای موجب احضار وزیر مربوطه خواهد شد تا امورات را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این بازدید در راستای اجلاسیه سوم کمیسیون امنیت ملی که مرز محور است انجام شده و با توجه به اقدامات انجام شده به همت استاندار و نمایندگان و مسئولان محلی در مرز چیلات و هدف مشترک در این زمینه تلاش می شود از سرایط موجود برای احیای مرزها بهره گرفت.

فلاحت پیشه به دسترسی این کمیسیون به مقامات وزارت خارجه و کشور و مسئولان دولت عراق اشاره و افزود: از همه این ظرفیت ها استفاده می شود که مرزها و بویژه مرز چیلات احیا شود و مطمعنم اگر مسئولان شرایط منطقه را ببینند بهتر می توانند عمل کنند و ما با تمام توان با توجه به هزینه های انجام شده در مرز چیلات برای گشایش آن تلاش خواهیم کرد و تاکید بر تکمیل زیرساخت های این مرز تا قبل از اربعین را داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان محلی و استاندران محلی بهتر می توانند شاخص های منطقه ای را درک کنند گفت: تلاش می شود با نمایندگان عراق در استان های مرزی مثل میسان و استاندار آن مسایل ار پیگیری و حل کنیم.

وی از دستور کارهایی در کمیسیون امنیت ملی در خصوص مرزهای ایلام و چیلات خبرداد و دیدار با سفیر عراق برای رفع موانع گشایش مرزها تا طرف عراقی پای کار آید و تلاش برای اینکه مسایل و موضوعات مرزها را با مسئولان عراق در ایران و حتی کشور عراق مطرح کنیم و پیگیری از طریق وزارت خارجه و وزارت کشور را از این اقدامات برشمرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور سالانه جمعیت بسیار بالا از مرزهای ایلام گفت:باید زیرساخت های لازم فراهم شود ولی متاسفانه ضعف هایی که 14 سال پیش در سفر به استان ایلام بعنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و بازدید از مرزها داشتم هنوز هم بخش عمده این ضعف ها وجود دارد و دلیل اینکه در کشور ما هنوز اهمیت مرز شناخته نشده است..

فلاحت پیشه با اشاره به منتظر بودن برای بسته اتحادیه اروپا افزود:صادرات غیرنفتی ما به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نصف صادرات غیر نفتی نیست که از مرز ایلام به عراق انجام می شودو این نشان می دهد که اگر بر اساس منطق و عدد و ارقام عمل کنیم باید مسئولان به مرزها بپردازند.

وی با اشاره به مردم در جنگ تحمیلی و حتی در زمان تحریم مرزداری کرده اند،گفت:اگر زمینه فراهم و مرزداری اقتصادی انجام شود ما می توانیم در پیچی که دشمنان به ناحق برای ما ایجاد کرده اند در این شرایط هم بگذریم و توسعه داشته باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار