مدیرکل غله:
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی قم، گفت: تمام استانداردهای لازم در زمان ذخیره سازی گندم در سیلوهای استان رعایت می شود تا بهترین آرد با بالاترین کیفیت از آن بدست آید و در اختیار نانوایی های قم برای تولید نان مرغوب قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم،بهزاد رادمنش بیان داشت: سالانه حدود120 هزار تن گندم مرغوب از استان هایی همچون خوزستان، گلستان و فارس که تولید کنندگان اصلی این محصول در داخل کشور هستند، وارد قم می شود.

وی ادامه داد: دراین راستا تاکنون 17 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان استان به قیمت پایه هرکیلوگرم 13 هزار ریال خریداری و ذخیره سازی شده است و این میزان تا پایان شهریورماه به بیش از 20 هزار تن خواهد رسید.

مهمترین مکان ذخیره سازی گندم دراستان قم، سیلوی بتنی شهید نخعی با ظرفیت ذخیره سازی 110 هزارتن است که دارای 36 کندو با توان تخلیه و بارگیری 200 تن گندم در ساعت می باشد.

در حال حاضر 900 نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزادپز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.

همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزادپز قرار می گیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: عملی شدن سیاست خودکفایی در تولید گندم و سایر محصولات راهبردی کشاورزی، کشور را از توطئه دشمنان برای تحریم مواد غذایی در امان داشت.

رادمنش افزود: با توجه به راهبردهای نظام درموضوع تامین امنیت غذایی مردم و ضرورت خودکفایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی به ویژه گندم، از سال 93 اهتمام خاصی نسبت به تحقق کامل این امر در سطح کشور صورت گرفت و ایران توانست در زمینه تولید گندم به خودکفایی مورد انتظار، دست یابد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی درتولید گندم به مرحله ای رسیده است که برای پاسخگویی به نیاز خود، احتیاجی به وارد کردن این محصول ازکشورهای خارجی ندارد و گندم باکیفیت داخلی در اختیار کارخانه های آرد سازی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تولید گندم وخودکفایی دراین محصول،یکی ازمهمترین اتفاق هایی بود که درمسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به وقوع پیوست و حمایت کشاورزان، مردم و مسئولان از این طرح، نشان داد که می توانیم نیازهای راهبردی کشور را در حوزه مواد غذایی با کیفیت مطلوب در داخل تولید کنیم.

رادمنش گفت: برای موفقیت های بیشتر در اجرای این طرح باید بذرمناسب کشت گندم در هر منطقه جغرافیایی کشور متناسب با وضعیت آب و هوای آن انتخاب شود و از قبل بررسی های کارشناسی در این زمینه به عمل آمده باشد.

وی بیان کرد: حمایت از کشاورزان گندمکار یکی دیگر از راهکارهای مهمی است که با ادامه دادن آن می توانیم موقعیت کنونی خود را در تولید گندم حفظ کنیم و نیازی برای وارد کردن این محصول راهبردی از خارج نداشته باشیم.

مجموع مصرف گندم اعم از صنف، صنعت، خبازی ها، بذر و غیره در کشور حدود 13 میلیون تن است که از محل خرید تضمینی گندم داخلی تامین می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار