کد خبر: ۶۲۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 07 July 2018
به گزارش جام جم، موارد زیر از این نوع مواد غذایی هستند:
نوشیدنی‌های ورزشی
زمانی که فعالیت بدنی چشمگیری نداریم، این نوشیدنی‌ها سدیم و شکر اضافی زیاد و غیر ضروری وارد بدن می‌کنند. یک بطری بزرگ از این نوشیدنی‌ها حاوی 480 میلی‌گرم سدیم است که معادل 5/1 برابر نیاز روزانه یک فرد است. این میزان سدیم بسیار زیاد است و می‌تواند باعث افزایش فشارخون و در نتیجه بیماری‌های قلبی شود. محتوای قند این نوشابه‌ها نیز 56 گرم و معادل 14 قاشق مرباخوری است که بیشتر از حداکثر میزان مجاز مصرف است. مطالعات نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های ورزشی اضافه وزن و چاقی را در بزرگسالان و کودکان به دنبال دارد.
میوه‌های خشک
افزون بر محتوای اضافی شکر، میوه‌های خشک حاوی مواد نگهدارنده‌ای مانند دی اکسید سولفور هستند تا مدت زمان ماندگاری آنها افزایش یابد. دی‌اکسید سولفور می‌تواند واکنش‌های آلرژیک مانند حملات آسمی، سردرد یا حالت تهوع را در افراد حساس به این ماده شیمیایی درپی داشته باشد.
چیپس موز
هرچند چیپس موز ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد اما یک وعده از این ماده غذایی حاوی نزدیک به 10 گرم چربی اشباع است. در واقع چیپس موز از نظر غذایی تفاوت زیادی با چیپس سیب زمینی ندارد. پختن قطعات موز بهتر است در فر با دمای پایین انجام شود تا از افزایش میزان قند و دیگر ترکیبات مضر در آن جلوگیری شود.
شیر کم چرب
شیر کم چرب بسیاری از خواص مفید شیر کامل را ندارد. درست است که این نوع شیر شما را از شر چربی اضافی خلاص می‌کند، اما درواقع شما ویتامین‌های ضروری شیر را نیز از دست می‌دهید. به طور کلی شیر کم چرب حاوی خواص غذایی پایینی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار