گزارش کامل نشست شورای برنامه ریزی استان
این نشست از همان لحظه اول دچار حواشی شد که متاسفانه باید عامل اصلی آن را بی اخلاقی های نوروزی رئیس برنامه و بودجه و از همه مهمتر رحیمی فرماندار گچساران دانست.
کد خبر: ۶۲۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱ 08 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سومین نشست شورای برنامه ریزی استان با حضور مدیران استانی، فرمانداران ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و به ریاست استاندار برگزار شد.

عدم حضور تاجگردون در شورا

در این جلسه دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی (زارع و هاشمی)حضور داشتند اما غلام رضا تاجگردون حضور نداشت! که استاندار علت عدم حضور تاجگردون را شرکت وی در جلسه روسای کمیسیون های مجلس با شورای مصلحت نظام عنوان کرد.

 

بی اخلاقی های مدیران منتسب به یک نماینده! / کنترل پیامکی فرماندار توسط نماینده ! / مدیریت قاطع استاندار و طعنه سنگین هاشمی به نوروزی + تصاویر

اولین دستور کار جلسه : بررسی اعتبارات مرتبط با تملک دارایی های سرمایه ای

در ابتدای این نشست نوروزی رئیس برنامه و بودجه استان به عنوان دبیر شورا ، اولین دستور کار جلسه را که مربوط به بررسی میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان بود ، اعلام و در ادامه به مقایسه این اعتبارات در سال گذشته و سال جدید اقدام و توضیحاتی ارائه داد.

بر اساس آمار ارائه شده اعتبارات ابلاغی این ردیف در سال 97 به میزان 6.6 نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

بی اخلاقی های مدیران منتسب به یک نماینده!

این نشست از همان لحظه اول دچار حواشی شد که متاسفانه باید عامل اصلی آن را بی اخلاقی های نوروزی رئیس برنامه و بودجه و از همه مهمتر رحیمی فرماندار گچساران دانست. دو مدیری که از همان ابتدای جلسه و در بحث اعتبارات نفت با حاشیه سازی خود و سخنانی که به تعبیر زارعی بد اخلاقی و فرافکنی نام گرفتند باعث شدند جو حاشیه ای تا پایان جلسه حاکم باشد.

بی اخلاقی های مدیران منتسب به یک نماینده! / کنترل پیامکی فرماندار توسط نماینده ! / مدیریت قاطع استاندار و طعنه سنگین هاشمی به نوروزی + تصاویر

نامه ای که زارعی رو کرد

در این جلسه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی در رابطه با توزیع اعتبارات و توزیع اعتبارات نفت یک سوم و دو سوم ارائه داد که غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا به نحوه توزیع اعتبارات واکنش نشان داد و اظهار کرد: مسوولیت‌ها امانتی است که در اختیار ما گذاشته شده و ما باید به درستی از این فرصت و امانت استفاده کنیم.
زارعی در باره نحوه توزیع اعتبارات (یک سوم و دو سوم) توضیحاتی داد و به پیگیری‌های خود و نامه‌ی لاریجانی به دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس نامه‌ی که آقای لاریجانی نوشته است اعتبارت یک سوم نفت مربوط به کل استان است و نباید فقط در دو شهرستان (گچساران و بهمئی) داده شود.
نماینده بویراحمد و دنا در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شاخص‌های توزیع اعتبارات را به ماها بدهند تا ببینیم اعتبارات آیا منطبق با واقعیت‌ها است یا خیر.ضمن اینکه من معتقدمباید شاخص جمعیت به عنوان یکی از مهمترین شاخص ها در توزیع اعتبارات در نظر گرفته شود.

جمعیت شهرستان بویراحمد فرا قومیتی است

نماینده بویراحمد و دنا گفت ما در بویراحمد به بیش از 30 هزار از جمعیت استان که از مناطق غیر ازبویراحمد آمده اند خدمت می کنیم و این را هم افتخار می دانیم و بسیار هم خوشحالیم اما باید بپذیریم که در یاسوج جمعیتی از همه مناطق استان حضور دارند.(منظور زارعی از بیان این سخنان فرا قومیتی بودن جمعیت شهرستان بویراحمد بود)
وی افزود: بیش از 100 هزار نفر جمعیت در حاشیه‌های شهر یاسوج سکونت دارند و 60 درصد مهاجرت‌ها از نقاط مختلف استان به شهرستان بویر احمد صورت گرفته و چیزی حدود شش هزار و 959 نفر از استان‌های همجوار به شهرستان بویراحمد آمده‌اند و لذا باید شاخص جمعیت را همواره مدنظر قرار داد.
وی افزود: ما در مناطق مهریان، مادوان و بلهزار 15 هزار انشعاب آب داریم که اگر هر خانوار 4 عضو داشته باشد بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارند.

بی اخلاقی های مدیران منتسب به یک نماینده! / کنترل پیامکی فرماندار توسط نماینده ! / مدیریت قاطع استاندار و طعنه سنگین هاشمی به نوروزی + تصاویر


در ادامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنین نامه‌ای که آقای زارعی می‌گویند از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ما ابلاغ نشده است، اظهار داشت: ما بر اساس مستندات و مدارک قانونی اعتبارات را توزیع می‌کنیم و ما نباید به خاطر نامه‌ای دو یا سه ماه که شاید ابلاغ شود و یا نه، کار استان را تعطیل کنیم بلکه باید بر اساس قوانین موجود، کار توزیع اعتبارات و موافقت نامه ها را انجام دهیم و اگر قوانین اصلاح و ابلاغ شد آن وقت ما هم اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.
استاندار خطاب به زارعی ، نامه شما در مسیر قانونی است اما ملاک ما آنچیزی است که دولت به ما ابلاغ کرده است.

نوروزی که به دفعات در میان حرف استاندار و زارعی صحبت می کرد مورد تذکر احمدی قرار گرفت.

نوروزی گفت: این چه کاری است که ما بخواهیم استان را معطل کنیم 8 استان نفت خیر کار توزیع اعتبارات نفت را بر همین اساس (قوانین موجود) انجام داده و استان ما تافته جدا بافته نیست ما هم کار توزیع اعتبارات را بر اساس مستندات قانونی انجام بدهیم و اگر قانون جدیدی ابلاغ شد ما هم این رویه و کار موافقت نامه ها را تصحیح می‌کنیم.
استاندار ضمن تذکر به اعضا که بحث را دوطرفه نکنند گفت من مسئولیت اداره جلسه را دارم و مطمئنا می توانم تصمیم بگیرم که چه چیزی مطرح شود. و وقتی از نوروزی خواست مورد بعدی را بخواند ، نوروزی گفت : دیگر چه چیزی را بخوانم که احمدی خطاب به وی گفت : شما می خواهید کلا استان را تعطیل کنید؟
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما می‌توانیم توزیع اعتبارات را به عقب بیندازیم و در این خصوص از کشور و سازمان مدیریت و برنامه تعیین و تکلیف کنیم و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.
نوروزی در پاسخ به استاندار گفت: شما رئیس شورای برنامه ریزی هستید هر گونه که بخواهید، می‌توانید تصمیم بگیرید اما من می‌گویم کار توزیع اعتبارات طبق روال گذشته صورت بگیرد تا بعداً اگر نامه و قوانین جدید ابلاغ شد آن را تصحیح کنیم.
نوروزی در پاسخ به سخنان زارعی در خصوص لحاظ کردن شاخص جعیت در توزیع اعتبارات گفت : معمولاً دولت چهارچوب توزیع اعتبارات را بر اساس شاخص های پایه که یکی از مهمترین موارد جمعیت است برابر با سرشماری سال ۹۵ می باشد که اگر کوتاهی از طرف کارشناسان صورت گرفته انتظار داریم این موضوع برطرف شود ضمن اینکه ما حتما باید به حاشیه نشینی یاسوج حتما توجه می کنیم.

بی اخلاقی های مدیران منتسب به یک نماینده! / کنترل پیامکی فرماندار توسط نماینده ! / مدیریت قاطع استاندار و طعنه سنگین هاشمی به نوروزی + تصاویر

 

کنترل پیامکی فرماندار توسط تاجگردون
هنگامی که بحث بر روی توزیع اعتبارات نفت بین حسن نوروزی و غلام محمد زارعی بالا گرفت، عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران با گرفتن اجازه صحبت از استاندار به جانبداری از صحبت‌های نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و توزیع اعتبارات نفت، به پیام خود با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: آقای زارعی من مرید شما هستم اما با توجه به پیام آقای تاجگردون شما روزی که این قانون تصویب شد در مجلس حضور نداشتید.
غلام‌محمد زارعی سریعاً به این حرف فرماندار گچساران واکنش نشان داد و گفت: این حرف شما فرافکنی است و صحیح نیست. و انتظار داریم اخلاق را رعایت کنید .بحث ما روی مکاتبه آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، بحث را منحرف نکنید.
زارعی افزود: من در کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان این مسئله و پیامک  نقل و قول شده (آقای تاجگردون) را پیگیری می‌کنم.
ملاک قانون است
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ملاک ما قانون است و هر چیزی که قانون مشخص کرده بر اساس آن اعتبارات نفت را توزیع می‌کنیم.
نوروزی از این سخنان قانع نشد و گفت: ملاک قانون باشد، اما آقای استاندار حضرتعالی رئیس شورای برنامه‌ریزی هستید، هر گونه تصمیم گیری کنید، ما هم قبول می‌کنیم، اگر می‌خواهید تا در این خصوص رأی گیری شود. نهایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ملاک قانون است و هرگونه که قانون مشخص کند، اعتبارات را توزیع می‌کنیم.
 زارعی نماینده بویراحمد و دنا خطاب به نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: ما بحث دو طرفه نداریم همانطوری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد با سازمان مدیریت کشور مکاتبه‌ای صورت می‌گیرد.
نوروزی خطاب به گوهرکانی: این موضوع در حیطه مسئولیت شما نیست
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای اینکه فضای جلسه را نظم ببخشید، صحبت کرد و گفت: من خودم بچه گچسارانم و از آقای نوروزی می‌خواهم که برای این موضوع یک فرصت 15 تا 16 روزه بدهد و خودم هم پیگیر آن خواهم بود بالاخره عده‌ای از این بحث‌ها سوءأ استفاده می‌کنند که نوروزی خطاب به او گفت: آقای گوهرگانی این موضوع اصلا در حیطه مسؤولیت شما نیست و شما نیستید که باید پاسخ سازمان برنامه و بودجه را بدهید.
 
بی اخلاقی های مدیران منتسب به یک نماینده! / کنترل پیامکی فرماندار توسط نماینده ! / مدیریت قاطع استاندار و طعنه سنگین هاشمی به نوروزی + تصاویر

کنایه سنگین هاشمی به نوروزی
بعد از همه این حرف‌ها، عدل هاشمی‌پور که در کل جلسه سکوت اختیار کرده بود، میکروفن را به دست گرفت و با آقای نوروزی گفت: دوست دارم بدانم اگر آقای نوروزی فرماندار لنده بود، آیا اینقدر حساسیت نشان می‌دادند؟!
در این زمان نوروزی که تا این لحظه بدون از هیچ گونه ملاحظه ای میان حرف همه صحبت می کرد به این طعنه هاشمی واکنش نشان داد که البته باز هم از استاندار تذکر گرفت . و احمدی به وی گفت تا الان شما هر چه خواستید گفتید و اقای هاشمی کوچکترین حرفی در میان سخنان شما بیان نکرد حال شما هم به وی احترام بگذارید و بگذارید سخنانش را بیان کند.
عدل هاشمی که گویا از جو بوجود آمده به شدت ناراحت بود ادامه داد : امیدوارم اگر استرسی داریم و اگر با آب و تاب حرف می زنیم برای رضای خدا باشد و البته از استاندار هم تشکر می کنم که با تدبیر این شرایطرا مدیریت نمودند.
نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود : الان شرایط کشور شرایط حساسی است . ما می دانیم دشمن چه هجمه ای بر علیه ما وارد کرده و دارند یاس را بذر افشانی می کنند و در چنین شرایطی نیاز امیدوار کردن مردم است و الان وظیفه ما است که به میان مردم برویم و در میان آن ها باشیم و با تلاش و کار آن ها را به آینده امیدوار کنیم.
هاشمی گفت : الان نباید به دنبال مقصر باشیم بلکه باید به دولت کمک کنیم و متاسفانه برخی فکر نمی کنند که همه در یک کشتی هستیم و باید با هم باشیم و اگر جایی از این کشتی سوراخ شود همه با هم غرق خواهیم شد.
وی با اشاره به موضوع بحث برانگیز اعتبارات نفت ، ادامه داد : آقای استاندار انتظار من از شما این است که هم شما بودجه ای بوده آید و نوروزی هم باتجربه است مدیریت کنید و این موضوع را حل کنید.
نایب رئیس کیسیون انرژی مجلس افزود : نکته ای دیگر که به نظر من در تقسیم اعتبارات مهم است این است که بعد عقب ماندگی ها را ملاک قرار دهید.
هاشی در ادامه خطاب به فیلی معاون عمرانی استاندار گفت : خوشبختانه مدتی است که شما را به خوبی پای کار می بینم و از شما تشکر می کنم اما می بینیم که متاسفانه برخی پروژه ها روند آن ها به شدت طولانی شده است و انظار داریم که پروژه ها را یکبار برنامه ریزی کنید تا به نتیجه برسد و اینگونه نباشد که مقطعی قول هایی داده شود و باز هم این پروژه ها به نتیجه نرسد.
اما نکته جالب در سخنان هاشمی تشکر ویژه از مدیر کل راهداری بود که عدل هاشمی گفت : از مدیر کل راهداری تشکر می کنم که چند حوزه را کار کرده و در همه ی این پروژه ها تا پایان پای کار مانده است و تا مشکلات را به نحو احسن حل کرده است .
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به استاندار گفت : انتظار دارم در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها نمایندگان مجلس دعوت شوند . ما می بینیم که برخی فرمانداران بدون حضور و در نظر گرفتن نکته نظرات نماینده این جلسات را تشکیل می دهند و گاهی در پیگیری های مصوبات به مشکل بر می خورند.
وی به یکی از مهمترین موضوعات روز اشاره کرد و گفت : من چون در کمیسیون انر/زی هستم لازم است به بحران بحران آینده  یعنی بحران آب و برق اشاره کنم و گویم که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.
هاشمی‌پور به موضوع تنش بین نوروزی و زارعی هم اشاره کرد و گفت: اینقدر عقب‌ماندگی داریم و فرصت را از دست داده‌ایم اگر یک ماه دیگر هم در توزیع اعتبارات نفت تا استعلام از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأخیر بیفتد، مشکلی پیش نمی‌آید.
نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در توزیع اعتبارات عدالت رعایت شود.
پس از پایان سخنان عدل هاشمی استاندار خطاب به فرمانداران گفت : در زمینه جلسات برای ما مر قانون مهم است و باید در جلسات شهرستانی از نظرات نمایندگان استفاده شود و حتما نیازبه تعامل داریم.
البته احمدی با عذرخواهی از هاشمی به علت تاخیر در تبریک گفتن ، انتخاب وی را به عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تبریک گفت .
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
بنازمت حاج عدل واقعا عالی هستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار